waar staat het onstekings merkteken op een puchmotor
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
waar staat het onstekings merkteken op een puchmotor
kan ieamand mij vertellen waar het onstekingsmerkteken op het vliegwiel staat bij een puch en wat is de afstand van de contactpunten
Hoe moet ik dit met een ohmmeter juist weer aansluiten massa en andere punt?
Hoe moet ik dit met een ohmmeter juist weer aansluiten massa en andere punt?
Re: waar staat het onstekings merkteken op een puchmotor
Sphere schreef:kan ieamand mij vertellen waar het onstekingsmerkteken op het vliegwiel staat bij een puch en wat is de afstand van de contactpunten
Hoe moet ik dit met een ohmmeter juist weer aansluiten massa en andere punt?
afstand contactpunten is 4mm
je moet je bougie er ff uitdraaien
dan en schroevendraaier er in steke
zo ken je voelen waneer de zuiger op het hoogste punt is
dan moet je het vliegwiel een heel klein beetje terug draaien
dan moeten je contactpunten op 4 mm staan
4mm !!!!!! 0,4 mm toch? enne het beste is een schuifmaat pakken en daarmee de bdp van je zuiger meten. bij 50cc moet ie 2 mm over zijn dooie punt heen zijn , en dan moeten de contacktpuntjes elkaar raken!
K nie meer snapen moet je afstand van je boegie mischien 0,4 mm zijn,
K nie meer snapen moet je afstand van je boegie mischien 0,4 mm zijn,
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Re: waar staat het onstekings merkteken op een puchmotor
Sphere schreef:kan ieamand mij vertellen waar het onstekingsmerkteken op het vliegwiel staat bij een puch en wat is de afstand van de contactpunten
Hoe moet ik dit met een ohmmeter juist weer aansluiten massa en andere punt?
Yo
merktekens staan er niet op
heb je een schuifmaat?
bougie eruit
schuifmaat met achterste deel erin!
zuiger in het bovenste dode punt zetten.
zuiger iets terugdraaien (linksom aan het vliegwiel)
voorontsteking moet zijn tussen de 0.8 en 1.2 mm
contactpuntafstand op 0.35mm
voor het gemak kun je een streep zetten op je vliegwiel en 1 op je carter zodra de zuiger op het goede punt staat, deze lijnen moeten uiteraard wel in lijn staan!
Grttzz
Wim
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Afstelling ontsteking
Gewoon met schuifmaat uitmeten zoals boven vermeld. Markeerteken maken op carter en vliegwiel met centerpunt. Voordeel van centerpunt is dat je deze ook met stroboscoop kunt afstellen. Gebruik zelf altijd ff stoboscoop van auto. Deze aansluiten op 12 Volt accu en hoogspanningskabel tussen bougie.
Op deze manier is afstellen een peuleschilletje.
Vergeet ook niet om viltje in te vetten. Loopt de kunststof nok van de kontaktpunten droog over het vliegwiel, dan is je afstelling zo weer verlopen.
Op deze manier is afstellen een peuleschilletje.
Vergeet ook niet om viltje in te vetten. Loopt de kunststof nok van de kontaktpunten droog over het vliegwiel, dan is je afstelling zo weer verlopen.
nu weet ik nog steeds niet hoe ik de voltmeter of ohm moet aansluiten .
we hebben tussen massa en de elektrische kabel van de ontactpunten op geen enkel ogenblik een onderbreking terwijl de contactpunten toch open zijn.
Op een antwoord over de eerst vraag
2mmm voorbij het bovenste dooiepunt is het onstekingspunt .......ik dacht dat we het over vooronsteking hadden.
we hebben tussen massa en de elektrische kabel van de ontactpunten op geen enkel ogenblik een onderbreking terwijl de contactpunten toch open zijn.
Op een antwoord over de eerst vraag
2mmm voorbij het bovenste dooiepunt is het onstekingspunt .......ik dacht dat we het over vooronsteking hadden.
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
wanneer je een ohm meter op je punten aansluit zal je tussen punten open en punten dicht niet veer verschil meten. immers wanneer de punten dicht zijn meet je iets van 0.1 ohm (kortsluiting). wanneer de punten opengaan meet je ook een kortsluiting, alleen dan via je primaire spoel in je bobine. Alleen door de lange draadenden zal de meter nu iets oplopen 0.03 ohm ofzo. Dus daarom zie je geen verschil, en zeker niet op een analoge meter..................
en het is inderdaad 2mm VOOR het bdp. Dit is trouwens een waarde voor een getunde cilinder. Voor een standaart cilinder is iets van 0,8 tot 1,2 mm beter.......
bij een hpi binnenrotor is het zelfs iets van 3mm voor bdp bij stationair....
en het is inderdaad 2mm VOOR het bdp. Dit is trouwens een waarde voor een getunde cilinder. Voor een standaart cilinder is iets van 0,8 tot 1,2 mm beter.......
bij een hpi binnenrotor is het zelfs iets van 3mm voor bdp bij stationair....
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer: