heb een vraag over een zelfbouw minibike

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

heb een vraag over een zelfbouw minibike

Bericht door Gast »

Hallo mensen ik heb een vraag
ik wil zelf een minibike bouwen maar jah
en de vraag is kan ik daar een scooterblok onderleggen of kan het alleen maar met puch wie kan mij helpen
groetjes jeroen
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

natuurlijk kun je een scooterblok gebruiken, maar je zit een beetje met de inbouwmaten. Je zou het vario gedeelte eraf moeten zagen, maar dan zit je weer met de koppeling enzo. Je kunt ook peugeot 103 blokkies gebruiken ofzo, maar ook dan zit je met de overbrenging. (peugeot heeft namelijk zo'n snaarplaat) Je zou dat kunnen oplossen met een orginele minibike koppeling en tandwielen, maar dan moet je heel wat ombouwen. In het kort, puchblokkies lenen zich het makkelijk hiervoor.............
Gast

Bericht door Gast »

jah okee bedankt
maar het beste kan je dus een puch blok gebruiken en als je er mee wil racen hoe hard moet die dan ongeveer lopen
jah sorry ben een beginneling dus jah heb heel veel vragen maar bedankt iedergeval
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Ik zeg niet het beste, maar wel het makkelijkste. En hoe hard je moet gaan? BIJ HET NK Minibiken zitten ze met een puchblok dik over de 10 pk heen, en aangezien je zelf zegt dat je een beginneling bent, kun je vooraan rijden nog wel een tijdje uit je hoofd zetten :roll:
Gast

Bericht door Gast »

jah je begind altijd onderaan maar jah er zullen ook vast wel beginers zijn maar heb ik nog een vraagjuhh ik wil dus nog zelf een minibike bouwen en er kappen op met groote voor kuip en zo weet jij dan waar ik zon tekening van daan haal of frame kan kopen[/img]
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Kijk even rond op het board. Er staan tekeningen, en in de tekoop sectie staan framen te koop...
Gast

Bericht door Gast »

jah maar passen die kappen op elke frame dan
????? :?
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Het is geen kant en klare wetenschap dat zelfbouwen van een minibike. Het is altijd passen en meten, maar alles is pas te maken hoor.............
Gast

Bericht door Gast »

okee en als je zon bezienentenk kap koopt moet daat nog iets onder of dat niet kan daar gewoon het benziene in
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Je moet wat duidelijker wezen, welke kap je bedoelt. En Lees je bericht even door voordat je hem stuurd, het staat vol tiepfouten en vreemde zinsopbouw!! Zo kom je namelijk niet al te slim over. Dit is niet beledigend bedoelt ofzo, ik wou je er alleen even op wijzen.
maar een polini tank kan zo benzine in, een grc kuip hoort een los tankje onder.........
Gast

Bericht door Gast »

jah sorry ik ben wel beetje slim maar die spel fouten komen omdat ik dislecties ben kan ik ook nisk aan doen
Gast

Bericht door Gast »

kun je het nog eens uit legge meschien een foto ofzo
Gesloten