Eerste foto's van mn minibike in aanbouw!

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie

Wat vinden jullie van dit frame?

Mooi
12
63%
Niet mooi
7
37%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gast

Eerste foto's van mn minibike in aanbouw!

Bericht door Gast »

Ok, vrijdag het frame mee naar huis genomen om hem effe te laten lopen om een en ander uit te proberen. Er is hier dus nog niks afgesteld, en allemaal een beetje provosorisch erop gezet... Maar het rijd! :D

De foto's:

Het frame, let niet op het blok, moet nog veel aan gebeuren, maar komt goed!
Afbeelding

De voorvork, best netjes gelukt al zeg ik het zelf. Mooi balhoofdje gedraaid en puchlagersetje erin! Stuurt lekker! Kroonplaten zodanig gemaakt dat de voorpoten erin geklemd zitten met M6 boutjes, en das stevig genoeg! En uiteraard de zelfgemaakte clip-ons. Lasnaden op het clip-on stuurtje moet ik ook nog afslijpen, is effe vlugvlug gedaan, omdat ik perse dit weekend wou testrijden! :D
Afbeelding

De ophanging voor het blok. Gewoon een stripje van 6mm dik gepakt, gaten geboord voor de bovenste boutbevestigingen van het blok. Hoekje gezaagd uit een andere strip om deze aan het blok te lassen, et voila! Een hardstikke eenvoudige goede stevige ophanging! (die voetsteunen heb ik effe op het werk gemaakt... 60 zonder voetsteunen reed nie echt lekker... is trouwens ook van RVS die steunen, rest van het frame gewoon ijzer)
Afbeelding

En de achterband! Valt me nog best mee deze bandjes... op school liggen andere steekwagenwielen, en die bovenkant zit meer een hoek in, deze lopen nog mooi rond. Ook het starten van het blok is heel gemakkelijk, je hoeft de minibike maar een heel klein beetje schuin te houden om m aan te kicken! Ik had eerst een aanloopblok, en rende me helemaal suf! Dus voor diegenen met een aanloopblok, bespaar jezelf een hoop moeite, en ruil m in voor een kickstart!
Afbeelding


Tot zover de pics voor nu! Als er nieuwe zijn post ik ze uiteraard weer hier!

WEET IEMAND WAT HET ZOU GAAN KOSTEN OM DIT FRAME TE LATEN POEDERCOATEN, EN WAAR KAN DAT IN REGIO MAAS & WAAL???


greetz
Gast

Bericht door Gast »

hej,

ziet er leuk uit echt waar maar ga je er kappen op maken?
dat powder coaten kost rond de 30 euro voor het frame en de voorvork.
tenminste dat was bij mijn puch ds zal wel wat minder zijn :D
en waar ze dat doen weet ik niet kijk eens in de goudengids of met google .




ps: echt een leuke bike.

mzzl
Gast

Bericht door Gast »

de maten zijn volgens tekening, dus er zouden kappen op moeten passen. En als dat niet past maak ik ze zelf wel.

30 euro valt nog wel mee jah, en dat poedercoaten dat blijft ook mooi... :D
Plaats reactie