poelie

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
no fear

poelie

Bericht door no fear »

hallo ik had een :?: :D
kan ik ook rijden met een poelie want ik heb een vespa blok
ik zou dat graag willen weten alvast bedankt
Gast

Re: poelie

Bericht door Gast »

no fear schreef:hallo ik had een :?: :D
kan ik ook rijden met een poelie want ik heb een vespa blok
ik zou dat graag willen weten alvast bedankt
volgens mij lukt dat niet omdat het met een snaaraandrijving is en wat voor bandje heb je dan 8er:?: :?: :?: :!: :!:
Gast

Bericht door Gast »

bij een vespa heb je achter een tandwielkast zitten ik weet niet wat voor overzet verhoudingen daar in zitten. je kunt dit wel even berekenen: kijk hoevaak de poelie ronddraait als je 2 meter rijdt kijk of bereken daarna hoevaak een minibikewiel ronddraaid op 2 meter. de verhouding daartussen is je verhouding tussen vespa poelie en eventueel nieuwe poelie. omdat ik geen idee heb wat de overzetverhouding in de tandwielkast bij een vespa is heb je misschien pech dat er een poelie opmoet die groter is dan het achterwiel (dan kun je dus niet rijden). maar daar tegenover staat dat de verhouding misschien wel zo goed is dat je met dezelfde poelie van vespa op een minibikevelg kunt rijden. dan blijft de vraag hoe maak je de bevestiging.
Gast

Bericht door Gast »

ik heb zelf een si staan en denk dat je het we red met die poelie :D !ding is klein iig kleiner dan minibike velg+band! :roll: ik denk dat je goeie kans heb.ik doe het nog anders denk ik heb de metrakit mini gp racer gezien.gebaseerd op een mina am6 blok!zit ook onder me eigen schakel dus ervaring zat en spul.en die dingen zijn egt uberbruut!!!of tog een scooterblok met aangepaste carterhelften!!! :twisted:
Gesloten