Hoe kun je een Tai-Chi optimaal opvoeren ???

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

GerbenW
forum gebruiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 14:58
Locatie: Zevenaar

Re: taichi

Bericht door GerbenW »

TaiChi16 schreef:hoi
ik ben al ruime tijd aan het sparen voor een Sendai TaiChi dit ten eerste omdat het een goed merk is, tweede ik heb nu nog zo'n 200 euro goedkoop chinees K * T luchtgekoeld ding staan en tja daar schiet je echt niets mee op, ik ben stuk of 4 x mee naar kartbaan geweest in die 4x heb ik al stuk of 10 onderdele moete vervange maja, een taichi lijkt me erg kickeN en een Dellorto 17.5mm carburateur kit + inlaatstuk erbij aante schaffen.
(dit wil ik online kopen)
ik wil weten of ik geen (verschrikkelijke) fout bega want het kost me totaal rond de 600 euro. ik wil hiermee wel redelijk kunnen rondracen en niet dat gezeik van ja nu moet je dit weer kopen om Blablabla, volges jullie me nog ? :P :P naja ik hoop op een reactie! :D
neej juist helemaal neit !! byna iedereen met een taichi doet da
maar als je echt sireus goed advies wilt moet je maar even contact op nemen met *HANK* van het forum, hij weet echt alles !! :D :roll: :wink:
Zelfbouw project !:wink:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
stevie-tai chi

Re: taichi

Bericht door stevie-tai chi »

TaiChi16 schreef:hoi
ik ben al ruime tijd aan het sparen voor een Sendai TaiChi dit ten eerste omdat het een goed merk is, tweede ik heb nu nog zo'n 200 euro goedkoop chinees K * T luchtgekoeld ding staan en tja daar schiet je echt niets mee op, ik ben stuk of 4 x mee naar kartbaan geweest in die 4x heb ik al stuk of 10 onderdele moete vervange maja, een taichi lijkt me erg kickeN en een Dellorto 17.5mm carburateur kit + inlaatstuk erbij aante schaffen.
(dit wil ik online kopen)
ik wil weten of ik geen (verschrikkelijke) fout bega want het kost me totaal rond de 600 euro. ik wil hiermee wel redelijk kunnen rondracen en niet dat gezeik van ja nu moet je dit weer kopen om Blablabla, volges jullie me nog ? :P :P naja ik hoop op een reactie! :D
nou bij een tai-chi moet je egt wel verschillende dingen aanpassen

koppeling is gewoon bagger.. de meesten doen er een italiaanse of hank koppeling in.
en 600 euro ? dus bike.. + koppeling.. en verder ?
PIR3lly

Re: taichi

Bericht door PIR3lly »

stevie-tai chi schreef: en 600 euro ? dus bike.. + koppeling.. en verder ?
17,5mm denk ik....
GerbenW
forum gebruiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 14:58
Locatie: Zevenaar

Re: taichi

Bericht door GerbenW »

PIR3lly schreef:
stevie-tai chi schreef: en 600 euro ? dus bike.. + koppeling.. en verder ?
17,5mm denk ik....
en daarna een HK/ABT uitlaat... :D
Zelfbouw project !:wink:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
TaiChi16
forum gebruiker
Berichten: 1201
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:11

Bericht door TaiChi16 »

haha lolz :lol: zoveel geld heb ik niet :P voor uitlaat en allus
hooguit is wat ik kan aanschaffe als ik het zo bereken is ongeveer, de bike,17.5 mm caba + nieuwe koppeling alleen die koppeling is KApot duur :shock: 130 euries man(en kweet dat minibiken duur is:p) maar togh alles bijmekaar kom ik uit op 637,- pff shit hey :P
Maja is die koppeling echt nodig? want ik stap wel over van een luchtchineesje naar een stuk betere kwaliteit en 3x(4x) zoveel pk :shock:
dus is het zegmaar zovan,je koppeling verslijt gewoon na 10x op kartbaan bijv of zou ik gewoon de normale koppeling in de taichi kunnen houden.
alvast ThnX :D
is overgegaan op de scooterwereld...
GerbenW
forum gebruiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 14:58
Locatie: Zevenaar

Bericht door GerbenW »

TaiChi16 schreef:haha lolz :lol: zoveel geld heb ik niet :P voor uitlaat en allus
hooguit is wat ik kan aanschaffe als ik het zo bereken is ongeveer, de bike,17.5 mm caba + nieuwe koppeling alleen die koppeling is KApot duur :shock: 130 euries man(en kweet dat minibiken duur is:p) maar togh alles bijmekaar kom ik uit op 637,- pff shit hey :P
Maja is die koppeling echt nodig? want ik stap wel over van een luchtchineesje naar een stuk betere kwaliteit en 3x(4x) zoveel pk :shock:
dus is het zegmaar zovan,je koppeling verslijt gewoon na 10x op kartbaan bijv of zou ik gewoon de normale koppeling in de taichi kunnen houden.
alvast ThnX :D
als ik jou was zou ik dan toch nog gaan sparen voor die HK/ABT uitlaat gaan sparen!! :P
want met die uitlaat voel je echt nog meer verschil !! en je rijdt heeeel veel mense er uit !!
btw; zon HK koppeling kost €119,-
en die HK/ABT uitlaat €180,-
Zelfbouw project !:wink:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

eerst gewoon standaard setup.. en als eerste koppeling..

als je de bike dan onder de knie hebt.. dan pas met andere carb en uitlaat enzo bezig gaan..! die koppeling moet eigenlijk wel ..
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Ja, precies. Je koppeling is het belangrijkst!
Volgens mij kun je je oude koppeling bij hank laten ombouwen. Weet niet precies wat het kost, maar dan heb je wel een toppertje.

Misschien kun je ergens anders een gebruikte 17,5mm dellorto op de kop tikken. Dat scheelt weer in prijs.

De uitlaat is echt de moeite waard, maar zeer prijzig ja...

Maar zoals stevie zegt... eerst de koppeling!
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Je moet verschillende dingen veranderen ja.
Een koppeling
carburateur is aan te raden
ik vond een gasnaald ook wel noodzakelijk, maar jah mijn afstelling ligt vreemd genoeg op een ander sproeierniveau dan bij anderen.
Mijn membraankleppen waren ook krom (naar binnen en naar buiten)
Het achtertandwiel was ovaal

Verder heb ik nog enkele dingen veranderd die niet echt noodzakelijk zijn, alhoewel... ATB ramhandles en snelgas.
Gesloten