zagen

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

zagen

Bericht door Gast »

ik heb ff een vraagje hoe hebben jullie het koker profiel van jullie frame gezaagt (ik heb de verstekbak van mijn vader gesloopt) want de meeste zagen die je onder een hoek kan zetten zijn om hout te zagen
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Ik heb gewoon een metaal-afkortzaag gebruikt. Deze kun je onder alle hoeken zetten.

Op zo'n zaag zit een blad met harde tanden, dit blad draait vrij langzaam en wordt gekoeld met koelmiddel.

Zo'n hout-afkort zaagje zijn leuke dingen voor hout.. Maar voor metaal draaien ze veel te hard. Een ander blad erop is dus geen optie..

Aluminium kun je wel een hout-afkortzaag en een normaal hout-blad zagen.
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: zagen

Bericht door Wim »

race devil schreef:ik heb ff een vraagje hoe hebben jullie het koker profiel van jullie frame gezaagt (ik heb de verstekbak van mijn vader gesloopt) want de meeste zagen die je onder een hoek kan zetten zijn om hout te zagen

Tip, koop een kleine haakse slijper bij de gamma ofzo, kosten rond de 20 euri, netjes aftekenen, en dan lukt het wel!


Ggrrttzz


Wim
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Zeker als je schijfjes gebruikt van +- 1 mm dik. Die zijn echt super!

Ze zijn niet overal verkrijgbaar, bouwmarkten zoals gamma e.d. hebben ze niet..
Gast

Bericht door Gast »

ik heb het bij mijn oude frame ook gedaan met een haakse slijper maar dat was niet echt mooi
ik heb net een soort standaard gezien waar je een haakse slijper in kan klemmen dan schroef je hem vast in het gat van je handvat
en kun je hem in verschillende hoeken zetten :D
Gast

Bericht door Gast »

ik heb ook alles gezaagd met een verstek ijzerzaag gaat prima
Gesloten