banden op velg leggen

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

banden op velg leggen

Bericht door Gast »

wie heeft er nog tips of zo voor mijn steekwagen banden op mijn puch naaf te leggen

ik gebruik zelf vaceline spray maar ik vind het nog stees klote gaan dus ja iemand iets beters ?
Gast

Bericht door Gast »

om te beginnen zorgen dat de banden lekker warm zijn dus niet buiten in de kou leggen maar gewoon een dagje in de woonkamer (was bij mij genoeg). verder heb ik glijmiddel gebruikt waarmee wij op het werk draad en kabels trekken als de buis erg lang is of er veel bochten in zitten. dit spul verdampt helemaal dus dan blijft de band niet vettig en kan hij ook niet op de velg schuiven met remmen (want dan kan het wel eens gebeuren dat je ventiel uitscheurd)
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

wij kregen het dus ook echt niet voor mekaar, en hebben de bandjes weggebracht naar een autobanden zaak, die hebben het ze erop gelegd.

't kost wat , maar als het niet lukt is het een oplossing.
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Gast

Bericht door Gast »

was nog vergeten erbij te vertellen dat mij dit ook niet in 5 min is gelukt ben er toch wel een half uurtje per band mee bezig geweest, maar het is te doen ik hebt het met vredestein steekkar bandjes en minirace banden van blata geprobeerd. het is moeilijk maar het gaat en let op met je vingers :D
Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

idee

Bericht door dennis »

je kan een klein inkeping maken in de velg,dan leg je zo de 4inch banden er om heen.daarna ff het stukje wat je weg gehaald hebt dicht kitten kan er geen vuil tussen de banden komen
dennis
Gast

Bericht door Gast »

weet je at het aller handigst is :?:
Je moet ze gewoon kant en klaar kopen :!:
dat heb ik ook gedaan :P
Heb het voor 5 euro gekocht toen had ik er ooknog een bijpassend tandwiel bij!

de groetjes!
polleke7

Bericht door polleke7 »

Leg je (steek)wagenbanden gewoon een nachtje binnen en met gewone fietsbandenlegger kun je ze er dan zo opwippen. Was bij mij binnen 10 min gebeurd 8)

greetz pol :D
Gast

Bericht door Gast »

Met wat bandenzeep en autobandenlichters krijg je de bandjes ook wel om de naven heen. Kost wel wat moeite, maar het wil wel.
Gast

Bericht door Gast »

ja het is gelukt heb er wel een poos aan zitte klooien maar ze zitten er op en mijn mini bike loopt ook :lol: met zelf verlaste uitlaat 8) ziet er niet zo mooi uit maar dat boeit niet :wink:
polleke7

Bericht door polleke7 »

geduld wordt beloond!!!!!!! :lol:
Gast

Bericht door Gast »

ik heb mijn banden in het warm water gelegd (gwoon aller warmste water dat uit de kraan komt) en dat werkte perfect
Gesloten