Fietstandwiel

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

polleke7

Fietstandwiel

Bericht door polleke7 »

heeft er iemand ervaring met het gebruiken van het fietstandwiel? Zo ja als je wil graag ff posten hoe je het gedaan hebt.
Ik wil het namelijk ook gaan gebruiken en dan gewoon ff dichtlassen helemaal rondom. En dan natuurlijk ook ff vastzetten met drie boutjes zodat het niet van de schroefdraad af "loopt".

bvd pol 8)
Gast

Bericht door Gast »

ik gebruik die ook ik heb hem gewoon vast gelast aan waar ie draaide helemaal rond om dat ding kan geen kant meer op hoor
polleke7

Bericht door polleke7 »

mooi zo 8) Dan weet ik dat dat werkt :D

thnkz pol :)
Gast

Bericht door Gast »

ik heb het kleinste achtertandwiel van een zundapp gebruikt en dat past er precies op(als je een paar gaatjes boord:P).

groetjes,

Sietse
Gast

Bericht door Gast »

Het zou natuurlijk wel kunnen maar ik weet niet of het wel zo sterk is, als je met 70 ofso rijd dan heb ik liever iets stevigers.
polleke7

Bericht door polleke7 »

kheb gekeken voor een zundap tandwiel...Maar die ronde binnenin is toch veel kleiner???

Heb je er anders plaatsjes van?

bvd pol :oops:
Gast

Bericht door Gast »

ff een vraagje heb je het fiets tand wiel dan ook vastgelast aan het naafje (naafje is van aluminium) moet je mij een zegen hoe je dat hebt vast gemaakt

Gr. Utsie
Gast

Bericht door Gast »

nou bij dat dantwiel als je er op kijkt zie je dat een deel er van wel draait en een deel niet dan verbint je die samen door het vast te lassen en upa klaar
Gast

Bericht door Gast »

polleke7 schreef:kheb gekeken voor een zundap tandwiel...Maar die ronde binnenin is toch veel kleiner???

Heb je er anders plaatsjes van?

bvd pol :oops:
ja klopt maar daarom heb ik gaten in de velgjes geboord en erop geschroefd:) en dat past precies en je kunt als it moet ooknog lkkr plat door de bocht!.
Als ik ff tijd heb maak ik er wel een foto van en stuur em wel naar daniel.

groetjes,

Sietse
Gast

KIM ff lezen zeer belangrijk

Bericht door Gast »

Kim zoals ik jouw verhaal over het lassen van het tandwiel lees heb jij dus alleen de vrijloop vastgelast. denk je er wel aan dat het fietstandwiel erop geschroefd zit en normaal fiets je het tandwiel vanzelf vast maar nu je het naafje andersom gebruikt rij je het tandwiel dus los. dit kan ff duren want ik wilde hem los hebben en heb er flink op moeten timmeren. ik heb het tandwiel vanachter geborgd met boutjes vanuit de remtrommel zodat het tandwiel er niet vanaf kan draaien.

Nogmaals uit jouw verhaal blijkt dat jij alleen de vrijloop hebt vastgelast. dit is dus niet voldoende, en een kwestie van tijd totdat het tandwiel eraf loopt!!!!!!!!!!!
Gast

geen fietstandwiel

Bericht door Gast »

Geplaatst: Do Mrt 13, 2003 9:18 pm Onderwerp: achtertandwiel

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi allemaal[

Je moet het fietstandwiel niet gebruiken het beste is om een tandwiel direct op de naaf te bouten met m6 boutjes op deze manier kan je ook nog eens een grotere of kleinere monteren
En in de ruimte waar de trommelrem zit zit bij mij een aluminium adaptor
waar ik de remschijf op gemonteerd heb,voorwiel heb ik ook zo gedaan dus geen klapbanden meer van de warmte Dit is volgens mij de voordeligste en beste oplossing?????
Alleen bij het achterwiel zit het ventiel in je naaf maar ik kan er wel bij is iets meer werk Greetz
polleke7

Bericht door polleke7 »

allemaal bedankt voor de uitleg mar kun je er aub wat plaatsjes bij posten? Voor de duidelijkheid :P
Als het niet kan jammer. Ik kan het ook niet want heb geen dig camera :cry: :? En ook geen scanner :cry:

iig bedankt pol
polleke7

Bericht door polleke7 »

sietse schreef:
polleke7 schreef:kheb gekeken voor een zundap tandwiel...Maar die ronde binnenin is toch veel kleiner???

Heb je er anders plaatsjes van?

bvd pol :oops:
ja klopt maar daarom heb ik gaten in de velgjes geboord en erop geschroefd:) en dat past precies en je kunt als it moet ooknog lkkr plat door de bocht!.
Als ik ff tijd heb maak ik er wel een foto van en stuur em wel naar daniel.

groetjes,

Sietse
Heb je het zundap tandwiel op de kant van het fietstandwiel geschroefd dan? En hoeveel tands heb je voor en achter?

bvd pol 8)
Gast

Bericht door Gast »

ik had ook aleen de bovenkant gela&st en hij kwam er af naa ongeveer 200 meter.is wel !CENSUUR!.iuk ga het nu met boutjes vastzetten
Gast

Bericht door Gast »

De fietstandwiel van mij is ook vastgelast, maar ik heb de tandwiel niet geborgd, want dat ding is helemaal vastgerot. We kregen dat ding met veel geweld er niet af, dus zal het tandwiel er met rijden ook niet af komen zetten. Tenminste dat is tot nu toe nog niet gebeurt.
Gesloten