Binnenbreedte Polini 911 met Puch Blok

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Binnenbreedte Polini 911 met Puch Blok

Bericht door John_W »

Ben zelf net begonnen met minibike en gebruik de originele Polini tekening (van de Polini website). Probeerde hier zelf een CAD-tekeningetje van te maken om het verloop van de bouw min of meer vaste te leggen. Kwam er al snel achter dat veel maten onbekend blijken en heb daarom alvast het zitje en de tank bij Polini opgehaald om een en ander te controleren.

Tot mijn verbazing is de binnenbreedte van de originele tank geen 115 maar 110 mm, en dat geldt ook voor het zitje. Ik ga nu het frame aanpassen op deze 110 mm, maar houd de achterbrug aan volgens de Polini tekening (155 mm).

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en loop ik zo niet tegen andere problemen aan met bijvoorbeeld monteren van het Puch-blok ???

Graag hoor ik reacties van mensen die mij hier voorgegaan zijn.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

geen ervaring mee

maar voor je blok heb je ruimte zat om te schuiven enz.(de paar mm's maken neit zo uit)

alleen moet het wel precies in lijn zijn met 8ertandwiel en met polinibandjes enz. heb ik daar geen ervaring mee!
ze zijn smaller hoorde ik(correct me if i'm wrong) dus je hebt denk ik voor 99,9 % wel de ruimte en geen problemen!

s6[/i]
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gesloten