Pagina 2 van 2

Geplaatst: za 07 feb 2004, 20:51
door Jopie
Het is GEEN Puch maxi motor.
Hij past waarschijnlijk ook helemaal niet onder een maxi.
Het is volgens mij een monza blok, en die is dus groter.

Geplaatst: za 07 feb 2004, 21:04
door Gast
veel groter ?

Geplaatst: za 07 feb 2004, 22:55
door Jopie
Woeps, sorry. Had de vraag niet helemaal begrepen.

Het blok wat op de foto staat is van een monza. Dit is een schakelblok dus niet toegestaan in de races.
Als je het onder je mini wil bouwen zul je eerst moeten kijken waar de ophangpunten aan je blok zitten.
Als je dat weet kun je kijken hoe je hem onder je frame kan hangen.
Als je op die plekken steuntjes kan maken dan kun je dat blok wel gebruiken, maar houd er vooral rekeing mee dat je tandwielen goed in 1 lijn moeten lopen.

Als je er mee wil gaan racen moet je op zoek naar een automaat blokje, van een puch maxi dus, die word het meest gebruikt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Jopie

Geplaatst: za 07 feb 2004, 22:56
door Gast
tja ik dacht aan een oud puch 2 speed blok maar nu weet ik t niet meer hoor...

Afbeelding

wat is het nou?

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 12:02
door Jopie
Het is een puch monza blok.
Je moet voor de gein eens kijken hoe zo'n puch eruitziet, en das heel anders dan een maxi.

Kijk eerst eens naar de ophangpunten en vergelijk die met een maxi.
Daarna kijk je ff hoe je het onder je mini kan bouwen.

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 12:05
door Gast
Is deze dan 4 takt aangezien het met vitessen(versnellingen) is of niet?
Heeft er iemand een carbu voor erop of weet iemand welkeen er op moet ? Heeft er iemand exploded views van want ik vindt ze nergens??alvast bedankt see ya

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 12:19
door Gast
4takt is het niet dan zou je wel een andere kop hebben, en ja kijk wat erop past aan carbs

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 12:39
door Jopie
Nee, is zeker weten geen 4-takt.
Er zijn genoeg 2-takt schakelbrommers, en monza is er daar een van.
Kreidler en Zundapp is ook 2-takt.

Je moet gewoon kijken of je ergens een spruitstuk van een monza vandaan kan halen of op doek gaan naar een ander spruitstuk wat op je tapeindjes of de gaten waar je tapeindjes/bouten in draait.
Hij moet dan ook de goede hoek hebben want je cilinder staat schuin.
Bij puch is ie 90 graden en als je die erop zet komt je carb schuin te staan.
Dat gaat vaak goed maar dan moeten alle pakkingen goed afsluiten en moet hij nergens lekken. Gewoon uitproberen dus.

Ik zal eens kijken wat er origineel op zit.
(Waarschijnlijk een bing 12mm, maar welke uitvoering weet ik niet)
Jopie

edit: Bij vdhparts kun je gewoon een 12mm monza spruitstuk kopen voor 11 euro.
Daarna moet je ff op zoek naar een carbu die daar op past en dus niet te scheef hangt.