Minibike deel 2
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Koppelpijpje !
Waar verwacht je het koppel te hebben ? +... hoeveeel zal dit ong zijn hoop je
Ziet er goed uit, ik denk dat deze uitlaat best aardig zal presteren... hopelijk ook boven in de toeren
Waar verwacht je het koppel te hebben ? +... hoeveeel zal dit ong zijn hoop je
Ziet er goed uit, ik denk dat deze uitlaat best aardig zal presteren... hopelijk ook boven in de toeren
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- GRC-rr-2008
- forum gebruiker
- Berichten: 453
- Lid geworden op: ma 21 jan 2008, 13:49
- Locatie: limburg
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
@Jeroen,
hoezo koppelpijpje, heb je ons daar over gehoord
Als we de laatst gemeten vermogenscurves zien, moeten we in het hoge gebied nog één en ander doen. Cilinder is hier nu op aangepast en leverd beduidend meer toeren, echter de uitlaat deed niet goed mee. Tijd voor een nieuwe dus.
Na een beetje heen en weer rekenen kwamen we op een ontwerp, echter zaten een beetje tegen het vouwen van de conussen aan te hikken.
Dus nog ff door de garage gesnuffeld en van een aantal zaken één uitlaat gemaakt die hopelijk aan onze verwachtingen voldoet.
wie af en toe eens op onze site snuffeld, is vast wel volgend plaatje tegen gekomen.
Antonie's bike is onze test setup voor het nieuwe blok en als je de gebouwde hardware ziet, moet er enige gelijkenis zijn
De uitlaat staat nu iets "boller" om op de juiste manier door het frame omhoog te komen. Verder is deze nagenoeg gelijk aan het CAD-ontwerp voor het nieuwe blok.
Weer een fase verder in de puzzel zullen we maar zeggen.....
hoezo koppelpijpje, heb je ons daar over gehoord
Als we de laatst gemeten vermogenscurves zien, moeten we in het hoge gebied nog één en ander doen. Cilinder is hier nu op aangepast en leverd beduidend meer toeren, echter de uitlaat deed niet goed mee. Tijd voor een nieuwe dus.
Na een beetje heen en weer rekenen kwamen we op een ontwerp, echter zaten een beetje tegen het vouwen van de conussen aan te hikken.
Dus nog ff door de garage gesnuffeld en van een aantal zaken één uitlaat gemaakt die hopelijk aan onze verwachtingen voldoet.
wie af en toe eens op onze site snuffeld, is vast wel volgend plaatje tegen gekomen.
Antonie's bike is onze test setup voor het nieuwe blok en als je de gebouwde hardware ziet, moet er enige gelijkenis zijn
De uitlaat staat nu iets "boller" om op de juiste manier door het frame omhoog te komen. Verder is deze nagenoeg gelijk aan het CAD-ontwerp voor het nieuwe blok.
Weer een fase verder in de puzzel zullen we maar zeggen.....
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
John_W schreef:@Jeroen,
hoezo koppelpijpje, heb je ons daar over gehoord
..
Heey jhon,
Leuke uitlaat hoor, zal je bike wel goed doen
Berekend op veel koppel of niet? en zie ik een stuk van een scooteruitlaat of heb je die bocht zo gebogen?
Groeten,
Lars
Als je een beetje wat weet van uitlaatjes dan is het te zien hoef je niks voor te verklappen . .Koppelpijpje !
Waar verwacht je het koppel te hebben ? +... hoeveeel zal dit ong zijn hoop je
Ziet er goed uit, ik denk dat deze uitlaat best aardig zal presteren... hopelijk ook boven in de toeren
Gr,
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Laatste tijd te weinig tijd gehad voor echt nieuwe dingen, maar inmiddels de nieuwe accu-ontsteking een beetje verder uitgepuzzeld.
De thyristor-ontsteking gaf toch nog wel wat problemen en heb dus maar een nieuw transistor-concept uitgewerkt. De hardware maar een beetje pas gemaakt voor op de standaard bike zodat ik binnenkort een beetje kan testrijden. Later zal de boel definitief gemaakt worden, maar eerst maar eens kijken of het in de praktijk net zo goed werkt als op de werkbank.
Van de week nog even kijken of ik een wat meer geschikte bobine kan krijgen en kijken of de rotor niet te licht is (nu 145 gram).
Heb er wel enorm veel voetruimte bijgekregen doordat de uitstekende dop maar zo'n 50 mm bedraagt (en da's echt veel kleiner als het originele Puch deksel waar ik altijd nog mee reed). Ook steekt alles minder uit, al doet de foto dat een beetje anders vermoeden.
Ben in ieder geval erg tevreden over het eerste resultaat.
De thyristor-ontsteking gaf toch nog wel wat problemen en heb dus maar een nieuw transistor-concept uitgewerkt. De hardware maar een beetje pas gemaakt voor op de standaard bike zodat ik binnenkort een beetje kan testrijden. Later zal de boel definitief gemaakt worden, maar eerst maar eens kijken of het in de praktijk net zo goed werkt als op de werkbank.
Van de week nog even kijken of ik een wat meer geschikte bobine kan krijgen en kijken of de rotor niet te licht is (nu 145 gram).
