V-break handel monteren op Polini 911 replica

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

V-break handel monteren op Polini 911 replica

Bericht door Super 7 »

Omdat de voorrem van mijn polini replica ondanks stellen nog steeds erg ver moet worden ingeknepen denk ik erover om een V-break hendel (bijv een shimano deore lx BLM 571) te monteren. deze hendel trekt meer kabel zodat je vrije slag op de hendel een stuk kleiner wordt. Probleem is wel dat je met een dubbele aansluiting op de hendel zit.
Heeft iemand hier ervaring mee opgedaan en.......werkt het?
Gast

Bericht door Gast »

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb Tektro V-brake hendels eropgezet. Nu zijn er 2 mogelijkheden.

1: Je boort een gat in de hendel waar het busje inpast van de orignele hendel, waar de 2 remkabels ingaan.

2: Je maakt of koopt een splitter die je aan de voorkant (onder je balhoofd) monteert. Het houdt in dat de ene remkabel vanaf je hendel overgaat in 2 kabels naar beide remklauwen.

Ik heb zelf nog niks geprobeerd, maar als het me is gelukt hoor je het wel.

Greetz!
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

Bericht door Super 7 »

Ik heb op Ebay een rechter hendel gevonden en besteld. Met achterrem is niets mis dus laat ik die zo.
De hendel is instelbaar en ik hoop er zo mee te bereiken dat ik de vrije slag kan verkleinen.
Ik zal een ieder op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

Bericht door Super 7 »

Ik heb de handel binnen en gemonteerd. Bij een fietsenzaak een splitter met remkabels gekocht. De binnenkabels zijn dikker dus minder rek.
Vanaf de handel gaat er 1 kabel naar de splitter, daarna gaat er naar iedere remklauw 1 kabel.
Resultaat is echt geweldig, je hoeft de handel maar nauwelijks in te knijpen om te remmen. Dat sponzige gevoel ben je ook kwijt.
Ben benieuwd hoe het op de baan zal gaan. Operatie geslaagd!
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

rem Replica

Bericht door wimgrob »

Heb een Polini linkervoorvorkpoot van een 911 compleet met remklauw op de Replica gezet.
Heb dus 1 rem,maar dit is meer dan genoeg.
Je kan nu stoppie s maken.
Heb er wel remhandels van een Gazelle fiets (8€ per stuk) opgezet.
Compleet met nieuwe dikkere kabel, het sponzige gevoel is helemaal weg en je hebt een vast drukpunt.
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Gesloten