Koppeling demonteren, en plasje zwart iets..!!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Koppeling demonteren, en plasje zwart iets..!!

Bericht door Gast »

Hallo, na wat zoek werk hier op t forum, heb ik nog steeds geen antwoord op mn vraag. Ik wou mn koppeling er uithalen, en een race koppeling monteren, nauw ben ik niet zo handig :lol: maar ik snap wel dat je eerst t koppelingshuis er af moet halen, dan zit er nog 1 bout in t midden van de koppeling... en dan?? .... Daarna zat ie bij mij nog muur vast, wat moet ik doen of heb ik nodig?? :oops: p.s. mischien nog tips voor inbouwen racekoppeling?? of gaat dat makkelijker? :wink:

Alvast bedankt!! 8) 8)
Laatst gewijzigd door Gast op wo 22 mar 2006, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb het vorige week ook gedaan, bij mij zat de orginele koppeling ook muurvast. Er moet ergens een topic zijn welke beschrijft wat ik gedaan heb maar goed.....

Eerst het koppelingshuis eraf, daana de veertjes van de orginele koppeling eraf en dan de schoentjes loshalen door de boutjes te verwijderen.
Je houd dan een driekhoekig achterplaatje over waar je makkelijk een pullietrekker achter kunt zetten of op de ruigemanier twee schroevedraaiers erachter en een beste ram geven.

Succes.... :wink:
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Niet 2 schroevendraaiers errachter zetten! zo kan er een stuk aluminium uit je carter weg spatten!
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Gast

Bericht door Gast »

Kan het best een pullietrekker gebruiken, maar twee stukken alu uit je carter. Breken niet direct af, zijn denk ik toch wel wat sterker dan een beetje locktite 8)
Gast

Bericht door Gast »

ok, dus zit verder niet vast gewoon trekken dan ofzo??

En nog een klein vraagje, steeds als ik mn minibike wegzet en weer pak, ligt er een zwart plasje op de grond, en rond de uitlaat demper, is dat vocht ofzo wat tussen de demper en de rest van de uitlaat weg lekt? Daar moet het ergens weg komen, tis geen olie of bezine, wel zit ik nog met de 1:25 Inrij verhouding, kan dat daar aan liggen?? Of wat is er anders aan te doen??

Alvast weer bedankt!!! :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Het ligt idd aan je mengverhouding, je mengverhouding is nu 1:25, als je minder rijk gaat mengen zal het plasje wel minder groot zijn. Het is geen erg probleem, het is gewoon onverbrand mengsel wat er uit komt druppelen. Je kan anders gaan mengen, maar dat lost niet het hele probleem op, je zal altijd wel beetje olie hebben.

Mzzl
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

RafaeL schreef:Het ligt idd aan je mengverhouding, je mengverhouding is nu 1:25, als je minder rijk gaat mengen zal het plasje wel minder groot zijn. Het is geen erg probleem, het is gewoon onverbrand mengsel wat er uit komt druppelen. Je kan anders gaan mengen, maar dat lost niet het hele probleem op, je zal altijd wel beetje olie hebben.

Mzzl
Als je altijd een druppel olie op de grond heb is er tog iets niet best hoor, dit is dus niet normaal. Probeer te onderzoeken waar dit vandaan komt en zeg het even, wat rafeal wel goed heeft is dat het aanzienelijk minder of zelfs weg gaat. Maar je olie probleem is dus niet goed, dit betekend dat er ergens een lek is.

Gr.
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9013

Dit is verdere info over het plaatsen van een racekoppeling, nu is het nog even de vraag welke koppeling jij hebt......

Dat je olie onder je demper hebt kan betekenen dat je demperwol vol zit met olie Omdat je met 1:25 rijd. Heb ik ook gehad, gewoon demperwol vervangen voor nieuwe. Het probleem zal wel ophouden zodra je wat schraler gaat rijden hoop ik :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Volgens mij heeft de standaard uitlaat geen demperwol, die van mij in iedergeval niet.
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Ik heb zo'n "raceuitlaat" die er ook standaard onder zat en daar zit ook geen demperwol onder. Dit is ook niet standaad, je moet het zelf erin doen.--edit-- als je zelf wil natuurlijk :lol:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Justin schreef:Ik heb zo'n "raceuitlaat" die er ook standaard onder zat en daar zit ook geen demperwol onder. Dit is ook niet standaad, je moet het zelf erin doen.--edit-- als je zelf wil natuurlijk :lol:
jep met dempwol zal die bijnaniets meer van olie verliezen heb ik ook zitten
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

maar dan kan je wel mooi elke keer na het rijden je wol gaan verschonen! of valt dat wel mee?
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Justin schreef:maar dan kan je wel mooi elke keer na het rijden je wol gaan verschonen! of valt dat wel mee?
Dat valt wel mee. Ik vervang me demperwol om de maand.

Trouwens nu we het er toch over hebben,ik moet weer eens vervangen :lol:
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Ga dat dan gauw doen! :P maar toch is het niks voor mij, maar wel aan te raden voor mensen die last van hun rumoerige uitlaat, zelf vind ik een pittig uitlaatje wel lache! :lol:


DIT IS ME 100STE BERICHT! :roll: :!: :lol: :lol:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

ja ik vnd het ook wel vet maar de mensen die ik inhaal en die daar lopen die hebben er behoorlijk last van
Gesloten