Trillen membraanplaatjes of gaan ze open staan?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Trillen membraanplaatjes of gaan ze open staan?

Bericht door royal »

Ik heb een vraag,

als een motor (stationair) loopt, maken de membraanplaatjes dan een trillende beweging of blijven ze open staan.
Ik dacht dat ze trillen door het op en neer daan van de zuiger. Maar ik weet het niet zeker aangezien er bij het naar beneden gaan van de zuiger, benzine en lucht boven de zuiger wordt gebracht.

Als ze trillen dan lijkt het me niet zo erg dat mijn carbon membraanplaatjes een heeel klein beetje open staan. Als ze niet trillen dan moet ik misschien toch aan blata membraan gaan kopen ofzo.

Ik ga in elk geval een keer testen door de oude ijzeren membraanplaatjes iets naar binnen te buigen en dan tezamen (over) de carbon membraanplaatjes vast te schroeven, op die manier sluit ie 100% af :P Gewoon ff om een minuutje te testen.
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Dan loopt je bike volgens mij helemaal niet. Ze moeten wel open kunen gaan dus ik weet niet of dat met die ijzeren plaatjes erop helpt.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

volgens mij gaan ze nog wel open dan, begin ik aan 1 kant :lol:

Heb gewoon geen zin om voor veel geld een nieuw membraan te kopen als het daar niet aan ligt.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

janzzuh schreef:Dan loopt je bike volgens mij helemaal niet. Ze moeten wel open kunen gaan dus ik weet niet of dat met die ijzeren plaatjes erop helpt.
Je bike zal er niet beter op gaan lopen, slechter zelfs!! Aangezien de membraankleppen moeilijker open zullen gaan en minder mengsel zullen doorlaten.

Denk dat je het niet eens hoeft te proberen..
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

AngelEyes schreef:
janzzuh schreef:Dan loopt je bike volgens mij helemaal niet. Ze moeten wel open kunen gaan dus ik weet niet of dat met die ijzeren plaatjes erop helpt.
Je bike zal er niet beter op gaan lopen, slechter zelfs!! Aangezien de membraankleppen moeilijker open zullen gaan en minder mengsel zullen doorlaten.

Denk dat je het niet eens hoeft te proberen..
Idd, want waarom zou je een race membraam kopen? Dat ze beter open gaan en duurzamer zijn.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ja hij moet ook minder benzine geven als ie stationair loopt!
Er zit al een kleinere stationairsproeier in (30)
Met de gasnaald en luchtschroef krijg ik hem niet beter afgesteld want dan staat hij te schraal. Je weet wel dan valt hij heel langzaam in toeren terug als je gas los laat.
Heb ook al een andere gasnaald.
Heb ook al euro 98 met castrol tts gemixt (1:35-1:40), ik wil shell v-power nog proberen.

ALLES helpt steeds een klein beetje, maar het is nog niet 100% in orde.

Wat kost een racemembraan (compleet, ik heb al carbon membraanplaatjes maar die zijn niet 100% recht), en waar kan ik die halen.

Ik heb een tai chi, moet ik dan een blata membraan hebben?

Ik lijk wel een of andere gek, ik weet f*cking zeker dat ik het bij het rechte eind heb en dat ik goed bezig ben met mijn mini. Ik heb alles, maar dan ook echt alles al meerdere malen op allerlei standen afgesteld (sproeiers) en alles sluit goed aan.

Of er is iets anders aan mijn bike dan anderen, of het hele forum zit vol kinderen die hun bike niet goed afgesteld hebben, maar menen van wel. Erg frustrerend..
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Lol, wat er in mijn tank zat was half goedkope olie+benzine en half euro 98 met castrol tts.

Nu heb ik alle benzine er uit gehaald en er nieuwe in gedaan. Probleem lijkt opgelost :D Hoe kan het dan dat veel mensen beweren dat olie-soort niet uit maakt?

Ik gebruikte gewoon esso olie (volsynthetisch volgens mij) 1:35 gemixt
Gebruikersavatar
Aikido gast
forum gebruiker
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 08 feb 2006, 12:13
Locatie: Nieuwerkerk aan den ijssel

Bericht door Aikido gast »

racemembraam buigt denk k ook minder makkelijk
mijn standaard membraam was helemaal omgebogen :?
(die was ook van ijzer)
GRC RR #17 Senior standaard
Gesloten