Heb er wel enorm veel voetruimte bijgekregen doordat de uitstekende dop maar zo'n 50 mm bedraagt (en da's echt veel kleiner als het originele Puch deksel waar ik altijd nog mee reed). Ook steekt alles minder uit, al doet de foto dat een beetje anders vermoeden.
Ben in ieder geval erg tevreden over het eerste resultaat.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
@Mipo,
maar natuurlijk zijn we de 7e weer van de partij. Bedoeling is dat ik dan test ga rijden met de nieuwe ontsteking.
@Lars,
Tekeningen zijn weer klaar, de laatste finetuning zijn we mee bezig. Binnekort natuurlijk weer op de site te bewonderen voor degene die denken dat ze er iets mee kunnen.
maar natuurlijk zijn we de 7e weer van de partij. Bedoeling is dat ik dan test ga rijden met de nieuwe ontsteking.
@Lars,
Tekeningen zijn weer klaar, de laatste finetuning zijn we mee bezig. Binnekort natuurlijk weer op de site te bewonderen voor degene die denken dat ze er iets mee kunnen.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Inmiddels alles even tijdelijk samengebouwd om te kijken of de nieuwe onsteking ook op de bike doet wat ik er van verwacht had.
De ontstekingskant past mooi en de opnemer geeft een keurig stabiele puls af.
De accu heeft een plekje gevonden naast het luchtfilter. Ondanks dat het een flink exemplaar is, past deze boven verwachting. Doordat ik ook niet zo snel de juiste bobine kon vinden (3,5 tot 5 Ohm), ook maar even een auto bobine onder de tank geprutst. Niet de meest charmante oplossing, maar werkt goed. Alles past nog steeds keurig binnen de kuip.
Vanavond heeft de minibike ermee gelopen. Alles naar uiterste tevredenheid en vooral het starten is fenominaal. De gasrespons is behoorlijk wat sneller als met de HPI die in het verleden gebruikt werd. Zondag maar eens gaan rijden, alhoewel dat nog even met vast tijdstip is. Eerst wil ik de output trap en het sensor concept proefdraaien. Ook moet blijken of de accu de juiste capaciteit heeft, maar dit ziet er veelbelovend uit.
De printplaat met curve is gereserveerd voor een vervolgtest. Hier zal nog wel enig vermogensbank testwerk noodzakelijk zijn.
Morgen maar even alles netjes afwerken en samenbouwen.
De ontstekingskant past mooi en de opnemer geeft een keurig stabiele puls af.
De accu heeft een plekje gevonden naast het luchtfilter. Ondanks dat het een flink exemplaar is, past deze boven verwachting. Doordat ik ook niet zo snel de juiste bobine kon vinden (3,5 tot 5 Ohm), ook maar even een auto bobine onder de tank geprutst. Niet de meest charmante oplossing, maar werkt goed. Alles past nog steeds keurig binnen de kuip.
Vanavond heeft de minibike ermee gelopen. Alles naar uiterste tevredenheid en vooral het starten is fenominaal. De gasrespons is behoorlijk wat sneller als met de HPI die in het verleden gebruikt werd. Zondag maar eens gaan rijden, alhoewel dat nog even met vast tijdstip is. Eerst wil ik de output trap en het sensor concept proefdraaien. Ook moet blijken of de accu de juiste capaciteit heeft, maar dit ziet er veelbelovend uit.
De printplaat met curve is gereserveerd voor een vervolgtest. Hier zal nog wel enig vermogensbank testwerk noodzakelijk zijn.
Morgen maar even alles netjes afwerken en samenbouwen.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
@Lars,
de variabele module is klaar en lijkt goed te werken. Programmeren gaat ook relatief gemakkelijk, maar de eerste rit zal met alleen de basiselectronica zijn. Wil zeker weten dat de sensor en de powermodule onder alle omstandigheden heel blijft. Heb wat slechte ervaring opgedaan met de vorige, dus nu even zekerheid voor alles.
De vorige ontsteking was een thyristor die bij hoge toeren in bleek te storten. Dit is een transistorvariant die veel betrouwbaarder lijkt te werken. Vooral de kostprijs is erg interessant en zal hier binnenkort één en ander weer op de website opnemen.
de variabele module is klaar en lijkt goed te werken. Programmeren gaat ook relatief gemakkelijk, maar de eerste rit zal met alleen de basiselectronica zijn. Wil zeker weten dat de sensor en de powermodule onder alle omstandigheden heel blijft. Heb wat slechte ervaring opgedaan met de vorige, dus nu even zekerheid voor alles.
De vorige ontsteking was een thyristor die bij hoge toeren in bleek te storten. Dit is een transistorvariant die veel betrouwbaarder lijkt te werken. Vooral de kostprijs is erg interessant en zal hier binnenkort één en ander weer op de website opnemen.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Onsteking heeft vandaag zijn diensten bewezen. Uitgangstrap wordt nauwelijks warm en de accu heeft meer dan voldoende capaciteit. En natuurlijk de acceleratie, een wezenlijk verschil met wat het was. Zelfs zonder curve valt de HPI totaal in het niet. Deze ontsteking is dus een blijvertje en de HPI kan in de verkoopsectie
Binnenkort dus maar eens de krukas aan de linkerkant inkorten en de voetsteunen naar voren verplaatsen.
Binnenkort dus maar eens de krukas aan de linkerkant inkorten en de voetsteunen naar voren verplaatsen.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen