welke schroef voor verstellen koppeling zie einde pag 2
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
welke schroef voor verstellen koppeling zie einde pag 2
ik heb een zocchi racekoppeling met gele veren voor een 49 cc.
http://www.multibike.nl/images/fotos/22 ... 000052.jpg
nu pakt de koppeling volgens mij nog wel te vroeg aan dus moet ik hem wat strakker zetten.
nu weet ik alleen niet aan welke schroef ik moet draaien.
net onder de gele veer is een zilveren schroef ( kan je net zien op de foto ) die je in en uit kan draaien. en als je zo tegen de koppeling aankijkt is er nog een inbus schroef maar volgens mij is dat voor iets anders.
wie kan mij dit vertellen?
de inbusschroef
of de moer die net onder de gele veertjes zit
PS de inbus schroef zit een beetje los... klopt dit?
http://www.multibike.nl/images/fotos/22 ... 000052.jpg
nu pakt de koppeling volgens mij nog wel te vroeg aan dus moet ik hem wat strakker zetten.
nu weet ik alleen niet aan welke schroef ik moet draaien.
net onder de gele veer is een zilveren schroef ( kan je net zien op de foto ) die je in en uit kan draaien. en als je zo tegen de koppeling aankijkt is er nog een inbus schroef maar volgens mij is dat voor iets anders.
wie kan mij dit vertellen?
de inbusschroef
of de moer die net onder de gele veertjes zit
PS de inbus schroef zit een beetje los... klopt dit?
Laatst gewijzigd door Thijs van Rooy op ma 17 apr 2006, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
nou bedank pirElli,
ik heb het geprobeerd met een halve slag en hij grijpt wat 'aggressiever' aan. ik wou net een klein rondje gaan rijden maar dat lukte niet omdat het slangetje van me benzinetank er op de een of andere manier afgleed.
nu heb ik geen benzine meer
maar ik geef hem nog een zetje en dan ga ik hem testen.
hartstikke bedankt, je bent een grote hulp ( tis altijd zooo !CENSUUR! als je koppeling niet fijn pakt.)
ik heb het geprobeerd met een halve slag en hij grijpt wat 'aggressiever' aan. ik wou net een klein rondje gaan rijden maar dat lukte niet omdat het slangetje van me benzinetank er op de een of andere manier afgleed.
nu heb ik geen benzine meer
maar ik geef hem nog een zetje en dan ga ik hem testen.
hartstikke bedankt, je bent een grote hulp ( tis altijd zooo !CENSUUR! als je koppeling niet fijn pakt.)
dat laatste wat hij zei zou ik niet doen. ik had ook de eerste keer gedaan met een ty ripje maar heel mijn tenk die was leeg gelopen. ik heb nu eerst een heel dun touwtje er om heen gebonden ( een paar keer erg strak ) dan 2 knopen leggen. en dan nog eens zon ijzeren bind ding er om heen doen die je met de schroevendraaien goed vast kan draaien. dan zit hij goed vast en is benzine dicht.
succes
succes
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Dan heb je het de eerste keer fout gedaan....nylus schreef:dat laatste wat hij zei zou ik niet doen. ik had ook de eerste keer gedaan met een ty ripje maar heel mijn tenk die was leeg gelopen.
Tie-rippie er omheen, aantrekken met een tang zodat ie goed afsluit.
Altijd een dun tie-rippie gebruiken en zorgen dat ie achter de verbreding van de tank/carburateur aansluiting zit, anders werkt het niet goed.
Slangklem gaat inderdaad ook.
Je moet natuurlijk wel een goede benzine slang gebruiken (niet die goedkope zooi dat al hard is geworden na een maandje of 2). Bij de meest brommer/scooter zaken kun je dit halen voor een paar euries.
Ik gebruik het zwarte rubberen type. Dit is erg flexibel en sluit goed om de aansluitingen van tank en carburateur. Zelf heb ik niet eens tie-ripjes nodig. Het zit al vast zat. Maar voor de zekerheid doe ik het er altijd omheen.
- Bram_Snoek
- forum gebruiker
- Berichten: 450
- Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 11:11
- Locatie: Spijkenisse
even ontopic nog...
ik heb hem nu ongerveer driekwart slag verder gedraaid.
k merk wel dat er iets verschil in zit maar volgens mij moet ik nog veeeel hoger in de toeren zitten.
toen ik er nog niet aan gedraaid had en ik gaf vol gas dan bleef hij minimaal drie seconden op hetzelfde toerental. dan slipt de koppeling toch teveel?
nu is dat wel iets verminderd naar 2,5 sec..
hoe is dit bij jullie? wanneer moet je motortje in toeren klimmen?
ik heb hem nu ongerveer driekwart slag verder gedraaid.
k merk wel dat er iets verschil in zit maar volgens mij moet ik nog veeeel hoger in de toeren zitten.
toen ik er nog niet aan gedraaid had en ik gaf vol gas dan bleef hij minimaal drie seconden op hetzelfde toerental. dan slipt de koppeling toch teveel?
nu is dat wel iets verminderd naar 2,5 sec..
hoe is dit bij jullie? wanneer moet je motortje in toeren klimmen?