Mengverhouding na inrijden

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Mengverhouding na inrijden

Bericht door Gast »

We hebben een pocketbike type MT-AII

Specificaties:
49cc 2 takt
2,4 pk @ 8700 rpm

Afbeelding

Volgens de handleiding wordt het aangeraden om de eerste 7 á 8 liter met een mengverhouding van 1:25 te rijden. Hierna zou je een mengverhouding van 1:50 moeten hebben, maar dit lijkt mij heel er veel.
Lopen we door deze schrale verhouding niet het risico om de boel op te blazen?

Adviezen van anderen geven ook maar een sugestie van 1:30 of 1:40.

Wat is nou wel goed? En tot hoever kan je gaan zonder de boel te slopen?
Wie kan hier een serieus antwoord op geven?
Gast

mengverhouding

Bericht door Gast »

ik heb oowk een minibike van dat merk en ik heb gewoon 1: 50
wevie666

Bericht door wevie666 »

1 op 50 is standdaard bromfiets mengsmering
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor de bevestiging. Het engels-nederlands vertaalde handleiding is daar onduidelijk over. Bij 1:25 loopt de bagger trouwensuit de voorkant van de uitlaat. Zit nu op de helft van inrijden en wil zo gauw mogelijkover op hogere verhoudingen. Is het aan te raden om in stappen op te hogen naar 1:50 of meteen over stappen op de juiste mengverhouding?
Met 1:25 gaat ie trouwens niet harder dan 50km/uur (getest met een auto erachter) Is er nog een winst te halen met de mengverhouding van 1:50?
Ik heb de luchtfilter al vervangen. Volgens zeggen is het al een "snelle" uitlaat. Wat is de winst als ik er een "echte" snelle uitlaat onder zet?
Wie heeft ervaringen met dit type pocketbike. Verder zeer tevreden met de huidige behaalde resultaten voor "weinig" geld. Alleen dat trillen bij topsnelheid. Net een rijdende vibr.... heb al veel beugels geplaatst om de volle kuip aan het frame te fixeren. Wordt al een stuk beter.

Dit zijn vast wel veel vragen/opmerkingen,maar lees verder niet zoveel op het forum over dit soort minibikes.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/reacties.
Gast

Bericht door Gast »

hijkan met 1:50 wel eens iets harder gaan lopen. zolang je niet met een heel dik getunede cilinder rijd is 1:50 meestal zat, maar gebruik wel een beetje een goede olie, volsynthetisch liefst....
#mikey#

Bericht door #mikey# »

ik rijd ook met een zoort gelijk apparaat en ik rijd 1:45 en gaat perfect wel een beetje goede olie gebruiken idd ik gebruik quicksilver olie is voor waterscooters lekker vet dus

je kan die bike wel redelijk tunen hoor ik rijd 63 op de auto teller met standaard vertanding dus best netjes 8)
Gesloten