Stationair
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Stationair
hallo, met mijn std carb op de mini loopt hij goed maar
hij draait dan stat. in het begin lekker en dan whooom hoge toeren en dan weer normaal weet iemand wat dit is ??
zie hier een filmpje voor de duidelijkheid
http://s28.yousendit.com/d.aspx?id=1CSH ... 67BZ5XCSB4
hij draait dan stat. in het begin lekker en dan whooom hoge toeren en dan weer normaal weet iemand wat dit is ??
zie hier een filmpje voor de duidelijkheid
http://s28.yousendit.com/d.aspx?id=1CSH ... 67BZ5XCSB4
ik smeer 1 op 40 ben nog aan het inrijden heb nu ong 3.5 tankje geredenJ0J0 schreef:Een, volgens mij wat te veel smering. Kan ook komen omdat hij net gestart word maar dat viel me ff op.
Verder heb je kans dat ergens pakkingen lekken en je dus valse lucht trekt.
Pakkingen tussen cillinder en carb en spruitstuk. Oliekeeringen krukas.
Dat het gas blijft hangen is ook aannemelijk.
Ik zou de luchtfilter eens weghalen en zo binnenkijken in de carb en terwijl de gashendel opendraaien en terug dicht doen en zien als alles mooi terug in zijn plaats komt in de carb (schuif of naald) weet niet wat je hebt.Zien dat er niets blijft hangen.Als dit in orde is dan heb je heel veel kans dat je valse lucht hebt.Spuit deodarant op je spruitstuk.valt de mini uit heb je valse lucht zo kan je de lek opsporen.ps niet in de luchtfilter spuiten.
groeten
groeten
- janzzuh
- forum gebruiker
- Berichten: 806
- Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Smeer je 1 op 40 als je aan het inrijden bent? Ik zou met wat meer olie erbij smeren.. 1 op 30 bijvoorbeeld of zelfs 1 op 25...Patrickn schreef:ik smeer 1 op 40 ben nog aan het inrijden heb nu ong 3.5 tankje geredenJ0J0 schreef:Een, volgens mij wat te veel smering. Kan ook komen omdat hij net gestart word maar dat viel me ff op.
Verder heb je kans dat ergens pakkingen lekken en je dus valse lucht trekt.
Pakkingen tussen cillinder en carb en spruitstuk. Oliekeeringen krukas.
Dat het gas blijft hangen is ook aannemelijk.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Neen 1/40 is goed daarna 1 op 45.ga je nu in 1 keer op 1/25 smeren dan heb je te veel olie met gevolg te weinig benzine dan krijg je een te arm mengsel met alle gevolgen van dien.En daarbij het is niet de bedoeling van een minibike een rookbom te makenjanzzuh schreef:Smeer je 1 op 40 als je aan het inrijden bent? Ik zou met wat meer olie erbij smeren.. 1 op 30 bijvoorbeeld of zelfs 1 op 25...Patrickn schreef:ik smeer 1 op 40 ben nog aan het inrijden heb nu ong 3.5 tankje geredenJ0J0 schreef:Een, volgens mij wat te veel smering. Kan ook komen omdat hij net gestart word maar dat viel me ff op.
Verder heb je kans dat ergens pakkingen lekken en je dus valse lucht trekt.
Pakkingen tussen cillinder en carb en spruitstuk. Oliekeeringen krukas.
Dat het gas blijft hangen is ook aannemelijk.
groeten
oke ik heb zojuist mijn laatste benzine in de bike gegooid (5 liter jerrycan is nu leeg daar zat dus de mix van 1/40 in waarme ik inrij)blanco220 schreef:Neen 1/40 is goed daarna 1 op 45.ga je nu in 1 keer op 1/25 smeren dan heb je te veel olie met gevolg te weinig benzine dan krijg je een te arm mengsel met alle gevolgen van dien.En daarbij het is niet de bedoeling van een minibike een rookbom te makenjanzzuh schreef:Smeer je 1 op 40 als je aan het inrijden bent? Ik zou met wat meer olie erbij smeren.. 1 op 30 bijvoorbeeld of zelfs 1 op 25...Patrickn schreef: ik smeer 1 op 40 ben nog aan het inrijden heb nu ong 3.5 tankje gereden
groeten
wat was de berekening ook alweer ??
maar ik ben eruit het was de gashendel die niet terug gaat heb het gefixed en het probleem is verholpen