Vliegwiel

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Vliegwiel

Bericht door Gast »

Hallo, ik was mijn cilinder aan het leegtrekken, maar in plaats daarvan kon ik ook boor erop zetten met dop ( was het best volgens monteur ) zo gezegd zo gedaan, maar toen brak de schroef af, hij zit nog wel goed vast ofzo, maar hoe kan ik nou het best het vliegwiel/kapotte schroefje eraf halen?
Gast

Bericht door Gast »

Je hebt wel pech hé...... :? :? :?

Misschien tog iets voorzichtiger zijn in het vervolg en beter nadenken alvorens je een actie uitvoerd, lijkt me logisch dat een bout van chinese kwaliteit de kracht van een boormachine niet direct aankan......

Je kunt het best de bout vervangen en het vliegwiel erafhalen aangezien deze nu alleen met de spie en locktite vastzit. Er is een mogelijkheid dat deze losgaat en met een snelheid tegen je (nieuwe) bobine aan komt of dat er iets destructievers gebeurd.

Gewoon eruit en vervangen zeg ik, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken....(beter nadenken voordat je vraagt zoals net gezecht, ook al ben je dertien!!!)

Succes :roll:
Gast

Bericht door Gast »

Maar hoe kan ik hem eraf halen dan, mijn pa zegt met boor uitboren
Gast

Bericht door Gast »

en vliegt het vliegwiel snel af?
pocket_racer
forum gebruiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 11:55
Locatie: roeselare

Bericht door pocket_racer »

je wilt absoluut niet dat je vliegwiel er onder het rijden los komt :wink:
gevolgen(dit zijn er maar een paar)
bobine kapot,trekstarter waarschijnelijk ook
en als je geen geluk hebt uw krukas mogen veranderen,duur grapje dus

als je je vliegwiel erwil afkrijgen: middelste bout lossen
dan 2 schroevendraaiers(sterke) in een rechte lijn zetten en met een krachtstoot op de schroevendraaiers duwen,het zal wel lossen

laat de mini niet draaien als het vliegwiel los zit :?
Gast

Bericht door Gast »

pocket_racer schreef:je wilt absoluut niet dat je vliegwiel er onder het rijden los komt :wink:
gevolgen(dit zijn er maar een paar)
bobine kapot,trekstarter waarschijnelijk ook
en als je geen geluk hebt uw krukas mogen veranderen,duur grapje dus

als je je vliegwiel erwil afkrijgen: middelste bout lossen
dan 2 schroevendraaiers(sterke) in een rechte lijn zetten en met een krachtstoot op de schroevendraaiers duwen,het zal wel lossen

laat de mini niet draaien als het vliegwiel los zit :?
Zoals je leest is de helft van de middelste bout los, maakt dat uit, want onder het rijden kan me vliegwiel eraf schieten zegt mijn vader klopt dat?, en hoe maak ik het vliegwiel daarna weer vast?
pocket_racer
forum gebruiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 11:55
Locatie: roeselare

Bericht door pocket_racer »

dus de kop van de bout is eraf? dan raad ik u aan om uw vliegwiel eraf te halen met de manier van die schroevendraaiers bij mijn vorige post en een nieuwe bout te koopn en die erin draaien,en inderdaag kan uw vliegwiel onder het rijden loskomen,en dit wil je niet meemaken,het zal je ook veel geld kosten dus neem de moeite en koop een nieuwe bout en draai deze erin :wink:
Gast

Bericht door Gast »

maar hoe haal ik hem eraf met een halve bout erin, en hoe zet ik het vliegwiel weer vast!
pocket_racer
forum gebruiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 11:55
Locatie: roeselare

Bericht door pocket_racer »

met die schroevendraaiers,2 sterke schroevendraaiers op 1 rechte lijn onder ju vliegwiel en hard duwen,desnoods vragen aan ju vader of een vriend als hij de andere schroevendraaier hanteerd ,dan kun je meer kracht steken op 1 schroevendraaier,dan gaat hij er normaal gezien af,en dan draai je de resterende bout uit,desnoods met een klemtang,als hij er dan uit is koop je een nieuwe en zetje je vliegwiel er terug op en draai je die nieuwe bout in,is echt gemakkelijk
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

pocket_racer schreef:en dan draai je de resterende bout uit,desnoods met een klemtang,als hij er dan uit is koop je een nieuwe en zetje je vliegwiel er terug op en draai je die nieuwe bout in,is echt gemakkelijk
Dat boutje zit vast met loc-tite!!

Ben ik ook al wel eens een avond aan bezig geweest, eerst brak die kop van de bout eraf net zoals bij jouw. Toen heb ik vliegwiel eraf gehaalt(met poelie-trekker) en draaide ik een moer op het resterede draat en laste die vast maar toen brak mijn las, nadat ik dat 4/5 keer gedaan had was er geen ruimte meer over voor een moer, dus heb toen een gat in het resterende draad geboort(wat dus nog in mijn krukas zat) en daar een tap in gedraait, boutje goed ingesmeert met loc-tite, 1 week wachten, elke dag een keer WD-40 erop spuiten en toen kon ik hem eruit draaien, na veel gedoe :roll:

Veel suc6!!

Owja NIET gaan rijden zonder dat het vliegwiel vast zit, weet niet of je die ooit al wel eens gezien hebt als hij draaide, hoe hard dat wel niet gaat, wil je niet in je been hebben zo'n vliegwiel!!!

Grt Rik
pocket_racer
forum gebruiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 11:55
Locatie: roeselare

Bericht door pocket_racer »

[quote]Dat boutje zit vast met loc-tite!! [quote]

welnee,ik kan dit daar gewoon uidraaien en vanmij zat er niets van lijm op
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

pocket_racer schreef:
Dat boutje zit vast met loc-tite!!

welnee,ik kan dit daar gewoon uidraaien en vanmij zat er niets van lijm op
Zou kunnen dat bij andere chinees niet zo is maar aan zijn verhaal te horen zit hij gewoon best wel vast dus lijkt mij dat er bij hem dan ook loc-tite gebruikt is :? Bij mij iig wel!!

Grt Rik
Xander

Bericht door Xander »

verwarm het uitstekende gedeelte van de krukas waar het boutje inzit, als het goed is kun je de bout er dan met een tang uitdraaien.

en let goed op, verwarm niet de hele krukas, mik alleen op de bout!!!!

Xander.
Gesloten