Bandjes op puch naaf

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Bandjes op puch naaf

Bericht door Gast »

ik ga dus bandjes op mijne gewone puch naaf leggen.maar ik heb nog enkele vraagjes.jullie gebruiken binnenbandjes he?waar blijven jullie dan met jullie ventielen ervan?kan iemmand me een duidelijke foto bezorgen en uitleggen hoe het juist moet?alvast bedank
Glenn
Gast

Bericht door Gast »

van voren komt ie er bij mij uit aal de kant waar je rem niet zit en van achter blijft ie er in zitten
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Ha,

Kijk eens op www.minibike.nl -> 2e knop van links staat uitleg over het maken van wielen. Met fotos erbij.

Suc6

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

ah ja,
en dan zou je dus misschien het probleem kunnen hebben met klapbanden toch hé? als ze warm staan..
zou je dit niet kunnen oplossen door op de naaf een strook te leggen van dat soort warmte-afnemend 'papier'. (dit neemt dus warmte af, stoot het als het ware af)
groetjes
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Hallo,

Het helpt altijd wel een beetje. Maar de warmte moet toch weg op de een of andere manier. Dus het zal het niet voorkomen, krijg je mischien wat later een klapband.

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

zou je niet meerdere gaatjes in de naaf kunnen boren dat de warmte een beetje weg kan of zou dit ook nie helpen ?
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

martijn schreef:zou je niet meerdere gaatjes in de naaf kunnen boren dat de warmte een beetje weg kan of zou dit ook nie helpen ?
Ik denk dat dan de warmte wel beter weg kan, maar dat het misschien een paar seconden langer duurd voordat je binnenbanden klappen, het gaat erom dat het ijzer TIJDENS het remmen zo heet word dat de binnenband het niet meer houdt. ik denk dus dat je je naaf niet genoeg kunt koelen om klapbanden te voorkomen.
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Bloemkool

Bericht door Bloemkool »

Ik heb een tekening om een soort van flens te maken voor op een puchnaaf zodat je er een remschijf op kan zetten als ik me niet vergis. die tekening heb ik gevonden op http://home.student.utwente.nl/m.zeinstra/
Gast

Bericht door Gast »

Dat is wel mijn site, er staat daar wel een link naar DNS racing. Die hebben zoiets dergelijks gemaakt. Kijk hier maar.
Gast

Bericht door Gast »

ik heb zelf ook puch naaf maar het probleem vind ik ik weet niet of meedere mensen het hebben maar de uitlijning is minder het is net of er een boggel in zit hoe lossen jullie dat op?

greetz leroy
Gast

Bericht door Gast »

band aflaten en zien bij het opblazen dat hij in het midden blijft liggen.bij mij was het ook.ik heb daarom alles moeten demonteren.nu bolt hij lekker
gekkespanjaard

Bericht door gekkespanjaard »

hoi allen

bij mijn eerste minibike had ik een v-groef uit mijn velg(het opstaande randje) gehaald waar door je de band er omheen kan draaien en mijn binnen band was een speciale band voor een puchnaaf hij is dikker als normaal waar door hij niet klapt een vriend van me rijd er nu mee al 3jaar elke zondag de hele dag en nog nooit een lekke of klap band door de hitte

ik vind 1 ding raar dat niemand ooit heb geschreven over die v-groeg het werk echt super en makkelijk binnen 5minuten had ik 2bandjes er op ! alleen 1 ding vergeet de randen van de groef niet aftebramen! anders is je bend wel snel leeg de kosten voor mij waren 90gulden voor+achter- binnen en buiten banden

groeten en tot sinas
iker
Gast

Bericht door Gast »

enig idee waar je die dikkere binnenbanden kunt krijgen?? ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord maar het lijkt me wel een goede oplossing voor de mensen die de hobby goedkoop willen houden
gekkespanjaard

Bericht door gekkespanjaard »

ja in Vlaardingen bij motorhuose volgens mij ik moet er binnenkort langs om voor mijn nieuwe minibike banden te halen dan vraag ik het allenmaal ff na van welk merk en zet het adres er ook bij

groeten
Gesloten