Pagina 1 van 1

TANKEN!

Geplaatst: di 27 jan 2004, 20:03
door rossi-nr.1
ipv van kant en klare brommix te tanken en zelf willen smeren heb ik de volgende vraag:

ik heb nog 2-takt scooterolie zou ik die ook kunnen mixxen met euro95??

kan dat?

en tanken jullie 95 of 98??(scooter deed ik 98 want hoger octaangehalte is beter voor cilinder schijnt)

tnx

Geplaatst: di 27 jan 2004, 21:26
door rkpdude
Ach in je poeg is euro95 meer dan zat hoor. door het hogere octaangehalte heb je minder last van zelfdetonatie. Maar met je brommert is je compressie lang niet hoog genoeg om dit verschijnsel op te laten treden............
Maar zelfsmeren is altijd beter dan die brommixrommel. Smeer 1 op 40 en gebruik een beetje goede olie, liefst full sythetisch.
castrol 747 bijvoorbeeld...........

Geplaatst: di 27 jan 2004, 21:27
door Jeroen
het verschil tussen ron 95 en ron 98 is dat ron 95 eerder onbrand ! tevens is dus bij Ron 95 de kans op pingelen groter.

dus bij ron 98 is de kans groter op een gecontroleerde verbranding.

ik moet met mijn auto ook Ron 98 tanken, aangezien hij gechiptuned is, hij is dus dichterbij de pingelgrens afgeregeld, dus daarom tank ik ron 98 om motorschade te voorkomen.

Geplaatst: di 27 jan 2004, 21:28
door Gast
Jeroen schreef:het verschil tussen ron 95 en ron 98 is dat ron 95 eerder onbrand ! tevens is dus bij Ron 95 de kans op pingelen groter.

dus bij ron 98 is de kans groter op een gecontroleerde verbranding.

ik moet met mijn auto ook Ron 98 tanken, aangezien hij gechiptuned is, hij is dus dichterbij de pingelgrens afgeregeld, dus daarom tank ik ron 98 om motorschade te voorkomen.

dus met wat rijd een puch nu 95 of 98 ???

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 02:06
door Wim
Sphere schreef:
Jeroen schreef:het verschil tussen ron 95 en ron 98 is dat ron 95 eerder onbrand ! tevens is dus bij Ron 95 de kans op pingelen groter.

dus bij ron 98 is de kans groter op een gecontroleerde verbranding.

ik moet met mijn auto ook Ron 98 tanken, aangezien hij gechiptuned is, hij is dus dichterbij de pingelgrens afgeregeld, dus daarom tank ik ron 98 om motorschade te voorkomen.

dus met wat rijd een puch nu 95 of 98 ???
yo,

standaard en opgevoerd met 95 (brommix)

getuned (boven 10.000 toeren) Ron 98 en hogere kwalteit olie


voor het gemak, contactpunt-onsteking 95

HPI of andere snelle onstekingen 98


Ggrttzz

Wim

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 11:50
door minibike rulez
ik rijd nu gwoon met euro95, maar ik wil ook euro98 gaan tanken kun je dit zomaar ineens doen, want k had t bij de dealer gevraagt maar die zou t niet riskeren, maar op school zeggen ze dat t weer "niks" uitmaakt.
Mij setup:
Polini 65 met HD-kop
16/16 dol' carb
Proma cc
Getunde koppeling
HPI
Wat raden jullie mij aan ook gewoon euro 98, zoals Wim al zei :wink:

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 14:51
door rossi-nr.1
scooter olie van castrol is full sethetisch of hoe je het schrijft :x

Geplaatst: wo 28 jan 2004, 15:14
door Koen
Ik rij altijd met castrol tts.. De echte kenners kunnen het ruiken :-)

Geplaatst: do 29 jan 2004, 08:38
door Markie
glup. pingelen? octaan gehalte? enig uitleg gewenst please?

wat heeft het octaan gehalte te maken met je ontsteking?
en wat is octaan? (ben niet erg scheikundig)!

Geplaatst: do 29 jan 2004, 08:53
door Gast
Koen schreef:Ik rij altijd met castrol tts.. De echte kenners kunnen het ruiken :-)
idd gebruik ik ook altyd voor me brommer/scooters




voor me mini meng ik zelf

euro 98 - 2 tak oil 1 op 40

95/98

Geplaatst: za 31 jan 2004, 19:18
door Gast
ut is bij de way octaan getal marja je moet altyd euro 95 tenken tenzij dat ie gaat pingelen maar da ligt nie alleen aan de onsteking of de toeren je compressie speelt een veel grotere rol snappie mar als je met je puch blokje detonatie krijgt dan heb je toch een aardig hoge druk dus 95 met full sinthetische olie