Sendai Taichi

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Tobias..(H)

Sendai Taichi

Bericht door Tobias..(H) »

Hee
Ik wil een Sendai Taichi gaan kopen voor 400 euro helemaal nieuw met 6,7 pk maar er staat bij dat het een race frame is maar is het frame wel echt stevig?

Laté
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

frame is wel goed volgens mij

kijk deze tai chi eens:
die blijkt echt een snel optrekkend beest te zijn:

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... sc&start=0

die is dus te koop....
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Frame van een tai chi is behoorlijk sterk hoor.
Ik weeg zelf bijna 80 kilo en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Een nieuwe tai chi is best gaaf, maar je moet er nog wel wat aan doen.
De koppeling is vaak het eerste wat vervangen moet worden.

Een gebruikte is daarom misschien interessant. Vaak zit er dan al een nieuwe koppeling in en hij is misschien wel wat goedkoper.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

precies, daarom verwijs ik ook naar die van stevie! die had tog blata koppeling en goede lagers etc. etc.?
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Het frame van een Tai Chi is zeker wel sterk.

Zoals Pir3lly al zei is het vaak de koppeling dat vervangen moet worden.

Die van Stevie is echt een goede bike!
Tobias..(H)

Bericht door Tobias..(H) »

Oke Maar is de zit ook wel stevig? http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_e ... alS23&df=1 dat kwam ik tegen maar die lijkt heel veel
op zon TaiChi maar als je naar de achterkant kijkt lijk de zit helemaal niks
of is dat gewoon een namaak?

tbias
Silver

Bericht door Silver »

Hoe bedoel je de zit lijkt hellemaal niks zit toch noch een ijzer frame onder hoor of dacht je dat het enkel die kap was ?
TaiChi16
forum gebruiker
Berichten: 1201
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:11

Bericht door TaiChi16 »

tobias ook ik verwijs je door naar de taichi van stevie-taichi want daar is dik wat aan veranderd en als je het zelf zou moeten doen kom je 100/200 euro's duurder uit, bike is dan wel gebruikt maar nog helemaal in orde(voor zelfde geld al getuned!!)
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Nu ga ik helaas moeilijk moeten gaan doen maar het frame van een tai chi is sterk als het niet breekt.
Bij mij is op de plaats waar de bevestiging van het zit frame aan dat deel waar het balhoofd aan zit gebroken geweest. Nu als je kan lassen of iemand kent die dat kan is da zo opgelost en verbeterd maar dan moet je wel weer even wat herspuiten. Voor de rest een top bike.

Die van stevie is ook een pareltje en is al van de oude koppeling ontdaan buiten wat er verder nog is aan veranderd spaar je daar al 120€ uit op de koppeling.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ik heb vandaag met mijn tai chi tussen de gevorderde gereden in zaltbommel. Een deel van het groepje hield ik gewoon bij/in terwijl ik volgens mij de enige was met een chinees.

Er is wel wat aan veranderd: koppeling, lagers en andere carburateur.
Alst goed is komt deze week een abt uitlaat binnen. Tezamen met de koppeling ietsjes strakker zetten durf ik te wedden dat weinig ingehaald zal worden op de binnenbaan.

Ik moet nog wel ff nieuwe banden kopen want die originele hebben best wel wat aardig grip maar net niet genoeg en ze slijten snel.

Je moet er dus iets meer aan uit geven en je hebt een leuke bike.
Ik heb een hoop problemen mee gehad, maar ik geloof er heilig in dat tezamen met reserve onderdelen ik niet snel voor noppes naar de baan ga.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

Sharkbite schreef:Nu ga ik helaas moeilijk moeten gaan doen maar het frame van een tai chi is sterk als het niet breekt.
Bij mij is op de plaats waar de bevestiging van het zit frame aan dat deel waar het balhoofd aan zit gebroken geweest. Nu als je kan lassen of iemand kent die dat kan is da zo opgelost en verbeterd maar dan moet je wel weer even wat herspuiten. Voor de rest een top bike.

Die van stevie is ook een pareltje en is al van de oude koppeling ontdaan buiten wat er verder nog is aan veranderd spaar je daar al 120€ uit op de koppeling.
alleen die koppeling al is 150 euro volgens mij...
Tobias..(H)

Bericht door Tobias..(H) »

Nou ik ga toch voor die van stevie..:D Lijkt me toch de beste en ik heb hem nu een pm gestuurd. Dus nu afwachten en ff flink door sparen.

Mvg,

Tobias

Nog ff een vraagje is de zit onder de kont van de kap ook stevig? of terwijl zit je goed?
Gesloten