help ! vastgelopen !

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Loopt een pocket bike vast als hij teveel olie heeft bij de benzine ?

Ja
17
29%
Nee
30
52%
Soms,hangt er van af
11
19%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gast

Bericht door Gast »

patries schreef:welke???
castrol TTS ??? groene fles fout!!!
castrol STT ??? zwarte fles goed!!!
Hmm ik weet het even niet maar waarom is die groene fles fout ?

WAnt volgensmij heb ik die groen fles.


ER zit wel rode olie in :D. Verder weet ik zo evenneit.
Gast

Bericht door Gast »

inanc schreef:
patries schreef:welke???
castrol TTS ??? groene fles fout!!!
castrol STT ??? zwarte fles goed!!!
Hmm ik weet het even niet maar waarom is die groene fles fout ?

WAnt volgensmij heb ik die groen fles.


ER zit wel rode olie in :D. Verder weet ik zo evenneit.
die groene TTS is een volsynthet special gemaakt voor standaard scooters en brommers die dus max 45km lopen!! dus met heel weinig toeren!! of een snor fiets!!
er zitten namelijk veel toevoegingen in om de uitlaat schoon te houden!! en maar weinig olie om te smeren!! verhouding is ongeveer 10 a 15% olie en de rest is om de uitlaat schoon te houden!!

de STT zwarte fles is een vol minerale olie dus geen toevoegingen puur olie dat smeert!! bij hoge toeren tallen!! zoals een minibike!!

dan is er ook nog de half synthet de groene fles met scoot R erop!!
dit is dus 50% olie en 50% toevoegingen.
dit is voor de onbegrensde brommer/scooter met een top van ongeveer 70 km max!! maar letop we praten dan over een scooter of brommer met versnellingen dus nog steeds geen top toeren tallen!! van boven de 8000tpm.

deze informatie heb ik van een vriend die bij castrol werkt!!!
Gebruikersavatar
Stenley
forum gebruiker
Berichten: 257
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 16:45
Locatie: Eindhoven

Bericht door Stenley »

Juist nooit met minerale oliën rijden! Altijd volledig syntetisch voor race-doeleinden.

Alle nodige informatie is op te zoeken in de datasheets op castrol.nl
Gast

Bericht door Gast »

Stenley schreef:Juist nooit met minerale oliën rijden! Altijd volledig syntetisch voor race-doeleinden.

Alle nodige informatie is op te zoeken in de datasheets op castrol.nl
Volgens hem moet ik dus die zwarte fles hebben ? Maar jij zegt weer dat dat niet moet ?


Wat is het nou ?
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb een bus 2tact olie gekocht bij texaco en ook van merk texaco, motex 2t.bevat calcium lange keten alkaryl sulfonaat.

Ik heb net mijn carbu(denk ik) ope gedaan en er kwam veel olie uit,volgens mij zat hij vol ofzo.Ik heb nog ni probere te starte omdat mijn mengeling teveel olie inzit denk ik maar ga er straks terug nieuwe indoen.Hoop dat het gaat werken.
:!:
Gast

Bericht door Gast »

Heb nog eens geprobeertd.deet niets,carbu terug leeg laten lopen en tijdje laten staan,nu werkt hie weer wel :lol: :P Iemand uit de omgeving van Boortmeerbeek , Kampenhout , Haacht ?Om misschien eens te racen: :)
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

patries schreef:
inanc schreef:
patries schreef:welke???
castrol TTS ??? groene fles fout!!!
castrol STT ??? zwarte fles goed!!!
Hmm ik weet het even niet maar waarom is die groene fles fout ?

WAnt volgensmij heb ik die groen fles.


ER zit wel rode olie in :D. Verder weet ik zo evenneit.
die groene TTS is een volsynthet special gemaakt voor standaard scooters en brommers die dus max 45km lopen!! dus met heel weinig toeren!! of een snor fiets!!
er zitten namelijk veel toevoegingen in om de uitlaat schoon te houden!! en maar weinig olie om te smeren!! verhouding is ongeveer 10 a 15% olie en de rest is om de uitlaat schoon te houden!!

de STT zwarte fles is een vol minerale olie dus geen toevoegingen puur olie dat smeert!! bij hoge toeren tallen!! zoals een minibike!!

dan is er ook nog de half synthet de groene fles met scoot R erop!!
dit is dus 50% olie en 50% toevoegingen.
dit is voor de onbegrensde brommer/scooter met een top van ongeveer 70 km max!! maar letop we praten dan over een scooter of brommer met versnellingen dus nog steeds geen top toeren tallen!! van boven de 8000tpm.

deze informatie heb ik van een vriend die bij castrol werkt!!!
Patries, volgens mij haal jij alles door elkaar!
Vol synthetische olie is juist het best voor een snelle motor!
Kijk hier maar eens naar:
Castrol TTS
Of nog beter:
Castrol R2 Racingbike
Gebruikersavatar
minibike 4 live
forum gebruiker
Berichten: 616
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 21:16
Locatie: In De schuur
Contacteer:

olie

Bericht door minibike 4 live »

heej je kan ook wat wd40 door de j bogie gat heen doen dan lost de olie zeg maar op !!!!
Alles Staat te koop

van frames tot blokken tot banden
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

bron: http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7000900

Castrol TTS
Een optimale bescherming op hoog toerental
Kenmerken
Castrol TTS is een volledig synthetische olie voor tweetaktmotoren. Speciaal ontwikkeld om een zeer sterke, beschermende smeerfilm te vormen op alle motoronderdelen. Castrol TTS reageert op veranderingen in motortemperatuur, zoals die bij snelle tweetakten veel voorkomen en zorgt wanneer dat nodig is voor extra bescherming. Castrol TTS garandeert maximale motorprestaties met name bij hoge toerentallen.
extreem hoge bescherming, zelfs bij zeer hoge toerentallen
beschermt optimaal, ook bij zeer hoge thermische en mechanische belasting
voorkomt vastzittende zuigerveren en het vastlopen van de zuiger
houdt motor en uitlaat schoon
zichtbaar mindere rookontwikkeling
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

kleine_duivel schreef:bron: http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7000900

Castrol TTS
Een optimale bescherming op hoog toerental
Kenmerken
Castrol TTS is een volledig synthetische olie voor tweetaktmotoren. Speciaal ontwikkeld om een zeer sterke, beschermende smeerfilm te vormen op alle motoronderdelen. Castrol TTS reageert op veranderingen in motortemperatuur, zoals die bij snelle tweetakten veel voorkomen en zorgt wanneer dat nodig is voor extra bescherming. Castrol TTS garandeert maximale motorprestaties met name bij hoge toerentallen.
extreem hoge bescherming, zelfs bij zeer hoge toerentallen
beschermt optimaal, ook bij zeer hoge thermische en mechanische belasting
voorkomt vastzittende zuigerveren en het vastlopen van de zuiger
houdt motor en uitlaat schoon
zichtbaar mindere rookontwikkeling
Zou ik ook op mijn site zetten :roll:
Gast

Bericht door Gast »

Pocket bike werkt terug perfect :D Gaan uittesten op circuit en geen probleem alleen heb ik mijn koord van starten overgetrokken bij het starten :? maar is al gemaakt en iets korter gemaakt,start nu zelf makkelijker :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Koenneke101 schreef:Pocket bike werkt terug perfect :D Gaan uittesten op circuit en geen probleem alleen heb ik mijn koord van starten overgetrokken bij het starten :? maar is al gemaakt en iets korter gemaakt,start nu zelf makkelijker :wink:
Da's mooi!

Trouwens, ondanks dat mooie verhaal op die castrol site, heb ik ook altijd begrepen dat minerale olieen beter zijn voor hoogtoerige motoren. Naar mijn mening is dus de Castrol STT (zwarte fles) beter dan de Castrol TTS (groene fles)

Greetz!
schroefje

Bericht door schroefje »

timmerzz schreef:
Koenneke101 schreef:Pocket bike werkt terug perfect :D Gaan uittesten op circuit en geen probleem alleen heb ik mijn koord van starten overgetrokken bij het starten :? maar is al gemaakt en iets korter gemaakt,start nu zelf makkelijker :wink:
Da's mooi!

Trouwens, ondanks dat mooie verhaal op die castrol site, heb ik ook altijd begrepen dat minerale olieen beter zijn voor hoogtoerige motoren. Naar mijn mening is dus de Castrol STT (zwarte fles) beter dan de Castrol TTS (groene fles)

Greetz!
Ik rij zelf met castrol A747 IMO de beste.
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Koenneke101 schreef:Nieuwe benzine in gedaan ,maar tevergeefs.Hij zal zijn vastgelopen,je kan de zuiger afschuren als het niet te erg is en dan werkt het terug heb ik me laten vertellen maar waar zit die zuiger ? :? Heeft iemand een beter idee ?

hoi


ik neem aan, gezien je verhaal, dat je niet teveel kennis hebt van motoren, en dat je ook niet echt weet wat een vastloper is...
niet hatelijk bedoeld hoor!!!


als ik je verhaal lees, was je benzine op, en heb je olie in de tank gemikt..

toch?

dan issie niet vastgelopen, maar geweldig vet geslagen...

wat je kunt proberen, 's de goedkoopste manier, als 't lukt....


alles wat je nu in de tank hebt zitten moet eruit,
de vlotterkamer onder je carburateur uitdraaien, en leeggooien.
en er weer onder schroeven

dan haal je een liter wasbenzine, die mik je in de tank

wasbenzine is erg schraal, smeert ook niet, maar daardoor heeft het wel
een erg sterk reinigende werking....

nu je mini proberen te starten.....gewoon een keer of 50.....

als je mini aanslaat, kun je een keer gasgeven om alle olie kwijt te raken..

dan wel direct motor stoppen, de wasbenzine eruit, ook uit je carburateur,
weer vullen met normale brandstof, en je kunt weer rijden!!

ABSOLUUT NIET GAAN RIJDEN OP WASBENZINE!!!!!

als dit niet wil, heb je 'n probleem, en heb je iemand met kennis nodig!


Succes

Wim
Gast

Bericht door Gast »

schroefje schreef:
timmerzz schreef:
Koenneke101 schreef:Pocket bike werkt terug perfect :D Gaan uittesten op circuit en geen probleem alleen heb ik mijn koord van starten overgetrokken bij het starten :? maar is al gemaakt en iets korter gemaakt,start nu zelf makkelijker :wink:
Da's mooi!

Trouwens, ondanks dat mooie verhaal op die castrol site, heb ik ook altijd begrepen dat minerale olieen beter zijn voor hoogtoerige motoren. Naar mijn mening is dus de Castrol STT (zwarte fles) beter dan de Castrol TTS (groene fles)

Greetz!
Ik rij zelf met castrol A747 IMO de beste.
klopt helemaal!! is wel een volsynthet maar special ontwikkeld voor de race motoren! dus hoge toeren tallen!! ga maar eens bij de brommer race kijken gebruiken ze het haast allemaal!! en in de gp ook!! 125cc 2t !!

gr patries
Gesloten