Pagina 1 van 4

ram air?

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 11:35
door Markie
maken jullie gebruik van ram air?
en hoe stel je dat in hemelsnaam af? volgens mij kan je dat niet afstellen!
als je ram air wil gebruiken moet je dan een kleine of juist een grotere sproeier nemen?

Greetz Markie

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 11:42
door jeroenvanel
wat is dat eigenlijk als ik vragen mag???

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 11:45
door Markie
das een luchtvanger op je carb daardoor wordt de lucht in je carb geblazen >>>>> }---
lucht carb

Greetz Markie

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 11:53
door rossi-nr.1
word je mengsel er zeg maar ingeperst

dus meer vermogen

tja denk niet dat echt van toepassing is op een brommer enz.

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 11:57
door Koen
Ram air werkt pas bij hoge snelheden, > 120 km/uur.. Niet echt van toepassing dus..

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 12:18
door Markie
aha.. niet voor mij dus. maar het geeft wel meer vermogen? ietsie want ook al rij je 50 de windsnelheid luchtweerstand is er genoeg met 50km/pu
:idea:

Greetz en thanxx

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 12:32
door Gast
Dat valt met een carburateur niet af te stellen. Als je langzaam rijd zou
je dus met een te arm mengsel rijden. Als je injectie hebt bij een
motor bijv. wordt het toevoer van benzine automatisch afgesteld op de luchtaanvoer.

En een motor krijg er op ze top ongeveer 6 pk meer door dus op een
brommer heb het totaal geen nut

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 12:40
door rossi-nr.1
zoals koen zegt ''pas bij 120 km of meer''

en waar zou jij een airbox van willen maken die genoeg resonatie heeft?
de resonatie moet je dan afstemmen op de vraag uit het blok.


en koen heeft toch niet gelijk!

ik verbeter:

tests hebben uitgewezen dat de vermogenswinst pas voelbaar wordt vanaf een drukverschil van zo'n 20milibar.
dus om echt duidelijke vermogenswinst te willen hebben zal je snelheid op ongeveer 200km/per uur of hoger moeten liggen!

geciteerd uit de het motorblad''MOTOR'' 2003 nr. 24

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 13:31
door Markie
ja dan moet je zitten klooien met je venturi>?
maar ik denk dat het dus niks wordt.
als je op een motor (maar) 6 pk meer krijgt...
hoe werkt het dan met nos? of lachgas? ik dacht door een air box een
beetje hetzelfde effect creerd. alleen dan wat minder.
als je nos of lachgas gebruikt explodeerd de stof dan of de drijfgassen die erin zitten? en hoe werkt nos dan op je afstellling?
jah ik weet dat je na 3 keer een nieuwe cilinder moet kopen maar ben gewoon benieuwd.

Mag toch?

Greetz Mark

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 15:02
door rossi-nr.1
Markie schreef:ja dan moet je zitten klooien met je venturi>?
maar ik denk dat het dus niks wordt.
als je op een motor (maar) 6 pk meer krijgt...
hoe werkt het dan met nos? of lachgas? ik dacht door een air box een
beetje hetzelfde effect creerd. alleen dan wat minder.
als je nos of lachgas gebruikt explodeerd de stof dan of de drijfgassen die erin zitten? en hoe werkt nos dan op je afstellling?
jah ik weet dat je na 3 keer een nieuwe cilinder moet kopen maar ben gewoon benieuwd.

Mag toch?

Greetz Mark
het word ook nix

nog dat kan je apart bedienen met een knop en die zorgt ervoor dat er ipv lucht nos met je benzine gemengd word

nos=nitrous oxide system

kost 800 euro een complete set met fles enz.

maar zitten veel kables bij enz. en zo'n fles is niet zo handig op een minibike lijkt me

en als je dat knopje indrukt dan krijg je zoveel power dat je denk ik op je rug ligt :wink:

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 15:28
door Markie
maareh wat is het verschil tussen nos en lachgas?

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 16:31
door Gast
http://home.student.utwente.nl/m.zeinst ... osbike.htm

lachgas en nos waren dacht ik hetzelfde maar ja ik kan het mis hebben

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 17:10
door Gast
hey
jullie hebbben het helemaal mis over nos
nos = lachgas zorgt ervoor dat je lucht/benzine nog beter met
elkaar menngt


Kabi

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 17:29
door Markie
dus nos is hetzelfde als lachgas?
en het zorgt er dus voor dat je lucht brandstof mengsel beter mengt?
dat eerste snap ik nog!
maar dat nos er voor zorgt dat je mengels beter is dat snap ik niet!
nos is toch ontvlambaar?> je voegt toch de stof Nos aan je mengsel toe zodat het beter explodeerd?

Geplaatst: zo 08 feb 2004, 17:35
door Gast
de atomen in lachgas zorgen ervoor dat de lucht en benzine nog beter met
elkaar mengen