Wat is er aan de hand?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

JonnO^

Bericht door JonnO^ »

dus doordat er te veel olie in mijn cab. zit lekt ie? Moet ik dit schoonspoelen met water of met iets anders....?

Het benzine kraantej zit er nu goed op en daar lekt ie niet meer.. maar benzine duppelt nu uit dat slangetje eronder....

groet..
Jonno
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Als hij benzine druppelt uit het slangetje, dan zit meestal je vlotter vast.
Je zult je carb. uit elkaar moeten halen en alles even schoon moeten maken (met name het ronde bakje helemaal onderaan en alle kanaaltjes die je daar ziet).
mitch_minibiker

Bericht door mitch_minibiker »

Justin schreef:NTPjeroen, het valt nogal op dat jij veel dubbele posts maakt, kan je proberen om je berichten in 1 te houden en niet zoals hier..:
ntpjeroen schreef:jamoet je ff kijken of hij vonkt en anders kijken iets met de benzine
en vervolgens
ntpjeroen schreef:leuke bike
tsja ,wat maakt dat nou uit? :shock:
mitch_minibiker

Bericht door mitch_minibiker »

Justin schreef:compressie is een bepaalde druk die je voelt als je aan je trekstarter trekt, als je je vliegwiel hoort ratelen(ijzer) dan isdie niet goed!, maar als je gelijk je touw doortrekt, iedie ook niet goed. Je kan het ook wel gewoon druk noemen!
zozo , echte prof zeg :roll: wat een onzin :lol: klopt niet eens compressie heeft niet eens wat te maken met starten! :lol: :!:
mitch_minibiker

Bericht door mitch_minibiker »

verder mijn comentaaar is , als ie heel de winter stil heeft gestaan dan is de bougie vet geslagen , dus maak hem schoon en kijk of ie vonk heeft.
Tip: gewoon blijven starten totdat ie start ( zet hem op de standaart zodat hij niet wegschiet en geef gas terwijl je start werkt heeft ook geholpe bij en vriend! )

Dit kun je doen zonder risico dus je maakt niets stuk , zelfs beginners of je wilt het niet doen dat moet jezelf weten gr mitch.
Laatst gewijzigd door mitch_minibiker op za 25 mar 2006, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

mitch_minibiker schreef:
Justin schreef:compressie is een bepaalde druk die je voelt als je aan je trekstarter trekt, als je je vliegwiel hoort ratelen(ijzer) dan isdie niet goed!, maar als je gelijk je touw doortrekt, iedie ook niet goed. Je kan het ook wel gewoon druk noemen!
zozo , echte prof zeg :roll: wat een onzin :lol: klopt niet eens compressie heeft niet eens wat te maken met starten! :lol: :!:
Had je daar nu ook 3 berichten voor nodig...

Bovendien is het wel compressie wat je voelt als je aan de trekstarter trekt.
Het is de druk die opgebouwd wordt in de cilinder op het moment dat de zuiger omhoog gaat. Je voelt dit wanneer je aan de trekstarter trekt.

Justin legt het op een simpele manier uit, maar het is wel deels correct.

Maar goed, laten we het een beetje gezellig houden... :wink:
mitch_minibiker

Bericht door mitch_minibiker »

PIR3lly schreef:
mitch_minibiker schreef:
Justin schreef:compressie is een bepaalde druk die je voelt als je aan je trekstarter trekt, als je je vliegwiel hoort ratelen(ijzer) dan isdie niet goed!, maar als je gelijk je touw doortrekt, iedie ook niet goed. Je kan het ook wel gewoon druk noemen!
zozo , echte prof zeg :roll: wat een onzin :lol: klopt niet eens compressie heeft niet eens wat te maken met starten! :lol: :!:
Had je daar nu ook 3 berichten voor nodig...

Bovendien is het wel compressie wat je voelt als je aan de trekstarter trekt.
Het is de druk die opgebouwd wordt in de cilinder op het moment dat de zuiger omhoog gaat. Je voelt dit wanneer je aan de trekstarter trekt.

Maar goed, laten we het een beetje gezellig houden... :wink:
ik wil het gezellig houden alleen dalijk prutst deze jongen aan zen mini met dingen die niet kloppe :wink:
TaiChi16
forum gebruiker
Berichten: 1201
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:11

Bericht door TaiChi16 »

al die !CENSUUR! quote's :P
ik hoop dat je bike weer start :D
is overgegaan op de scooterwereld...
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

@ mitch: Je kan wel zeggen dat mijn verhaal niet klopt, maar grotendeels(of helemaal) klopt het toch echt, je heb iets van compressie nodig om te starten..
en als je er te veel of te weinig van hebt lukt het moeilijk/helemaal niet...

Wie spreek mij tegen :twisted: :?:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
JonnO^

Bericht door JonnO^ »

ey.. rustig maar allemaal..

Mijn bougie vonkt nog goed.. ik ga morgen nog mijn cab.. schoon maken, want er kan te veel olie inzitte werd me gezegt op dit forum..

Ga morgen eerst naar scootermeeting met mn broer en daarna ga k verder met mn minibike..

Laat ut jullie weten als alles het weer doet !

Gr.
Jonno
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

lol justine jij denk dat je de leiding hebt op dit forum niet aleen in dit topic maar zowat overal ok tegen mij daar moet je een keer mee ophouden
elke topic die ik bekijk staat jouw naam in met comentaar tegen over anderen word ik beetje verdrietig van je moet op de vraag in gaan en niet op hoe mensen wat vragen maargoed doe nou maar normaal want we doen al gek genoeg

p.s ik heb dit ook gehad en gewoon bougi schoonmaken en blijven starten dan komtie vanzelf omhoog en startie als een tierelier
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
JonnO^

Bericht door JonnO^ »

jongens ik heb goed nieuws :D !

Heb alles eraf gehad en schoongemaakt.. toen wou ik hem proberen te starte en ik dacht yes lekt niet meer :D

En ja hoor ik starte hem begon ff te draaien en viel uit en begon weer te lekken.. heb ik stationair schroef ff bijgedraaid.. en starte hem weer en liet k hem ff draaien en lekte hij niet meer :D

Hopen dat hij morgen nog steeds goed loopt en niet lekt...

Maar bedankt hea!

Groeten Jonno Klok
JonnO^

Bericht door JonnO^ »

Heb hem dus net weer even gestart en deed nog prima todat ik ineens benzine rook.. ja hoor liep weer benzine uit dat slangetje..

Toen heb ik het benzinekraantje dichtgedraaid en kon ik nog wel gwoon rijde met minibike..

Zou dit misschien aan het kraantje liggen? Heb namelijk dat zwarte gebogen ringetje en dat andere ringetje, omgewisseld.. Dit heb ik gedaan omdat hij zo wel goed zat en als ik hem normaal vastschroef heel erg los zat.. Ligt de oorzaak dus hier of......?

Naja alvast heel erg bedankt
Jonno Klok
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

als je het kraantje dichtdoet dan heeft hij altijd nog wat benzine in het vlotterbakje zitten.

als dit op is dan valt ie als het goed is uit...
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Tenzij je benzine kraan niet sluit, en dat de benzine maar blijft komen,, draai dat even uit elkaar en kijk of het wel goed sluit en opent.. En had je nou wel of niet je carb. schoon gemaakt..?
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gesloten