Membraam cilinders
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Membraam cilinders
Hallo,
Ik heb nu een minibike met een gewone 65 cc cilinder. Nu wil ik een membraam cilinder kopen, of een polini 65 cc membraam of een athena 70 cc membraam. Welke kan ik het beste nemen en waarom. Wat zijn dus de verschillen? Alvast bij voorbaat dank! :shock:
Ik heb nu een minibike met een gewone 65 cc cilinder. Nu wil ik een membraam cilinder kopen, of een polini 65 cc membraam of een athena 70 cc membraam. Welke kan ik het beste nemen en waarom. Wat zijn dus de verschillen? Alvast bij voorbaat dank! :shock:
hmm je noemt beide erg goede cilinders.
Zelf heb ik ze allebei gehad.
65 membraam, = met de juiste uitlaat erg veel koppel.
+- 6 pk.
nadelen: chroomwand die iets harder slijt, en de zuiger is niet het vorbeeld van efficiëntie, deze sluit erg hard op het smalle loopvlak aan de bovenkant van de cilinder.
makkelijk af te stellen.
70 cc athena/eurocilindro
nicasilwand, slijt evenhard als de chroomwand van de 65polini cilinder.
mits je hem extreem smeerd.
brokkeld redelijk snel af, en de afwerking van de cilinder laat wat te wensen over.
pktje of 7 ,met wat kleine aanpassingen aan het membraan en de juiste uitlaat.
veel koppel, ca 12000rpm.
zelf heb ik de 65 membraam cilinder doorverkocht an men broertje, die rijd er al een poosje mee. deze is redelijk betrouwbaar.
de 70cc athena/eurocilindro heb ik zelf echt een aantal keer mee gereden, en rijd naar mijn inziens gewoon het lekkerst.
er zijn alleen wel veel aanpassingen nodig voor ie echt goed rijd.
bevels aanbrengen, en de uitlaat poort netjes afwerken.
Ik hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt,
Xander.
Zelf heb ik ze allebei gehad.
65 membraam, = met de juiste uitlaat erg veel koppel.
+- 6 pk.
nadelen: chroomwand die iets harder slijt, en de zuiger is niet het vorbeeld van efficiëntie, deze sluit erg hard op het smalle loopvlak aan de bovenkant van de cilinder.
makkelijk af te stellen.
70 cc athena/eurocilindro
nicasilwand, slijt evenhard als de chroomwand van de 65polini cilinder.
mits je hem extreem smeerd.
brokkeld redelijk snel af, en de afwerking van de cilinder laat wat te wensen over.
pktje of 7 ,met wat kleine aanpassingen aan het membraan en de juiste uitlaat.
veel koppel, ca 12000rpm.
zelf heb ik de 65 membraam cilinder doorverkocht an men broertje, die rijd er al een poosje mee. deze is redelijk betrouwbaar.
de 70cc athena/eurocilindro heb ik zelf echt een aantal keer mee gereden, en rijd naar mijn inziens gewoon het lekkerst.
er zijn alleen wel veel aanpassingen nodig voor ie echt goed rijd.
bevels aanbrengen, en de uitlaat poort netjes afwerken.
Ik hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt,
Xander.
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
wat is een org?
ik heb met de athena/eurocilindro ca 2 jaar gereden, en geen problemen gehad.
al had ik wel zelf een membram gemaakt.
de doorlaat van het orginele membraam is nogal wat groot waardoor de cartervulling te lijden krijgt.
een goed filter en een juiste montage, scheeld een hoop onderdelen!
Xander.
ik heb met de athena/eurocilindro ca 2 jaar gereden, en geen problemen gehad.
al had ik wel zelf een membram gemaakt.
de doorlaat van het orginele membraam is nogal wat groot waardoor de cartervulling te lijden krijgt.
een goed filter en een juiste montage, scheeld een hoop onderdelen!
Xander.