vraagje over remmen op puch naaf.

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

vraagje over remmen op puch naaf.

Bericht door Gast »

hey mede mini freaks!! :D
ik heb mijn bike nu af voor zo ver als. het enigste waar ik me aan stoor is dat ik het tand wiel heb gebruikt wat op de brommer zat die ik had gekocht, en dat was een 42er tand wiel ik moet eens kijken hoe die daarmee rijd.(dat doe ik morgen ,de eerste keer d'r mee rijden) ik denk dat ie te veel trekkracht zal hebben. (ik kan het anders nog verhelpen door een 36er wiel achteren en voor een 18er tandwiel) maar nu is mijn vraag: :arrow: :?: als ik de velg omdraai met de rem rechts en het tandwiel dan links. hoe moet ik dat dan doen dat het hebeltje van de rem niet naar boven staat? en welk tandwiel kleiner dan dat 36er kan ik gebruiken om (op de kant waar normaal het fiets tand wiel zit)met busjes te bevestigen? ik hoop dat er iemand van jullie er bij is die mij daarbij kan helpen!!! \:D/ GR. FRENKIE (SX RACER) \:D/
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

tandwiel verhouding , is bij mij 18 voor en 22 achter.
je kan het beste een tomos tandwiel 22 tands kopen, die zijn er het beste er voor.
over dat remheuveltje bij mij staat hij ook naar boven, anders komt je tandwiel aan de verkeerde kant te zitten. btw dat maakt niks uit op je remkracht, zelfs de aansluiting zit nog goed.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

dank je!!

Bericht door Gast »

hey dank je daar help je me in ieder geval al een heel stuk mee. :!: :D
heb je die 18er tand wiel gewoon van een puch of ook van een tomos? :? en heb je dat tand wiel met nog iets naar voren gehaald? evt. met busjes of met een afstands houdertje of zo? :?:
ik had bij ons eens bij de cycle shop na gevraagd en een 18er tand wiel zou hij moeten bestellen, 17er tand wiel hadden ze wel op voor raad.
maar goed dan kijk ik dat ik het zo op gelost krijg.
en nog maals dank je!! \:D/ THANK YOU, YOU MINI BIKE FRAEK!!! =D>

HAHAHA DE GROETEN
D'R FRENKIE!!
Gast

vraagje over de remmen op de puch naaf

Bericht door Gast »

Hallo sx racer.

Hier met Stanley bike.Als je de naaf omdraait is het geen probleem.
Het heveltje staat dan alleen aan de bovenkant.
Over de tandwielen gesproken,kom een keer bij me langs.Woon zelf in Brunssum.
Heb nog 2 achternaven klaar met achter tandwielen van 16 tands en nog een van 23 tands.
Heb ook nog een eigenbouw met de tandwiel op de orginele kant van de naaf.
Heb in december nog 3 eigenbouws verkocht.Foto's aanwezig.
Rij zelf op een GRC 6,2 pk met waterkoeling.Zit een andere uitlaat op en is 1 pk meer. Heb op marktplaats nog een grotere racer gekocht en een kleinere racer en een chopper.Toffe bikes.
Als je zin en tijd heb kom een keer langs voor informatie uit te wisselen.
Heb je geen vervoer kom ik je desnoods wel halen.
Ik vind het toch wel tof dat er ook Limburgers zijn die mini-pocket bikes hebben.
Heb al 3 kenissen die ook minibikes hebben in Limburg.

Mail me een keer als je tijd en zin hebt voor iets af te spreken.

Groeten,
Stanley Bike 8)
Gesloten