hoe moet je een membraan op het carter maken ?

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
polini tim
forum gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:36
Locatie: 't Harde / zwolle

hoe moet je een membraan op het carter maken ?

Bericht door polini tim »

hallo
hoe moet ik een membraan op het carter maken :?:
is het moeilijk ?

graag reacties

tim
Hardcore Holland Will Never Die !!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

hey

er zijn al een aantal topics over geweest, en ook op het Puchforum staan een aantal topics over Cartermembranen.

Beschrijvingkje.

je neemt een carter en splitst deze. De membraaninlaat komt aan de bovenkant.

als eerste moet je een goed membraan kopen met spruitstuk deel, om te kijken wat de maten moeten worden.
je meet de doorgang van het membraan op, en freest een gat in je carter. NIET TE GROOT.

Ik zelf weet niet precies hoe groot het moet zijn, zul je andere reacties voor moeten afwachten.

Hierna moet je een vlak stuk alluminium op het gat lassen, waardoor de bovenzijde glad word, waar je je membraan en spruitstuk verder op kunt bouwen.

De positie van het gat t.o.v de Krukas is ook erg belangrijk.

Je zult goed moeten weten waar je mee bezig gaat, het is geen werk voor beginners vind ik.

Wat je nodig hebt:

een dremel, om gaten te frezen en af te werken.
Alluminium las apparaat.
boormachine en tapdraad. om draad te tappen voor de bevestiging van je spruitstuk op je carter.

Hier wat fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Succes.. !
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

op www.puchforum.nl ga je naar de FAQ, staat daar een mooi artikeltje over een oplossing zonder lassen....
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

shoarmaschotel schreef:op www.puchforum.nl ga je naar de FAQ, staat daar een mooi artikeltje over een oplossing zonder lassen....
Klopt..

maar het beste (lijkt mij) blijft toch lassen...

maar idd, oplossing zonder lassen is er zeker weten !.. dat moet ook goed lukken..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
polini tim
forum gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:36
Locatie: 't Harde / zwolle

Bericht door polini tim »

bedankt voor jullie reacties :D

tim
Hardcore Holland Will Never Die !!
Gast

Bericht door Gast »

Dat membraan zit boven de krukas. Hier op het forum gaven mensen mij het advies om het zo ver mogelijk naar voren te maken ivm betere spoeling. Dat heb ik ook gedaan.
Loopt erg goed, maar je moet dan het bevestegings blokje wel stuk hoger maken, omdat je anders je carb niet kwijt kunt, want de oude inlaat zit in de weg.

Hierdoor verlies je wel een hoop carterdruk..(mensen zeggen wel eens dat carterdruk enkel voor de gasreactie is, maar die is supergoed bij mij terwijl er een gat van 1-1,5cm hoog en een doorsnee van 2cm in het carter zit. Carterdruk hoef je dus niet zo'n zorgen om te maken denk ik :) ..

Bij die plaatjes is het gat van het membraan ook wel erg groot... :shock:
Daar is gebruik van een 2 kleps membraan gemaakt. Je kunt ook een DR-kitje of een polini membraan kitje gebruiken. Die zijn 4-kleps.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

GOOH,

Voor die bovenste plaatjes, heb je wel een oude polini membraam cil nodig zo te zien!
Die heeft gewoon het membraam uit de cilinder gehaald.....
Xander

Bericht door Xander »

carterdruk behoefd naar mijn ontdekkingen niet voor je gasreactie te zijn!
spoelrichting en spoelpoorthoogte is vele malen belangrijker!
carterdruk liever zelfs laag houden.
hogere carterdruk beinvloed de spoelsnelheid.
de juiste carterdruk, is dus niet de hoogste die er te verkrijgen is.

Xander.
Gesloten