Ideeen voor zelf een kontje maken?

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Ideeen voor zelf een kontje maken?

Bericht door Gast »

Wie heeft er ideeen over zelf een kontje maken?
Van welk materiaal kan die allemaal?
Heeft misschien iemand bouwtekeningen ervan?
Alle tips zijn welkom.

Gerlof
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

daar zijn volgens mij geen tekeningen van jemoet het maken van polyester. of gewoon kappen kopen. je kan wel van iemand anders z'n kontje mallen maken en daar over polyesteren.

mzzl eric
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Heb zelf ooit volle kuip en kontje voor een 50 cc racer uit polyester gemaakt. Belangrijk is een goede mal te maken. Heb hiervoor dunne polystyreen (piepschuim) plaat gebruikt. Middels een hittedraad heb ik de vorm uit de plaat gesneden en zo laag voor laag een kontje opgebouwd. Dit net iets kleiner dan de uiteindelijke vorm.

Heb hierna het geheel afgedekt met een laag PUR schuim en hier met een rasp en schuurpapier de definitieve vorm uitgemaakt.

Het is alleen erg moeilijk om alles goed symetrisch te maken, ik heb dan ook uit een aantal plaatjes triplex een soort van mal gemaakt waardoor je links en rechts met elkaar kunt vergelijken.

Als de mal klaar is leg je van die hele dunne klusfolie (plakt polyester niet aan mal) over de mal en ga je met de glasmatten en polyesterhars aan de gang.

Goed uit laten harden, plamuren, schuren en mooi spuiten. Denk alleen niet dat je er goedkoper mee uit bent, polyesterhars en glasmat is niet erg goedkoop (of je moet goede kontakten bij polysterverwerkend bedrijf hebben).
Gast

Bericht door Gast »

killerbeast schreef:daar zijn volgens mij geen tekeningen van jemoet het maken van polyester. of gewoon kappen kopen. je kan wel van iemand anders z'n kontje mallen maken en daar over polyesteren.

mzzl eric

als je dat over een ander kontje doet , geeft dat dan beschadigingen aan het onderste zitje waarover je het polyester doet . ????




MVG Jorgen
Gast

Bericht door Gast »

je kan je kontje die je als mal gebruikt eerst inplakken met alminiumfolie. maar zorg wel dat die er strak omheen zit en doe er anders een panty over.

mzzlss stefan.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

huishoudfolie werkt beter!! want aluminium is zo dik als het verkreukt.
en nee zo beschadig je niets aan je orginele kuip (mal)

Groeten Markie
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Gewoon goed afdekken met bijvoorbeeld klussenfolie. Pas alleen op met bijvoorbeeld Polini 911 kontje. Je krijgt het originele kontje er niet onderuit :? (en alles wordt natuurlijk maatje groter).
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

je kan veel beter kontje kopen dan zelf maken is veel goedkoper
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

nee hoor

ik heb het gewoon van aluminium gemaakt en dat was gratis.
leer ik nog wat van.
en is orgineel en ik vind het mooi.

wat wil je nog meer?
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gesloten