Pagina 3 van 4

Geplaatst: vr 18 jun 2004, 14:28
door üntiej#21
gerben...je bent een donderse wieslippe...dikke vetbek.. 8) :roll: :P

ma ik zocht dat ding al..had er ooit eens iets over meegekregen..magoed..meningen van minibikers is niet verkeerd.!..
alsnog..

iemand hier zijn mening over ?..

greetz

Geplaatst: vr 18 jun 2004, 17:19
door Gast
Gewoon niet polijsten...

Of je gaat testen natuurlijk...

Geplaatst: ma 21 jun 2004, 21:50
door üntiej#21
hmja..
kzie wel..

iemand nog verdere tips ?...
Waar ik bijvoorbeeld ECHT op moet letten bij het tunen en maken van een lekker snel blokje...
Deze vraag vooral gericht aan de echte wedstrijdracers..

Greetz
JW Mini Racing

Geplaatst: ma 21 jun 2004, 22:33
door Wim
Untiej Mini Racing schreef:Probleem trouwens opgelost...

ik had me blokophangings platen er te LAAG ingelast, zodat me blok te dicht op de grond hing....platen er weer afgehaald...

en ga ze vandaag opnieuw erin maken...dan blok erin...en heb geinformeerd bij mijn woonplaatselijke woonplaats Groothandel....met brommer onderdeeltjes enzo:P...

Polini 65cc konk daar nie mer krijgen...dan ma ergens anders..komt wel goed...
enige membraan cilinder die ze hadden was de 75 Gilardoni...en hoe jammer et ook is..et mag nie... >70cc...

duS..:)..
dan snel spul in 1 keer kopen..geen gezeur..geen goedkope zooi erop..alles goed, alles snel, alles betrouwbaar...

Cilinder (laten) tunen, carters pas maken, krukaswangen vullen, Koppeling iets verlichten, HPI erop, carterhelfden daarna stralen, cilinder erop...alles aansluiten...uitlaatje maken....en inrijden maar...

NOg 1 vraag over het polijsten van mijn spoelkanalen @ carter..

is het beter dit te polijsten ?..of "ruw" te laten..
polijsten lijkt MIJ beter...voor snellere stroming van het mengsel..

Iemand hier een mening over ??...

Greetz
Untiej Racing
Yo


spoelers ruw laten!!!


polini cilinder kun je bestellen bij: www.50cc.nl


Succes

Wim

Geplaatst: di 22 jun 2004, 07:23
door Markie
spoelers niet polijsten!!

Als je het ruw laat vormt er een laagje aan de binnenkant van het carter waar door het nog beter stroomt zonder wervelingen! Ik heb er nog wel een schuurpapiertje door gehaald.
Te ruw is ook niet goed.

Secundair tandwiel bijwerken? platen aan de zijkant ivm het slaan op en door de olie! deden ze vroeger bij de sowb race's ook!

Geplaatst: di 22 jun 2004, 08:45
door rossi-nr.1
Markie schreef:spoelers niet polijsten!!

Als je het ruw laat vormt er een laagje aan de binnenkant van het carter waar door het nog beter stroomt zonder wervelingen! Ik heb er nog wel een schuurpapiertje door gehaald.
Te ruw is ook niet goed.

Secundair tandwiel bijwerken? platen aan de zijkant ivm het slaan op en door de olie! deden ze vroeger bij de sowb race's ook!
bedoel je...het tandwiel dicht maken?

verders mooi bike!

Geplaatst: wo 23 jun 2004, 11:04
door üntiej#21
ja idd...het binnenste tandwiel dichtmaken voor de olie...scheelt ook in caterdruk neem ik aan tog ?..

Geplaatst: wo 23 jun 2004, 11:30
door Markie
In het secundair carter blok is het niet nodig om een hogere carterdruk te krijgen! dit is alleen van toepassing in het krukas carterdeel.

Ja, als je het secundair tandwiel dicht maakt: bijv ingieten of platen erop doen. Anders kun je het secundair tandwiel verglijken met een soort van schep! Zorg wel dat je ze goed vast maakt :oops:

daar komt toch ook wat kracht op te staan, dus ze willen wel eens losschieten! Ik ben nu aan het kijken met wat ik het ga ingieten!

Geplaatst: wo 23 jun 2004, 12:06
door üntiej#21
Jep.. You`re right...

had er ff nie aan gedacht met krukas ruimte..en je andere carter ruimte..
krukas vullen doek sowieso....wel voor meer druk..

en je moet eigelijk gewoon 2 platen laten draaien aan weerszijden van het tandwiel..en bevesting maken...dmv bouten..lijkt mij et makkelijkst..

Afbeelding

Zo`n idee krijg je dan..
Tandwiel van Bert van de Woude..

greetz

Geplaatst: wo 23 jun 2004, 12:43
door Gast
Schep effect kan juist ook goed zijn, zo stroomt je olie tenminste goed rond.
Net als bij het koppelingshuis "tuning" verhaal. Iedereen boort er nu gaten in met de gedachte dat het gewicht scheeld en sneller rijd ofzo... terwijl een van de eerste met het idee het juist deed om de spoeling van de olie naar de koppeling beter te maken...

Geplaatst: wo 23 jun 2004, 13:23
door Markie
als je het doet trouwens! doe het wel goed dicht maken, want als er olie inkomt bijv: als het een tijdje heeft stil gestaan heb je het zelfde effect als een emmer water over je heen slingeren!

Geplaatst: wo 23 jun 2004, 16:42
door üntiej#21
idd..heb je gelijk in...
OF je doet het niet..
OF je maakt het wel..en maakt het HELEMAAL oliedicht...

en idd...ik geloof dat de gaten in de koppeling nie helpen...dan kan je wel zeggen..alle kleine beetjes helpen..maar de eerste functie is inderdaad het stromen van de olie na het kopp.huis...

Miss iemand wel opgevallen..hoe piepklein dat gaatje is..waar de olie zich doorheen moet "werken"..??

Geplaatst: wo 23 jun 2004, 18:37
door mark007
Of je zou de naden dicht moeten kitten dat is ook een optie :)

Geplaatst: wo 23 jun 2004, 18:39
door üntiej#21
hmja...ma ik vind kit !CENSUUR!

goed doen of niet doen

Geplaatst: do 24 jun 2004, 16:22
door wevie666
Untiej Mini Racing schreef:ja idd...het binnenste tandwiel dichtmaken voor de olie...scheelt ook in caterdruk neem ik aan tog ?..
neen... ik weet niet wat voor blok je hebt maar dat heeft niks met de druk te maken.. henke :D