Wat is er aan de hand?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

JonnO^

Wat is er aan de hand?

Bericht door JonnO^ »

Hallo,

Heb nu al anderhalf jaar een minibike, (Sendai Aikido). Nu heeft hij een tijdje stil gestaan omdat het winter is geweest. Dus ik wil hem starten maar gebeurt niks. Heb ik het even beetje goed bekeken, en heb ik even dat rubberen dingete op bougiedop eraf gehaald om te kijken of die wel een vonk krijgt. Kan je dat trouwens zo zien? Majah zag dus niks..
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat er anders misschien an de hand mee is?

groeten en alvast bedankt
Jonno
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

dat kun je niet zien nee door alleen bougie dop er af te halen maakt hij wel compressie?
Gast

Bericht door Gast »

Je moet ff je hele bougie eruit halen en dan je bougie in je bougiedop doen. Als je dat hebt moet je je bougie tegen je frame houden en dan kijken of die vonkt.

Had je je minibike leeg laten lopen van benzine, want als je oude benzine hebt wil de fut er nog wel eens af gaan.

Mzzl
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

En nog eens even alles goed aandraaien na de winter, Maar kijk inderdaad naar die bougie! en welke kleur die is (geleerd van PIR3lly :roll: ) coffiebruin is goed..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
JonnO^

Bericht door JonnO^ »

Ik ga zaterdag met mijn minibike aan de slag.. check hem dan wel even na.. Wat betekent compressie maken precies dan?
Naja ik hoop dat ik er uit kan komen..

Eerst maar even bedankt..
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

compressie is een bepaalde druk die je voelt als je aan je trekstarter trekt, als je je vliegwiel hoort ratelen(ijzer) dan isdie niet goed!, maar als je gelijk je touw doortrekt, iedie ook niet goed. Je kan het ook wel gewoon druk noemen!
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
JonnO^

Bericht door JonnO^ »

Oke dankje, compressie is dus nog goed bij mij. Zal wel aan de bougie liggen dan.. maar zoals ik gelezen had raden jullie het merk ngk het best aan? Dan kan ik deze halen als die van nu kapot is..

Dit is mijn minibike trouwens:
http://img161.imageshack.us/img161/3051 ... 0017nz.jpg
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

jamoet je ff kijken of hij vonkt en anders kijken iets met de benzine
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

leuke bike
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

NTPjeroen, het valt nogal op dat jij veel dubbele posts maakt, kan je proberen om je berichten in 1 te houden en niet zoals hier..:
ntpjeroen schreef:jamoet je ff kijken of hij vonkt en anders kijken iets met de benzine
en vervolgens
ntpjeroen schreef:leuke bike
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

ja sorry :oops:
ik was dat aan het typen en had het neergezet en toen dacht ik oja
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

maakt niet uit! foutje kan altijd :wink: gewoon nooit meer doen :twisted:
(nu maak ik ook een onnuttig bericht maarja)
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
JonnO^

Bericht door JonnO^ »

Bougie is nog helemaal in orde,, vonkt nog perfect.
Maar ik heb even alles los gehad en ook het benzinekraantje en deze ook losgeschroeft, toen wou ik hem weer inelkaar zetten maar draaide die harstikke licht.. en dacht ik zal wel goed zijn maar benzine liep er zo weer uit.. Dus toen heb ik dat zwarte bogen ringetje boven die ander gedaane n toen vast gedraaid nu is die wel goed..

Toen had ik alles weer vast gezet en benzine erin gedaan, niks an de hand totdat ik de benzine kraan los draaide. Alles kwam er onder het kraantje eruit.. hoe akn ik dit oplosse?

Jonno
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ntpjeroen schreef:ja sorry :oops:
ik was dat aan het typen en had het neergezet en toen dacht ik oja
Tip: je kan (zolang er nog geen bericht bij is gekomen na jouw bericht, heb WIJZIGEN :idea: :D ...

miss kan je daar wat mee :roll: :wink:
wegracers
forum gebruiker
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 10 okt 2005, 17:45
Locatie: Emmen B.o veld

Bericht door wegracers »

heey dat had idan zit er teveel olie in je cab
die moet je dan helemaal ff schoon spoelnen en hij loopt zo weer

groeten franz
Gesloten