slecht werkende remmen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
EVD
forum gebruiker
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 16:55
Locatie: amersfoort Motor: SM pitbike
Contacteer:

slecht werkende remmen

Bericht door EVD »

wat is nou eigenlijk de rede waarom die chineesjes niet goed
remmen?en hoe kan je dat verhelpe?
of zijn er remklauwen die direkt op een chineesje passe?
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Hoezo slecht remmen? als ze zijn afgesteld remmen ze PERFECT! :roll: ik ben der blij mee..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

ik had gehoord als je de veertjes eruit haal, dii de blokke centreerd dat ie beter remt, klop dat :?:
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Geen idee, een beetje afstellen is ook al goed, en dan is maar aan 1 knopje draaien.. geen moeite hoor.. :?
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Ik kan wanneer ik wil een stoppie maken, of slippen. En dan zijn me remmen ook nog eens goed te doseren..
Dus of ik heb mazzel dat ik goede remmen heb en ze goed heb afgesteld, of jij kunt ze niet goed afstellen of hebt de pech dat je een model me slechte remmen geleverd hebt gehad.
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Dat asje van de remmen, daar zit zoals in Hanks topic beschreven staat, inderdaad te veel speling op. Dat moet ik nog een keer proberen op t lossen zonder al te veel moeite.

Nu remt ie nog goed. Maar als dat straks nie meer het geval is en die asjes zijn vervormd, dan werkt een busje niet goed meer. (als je weet wat ik met een busje bedoel).
Gast

Bericht door Gast »

Ik dacht ook effies mn remmen af te stellen :P Remt hij eindelijk goed... kom ik er na een half uurtje achter dat ik een ei op mn schijfrem kon bakken -_- M'n hele remschrijf was echt heel heet. Ik snapte al niet waarom mijn minibike niet zo snel ging als normaal. Nu remt hij weer slecht (iniedergeval achter-rem). Maar rijdt weer normaal. Gelukkig heb ik nog mijn voorrem :lol:
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Heb ik ook gehad dat de voor schijf heet werd. Dan heb je je kabel te strak gespannen of die knop te ver verdraaid. Dan lopen je remblokken aan.
Mijn remklauw zit volgens mij ook niet helemaal recht/vlak op de schijf dus loopt het zobizo niet helemaal lekker.
Gesloten