Uitlaat onder je mini?

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Bram schreef:Of dat ding conisch loopt boeit niet zoveel, is gewoon een voorbocht dan.

Ben meer benieuwd naar de diameter van die slang en hoe die binnenkant is. Als je echt wat meer vermogen wil zou ik het iig niet zo doen :P
omdat het niet gelijk conisch loopt enz. :wink:
scooteruitlaten enz. met veel power lopen vanaf het beging heel licht groter.(conisch)
maakt wel uit hoor.
en diameter van de slang jah.
tja dat het niet goed zal lopen is een ding dat cker is :roll:
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

zal ik dan wel snel achter gaan komen eej.

woensdag word de uitlaat afgemaakt en dan zal ik woensdag of donderdag een kijken hoe het rijd.

mzzl eric
Gast

Bericht door Gast »

rossi-nr.1 schreef:
Bram schreef:Of dat ding conisch loopt boeit niet zoveel, is gewoon een voorbocht dan.

Ben meer benieuwd naar de diameter van die slang en hoe die binnenkant is. Als je echt wat meer vermogen wil zou ik het iig niet zo doen :P
omdat het niet gelijk conisch loopt enz. :wink:
scooteruitlaten enz. met veel power lopen vanaf het beging heel licht groter.(conisch)
maakt wel uit hoor.
en diameter van de slang jah.
tja dat het niet goed zal lopen is een ding dat cker is :roll:
nogmaals: maakt nix uit, ligt er puur aan hoe je hem berekend hebt. Rudy bijvoorbeeld heeft bij zijn uitlaat rekening gehouden met een voorbocht. Meteen conisch hoeft niet. Die scoot uitlaten zijn gewoon zo berekend.
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ja ja me uitlaatje is klaar. ik kan hem nog niet testen ondr me minibike. me frame, tank,voorvork enzo word op dit moment allemaal gespoten. pas over een weekje of wat ga ik eens testen. ik ben nu ook aan me blok begonnen met tunen enzo.

misschien morgen foto's van me uitlaat

over een weekje of 1 a 2 weet ik meer.

mzzl eric
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Bram schreef:
rossi-nr.1 schreef:
Bram schreef:Of dat ding conisch loopt boeit niet zoveel, is gewoon een voorbocht dan.

Ben meer benieuwd naar de diameter van die slang en hoe die binnenkant is. Als je echt wat meer vermogen wil zou ik het iig niet zo doen :P
omdat het niet gelijk conisch loopt enz. :wink:
scooteruitlaten enz. met veel power lopen vanaf het beging heel licht groter.(conisch)
maakt wel uit hoor.
en diameter van de slang jah.
tja dat het niet goed zal lopen is een ding dat cker is :roll:
nogmaals: maakt nix uit, ligt er puur aan hoe je hem berekend hebt. Rudy bijvoorbeeld heeft bij zijn uitlaat rekening gehouden met een voorbocht. Meteen conisch hoeft niet. Die scoot uitlaten zijn gewoon zo berekend.
maar de betere uitlaten zijn die met het conische begin :wink:
met uitrekenprogramma's en formules van Bell enz. liep het begin ook conisch.
en dat is standaar dat kon je niet apart berekenen.
Ook stond er in een motorblad een paar maanden geleden een colom over uitlaten.
expansie waarmee het begin conisch loopt.

ksnap jouw wel maar snap jij mij ook??
meeste terugloopuitlaten voor scooters hebben conisch begin.
neem is een kijkje op www.50cc.nl bij de betere uitlaten voor puch.
dan zie je de hele dure jollymoto uitlaten.
lopen ook conisch.
vele ook niet maar die zijn van minder nivo op brute setups

gr.

erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

Tuurlijk heb ik zulke uitlaten gezien, dit betekend toch niet dat dat perse zo moet?
Die uitlaten zijn daarop berekend, die hebben gewoon een conische header. Dit is wel beter alleen niet noodzakelijk. Een header met wanden die parallel lopen is gewoon makkelijker te maken en werkt ook gewoon.

Je hebt het over de formules van Bell; heb je zelf zijn boek of heb je alleen zijn formules en dat vage programmaatje dat niet eens goed werkt?

Bell zegt zelf dat een conische header geprefereerd wordt, maar dat een header met parallelle wanden ook werkt en makkelijker te maken is.

Veel meer theorie ophoesten heb ik geen zin in, als je het allemaal wil weten koop het boek van Bell :P

p.s. Bells formules zijn niet eens goed, hij houd geen rekening met bijvoorbeeld de temperatuur in de uitlaat en dus de snelheid van het geluid etc...
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

daar heb je gelijk in maar ik d8 dat topic starter echt een gekke uitlaat wil voor zijn mini.
d8 er niet aan dat hij ook simpel buis kan buigen enz. omdat dat makkelijker is.

hoeveel zou het uitmaken qua prestaties van de uitlaat als je een conische en een gewone pijp buigt??(dezelfde setup uiteraard)

verders ontopic graag :wink:
wat ga je aan uitlaat doen?? verwarmen met olie erop, polijsten , hittebestendig zwart?? anders roest het natuurlijk
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

hij is net gezandstaald en hitte bestendig zwart gespoten.

mzzl eric
polleke7

Bericht door polleke7 »

rossi-nr.1 schreef:daar heb je gelijk in maar ik d8 dat topic starter echt een gekke uitlaat wil voor zijn mini.
d8 er niet aan dat hij ook simpel buis kan buigen enz. omdat dat makkelijker is.
Nee ik zoek een goede uitlaat van een scooter of iets dergelijks die ik makkelijk kan verlassen, aangezien ik geen verstand heb van het zelf bouwen van een uitlaat.
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

jaja na veel moeite heb ik weer wat pics van me uitlaat heb hem nog niet getest. ben namelijk alles aan het spuiten en me blok aan het reviseren en aan het tunen.

dit zijn er alvast 2

Afbeelding

Afbeelding

mzzl eric
Gesloten