Pagina 7 van 12

Geplaatst: do 16 sep 2004, 10:03
door Koen
Helaas heb ik geen foto's voor jullie..

Geplaatst: vr 17 sep 2004, 16:22
door derbi master
No problemo :wink:

zal eens rond kijken voor een goed blokie+setupje :)

maar nu eest me bezig houden met me auto theorie en praktijk ;) (gaat der weer een wereld voor me open :P)

Geplaatst: vr 29 okt 2004, 20:41
door derbi master
nou der zijn nu weer wat vorderinge gekomen in het setup bebeuren.

Setup nu:
Airsal 70cc tunde
HPI 04
21mm carb
Simonini pijpie
en de andere mikemak

merk al dat die Airsal niet genoeg vermogen levert voor mijn doen :), dus gaak maar weer voor een andertje kijken (eb nog een 75cc Gil maar het lijkt der op dak daar nie mee mag rijde straks in de zeeuwse wedstrijdjes).

zat daarom te twijflen tussen een Polini 65cc en een Athena 70cc, het nadeel van polini is dat ze snel slijten maar hoorde ook dat ze aardig wat vermogen kunnen leveren ;) en daar gaat het me om, zo veel mogelijk power uit da blokje hallen. dus wat raden jully mij aan me hooft staat toch iets meer naar die Polini 65cc, maar me maat verkoop binnen kort zijn Athena 70cc.

en iemand meby nog wat kleur tipjes voor me fram+kappen ?

Geplaatst: zo 31 okt 2004, 20:53
door polleke7
Polini 65 cc, Heb ik zelf ook en voldoet ruim aan mijn wensen. :wink:

Re cilinder keuze

Geplaatst: zo 31 okt 2004, 21:01
door *HANK*
Als je een pollini 65 cc laat nikacillen als het croom versleten is heb je een
goede cil en die dan erg lang mee gaat.

Hank...

Geplaatst: ma 01 nov 2004, 17:23
door derbi master
dan idd maar eens voor een polini gaan sparen...
en em opnieuw late sealen kost toch ook nog al wat eb ik gehoort.

Geplaatst: ma 01 nov 2004, 21:24
door *HANK*
Ik dacht rond de 110 euro.

Hank...

Geplaatst: ma 01 nov 2004, 21:28
door derbi master
aha vrij prijzig dus, maar dat zien wel wel alst zo ver is.

Geplaatst: wo 03 nov 2004, 07:20
door Gast
eindelijk iemand uit zeeland :wink:
maar waarom kiest iedereen voor puchmaxi blokjes :?:
begint afgezaagt te worden

Geplaatst: wo 03 nov 2004, 12:10
door Markie
eindelijk iemand uit zeeland
Glups.... k weet er zo al 6 op te noemen op dit forum!

Jeroen van liere,
Killerbeast (eric van t hof)
Kloko racing (Marius)
WillemVisser
Derbi master Kim jobse
En Arno Sanderse
Xander.
En ik zelf!

Heb je trouwens ook al bij Zeeuwse minibike Race's gekeken?

Tja over die puchblokjes, Kijk maar naar Derbi master die klooit genoeg!
En er worden al heel wat andere blokjes gebruikt.
De Hoofdmoot is nog altijd een puchblokje, dat is het gemakkelijkste en wordt het meeste gebruikt!

Geplaatst: wo 03 nov 2004, 17:19
door derbi master
Markie schreef:
eindelijk iemand uit zeeland
Glups.... k weet er zo al 6 op te noemen op dit forum!

Jeroen van liere,
Killerbeast (eric van t hof)
Kloko racing (Marius)
WillemVisser
Derbi master Kim jobse
En Arno Sanderse
Xander.
En ik zelf!

Heb je trouwens ook al bij Zeeuwse minibike Race's gekeken?

Tja over die puchblokjes, Kijk maar naar Derbi master die klooit genoeg!
En er worden al heel wat andere blokjes gebruikt.
De Hoofdmoot is nog altijd een puchblokje, dat is het gemakkelijkste en wordt het meeste gebruikt!

en als je kijkt naar de prijzen van puch spullen, die zijn ook aantrekkelijk en veel onderdelen voor te krijgen.

en ja klooi wat af met die blokjes :P alsma wat andres proberen e ;)

Geplaatst: zo 28 nov 2004, 23:05
door paul
@ derbimaster wat voor lc cilinder maak je nou precies pas voor welke scooter is het orgineel min horz?? en hoe ga je dat doen met het slag verschil plaat tussen cilinder en blok of blok afzagen en plaat op maken zodat de poorten lager komen????

leuke bike is het aan het worden

greetz paul

Geplaatst: ma 29 nov 2004, 20:17
door derbi master
paul schreef:@ derbimaster wat voor lc cilinder maak je nou precies pas voor welke scooter is het orgineel min horz?? en hoe ga je dat doen met het slag verschil plaat tussen cilinder en blok of blok afzagen en plaat op maken zodat de poorten lager komen????

leuke bike is het aan het worden

greetz paul
nou eigenlijk licht momenteel heel me mini bike projekt stil... vanwege tijd gebrek.
en ik wou der een Airsal 70cc cilinder op doen voor Derbi Senda/GPR omdat die cilinders een betere powerband hebben als 1 van een scooter. (voor dit projket)

maar denk dat het maxi LC blok niet meer door gaat, en wou eerst alles met devcon (kneebaar alu) aan en bij werken maar dat is niks geworden omdat het gewoon weg niet sterk genoeg is om der draat enz in te tappen.

ga nu een opmaat pijp maken samen met een 65cc polini cil en 21mm carb of zo iets.

Geplaatst: zo 06 feb 2005, 21:23
door derbi master
nou na een aardig lange tijd niet veel gesjout te hebben met me mini (te druk met ander dinge en andere brommers)

heb me nu ook wat meer bezig gaan houde met de nieuwe zeeuwse regelementen want daar wil ik in gaan rijde.

hier wat foto's:

eerst ma eens een nieuwe voorvorkje aangeschaft van een blata 2.5
Afbeelding


en ook drekt een toeren teller gehaalt want had een ander voor een andere brom nodig en nu kan deze hier lekker op blijven.
Afbeelding

drekt maar ffkes me vliegwielkapje onderhande genomen ;)
Afbeelding

hier foto met me Yasuni R der onder, vind het wel geslaacht.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

et kontje 8)
Afbeelding

Afbeelding

en hier et begin van me ketting kast, nog wat opvrolijke en is dat onderdeel ook weer klaar.
Afbeelding

zo dat zijn de foto's dan vind wel mooi geworde :)
momenteel zit der nog een 21mmtje onder maar word gewerkt aan een 16mmtje.

aleen nog pakking make voor me tussenstuk van me uitlaat en dan is de uitlaat ook weer klaar.
en heb paarkeer zo gereden maar het remmen bevalt me nog niet echt, dus moet ik ma opzoek naar andere remhendels weet iemand mischien waar ze een beetje tussen maat hendels verkopen ? zo dat ik wat harder kan remmen.

Geplaatst: zo 06 feb 2005, 21:51
door stefano
Jow

Die yasuni R,wat voor kan ik het beste kopen 1 voor horizontaal of verticaal blok???


Stefan