luchtfilter en spruitstuk vraagje

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

luchtfilter en spruitstuk vraagje

Bericht door Gast »

hallo

ik heb wat vraagjes

ik heb net me minibike voor 80% in elkaar gezet maar nu heb ik een klein probleempje.
het probleem is dat me luchtfilter niet op me standaard cabrateur past omdat ik een racefilter heb en die past niet omdat ik ruimte te kort heb

dus mijn vraag is kan ik zelf een luchtfilter maken

en ik heb wel erg weinig ruimte om me cabrateur kwijt te kunnen nou is mijn 2de vraag kan ik me spruitstuk niet door zagen en op nieuw lassen zodat hij aan de zijkant komt?

alvast bedankt

groetjes leroy
kabi

Bericht door kabi »

veel minbikers zetten hun spruitstuk naar voren niet aan achteren
Koentje

Bericht door Koentje »

Zo kun je zien hoe je het kunt doen. Let wel op.. De spruitstukken die je in de winkel koopt zijn gemaakt van een zeer slechte kwaliteit aluminium. Het aan elkaar lassen gaat niet erg makkelijk, het wordt erg bros.. Het beste is helemaal een nieuwe maken.. Als je je spruitstuk heb doorgezaagd kun je hem meteen pas maken op de cilinder.. Voor de rest heb ik een kunstof bus gedraaid en deze op de carburateur gemaakt i.v.m. met 30mm gat van luchtfilter..

Afbeelding
Massive

Bericht door Massive »

Yo, je kunt, als je de carburateur niet naar voren wilt hebben omdat dit b.v. niet past ook naar buiten laten wijzen. Dus haaks op het blok, dit hebben wij ook gedaan, omdat bij ons de carburateur niet naar voren kon en het werkt perfect. :D

succes, massive
polleke7

Bericht door polleke7 »

kunnen jullie ff wat pics posten met de carburateur aan de zuikant???
En heeft er iemand ervaring met de carburateur gewoon in de orginele stand? :?:
Koentje

Bericht door Koentje »

Ervaringen met de carburateur in de originele stand zijn er natuurlijk genoeg. Alle normale puchjes op de weg hebben dat. Bij mij kon het luchtfilter er niet meer op. Kon het luchtfilter wel naar achteren plaatsen, maar met ongeveer 15cm slang. Aangezien je alles zo kort mogelijk moet houden, heb ik hem boven de cilinder gezet. Heb vandaag het spruitstuk van binnen en buiten even gepolijst!

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

maar als je zo'n spruitstuk maakt moet je het toch mig lassen?

groetjes,

Sietse
Koentje

Bericht door Koentje »

MIG = Metal Inert Gas (Kooldioxide - CO2)

MAG = Metal Active Gas (80% Argon + 20% CO2 en andere mengsels). MIG/MAG gebruikt een dunnne electrode die met een motor naar het mondstuk wordt gevoerd. De electrode smelt bij het lassen. De electrode kan van roestvrij of andere staalsoorten zijn

TIG = Tungsten Inert Gas, werkt met een vaste Wolfraam (=Tungsten) electrode die niet smelt. en een aparte lasdraad die tijdens het lassen in het smeltbad wordt gedompeld. Met TIG is het mogelijk om aluminium/rvs te lassen.

Zoals je leest, je moet TIG lassen i.p.v. MIG. Ik heb beide hier :-)
Gast

Bericht door Gast »

Wel een beetje lang spruitstuk!
Korter = beter
Gesloten