Miniracer - Nieuwe fotos - gepolijste voorvork - 20-08-2004

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Miniracer - Nieuwe fotos - gepolijste voorvork - 20-08-2004

Bericht door üntiej#21 »

16 - 09 - 2004: Vandaag me Frame ZELF afgelast.. de persoon wie het zou doen had wat onstandigheden.. dus zelf maar aan de klooi geweest.. goed gelukt.. zeer stevig, en ook netjes geworden.. :)

20-08-2004 : vandaag even bezig geweest met het polijsten van mijn voorvork poten en kroonplaten.. naar mijn mening wel aardig gelukt..:)
het oog wil ook wat..;)

graag reacties..!!

greetzz
untiej Racing

Hier de NIEUWE foto van vandaag: 16-09-2004, inmiddels zit me nieuwe polini 65 erop, en gepolijste onderdeeltjes, komt nog ander spuitstuk carburateur filter, en al die prut op..:) volgens wedstrijdregelementen..!!
Afbeelding


hier een foto hoe de mini was voor het aflassen en polijsten van de voorvork
Afbeelding


Hier de eerste foto van de voorvork, vrij netjes, al zeg ik het zelf
Afbeelding


Hier de 2e foto.
Afbeelding

Graag reacties..!!
Laatst gewijzigd door üntiej#21 op do 16 sep 2004, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
racertje

Bericht door racertje »

hey
zeker wel mooi geworden zeg 8)
alleen ben ik wel benieuwd of je een puch stuurpen gaat gebruiken?want die zijn toch staal?
ik wil namelijk zelf ook met een vork gaan beginnen en wilden de kroonplaten daarom van staal maken(beetje zwaar :x )
maar oke dat was off topic, succes verder je mini ziet er top uit!
groetjes rolph
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

neeh, ik gebruik geen puch stuurpen
ik heb een eigen balhoofd laten draaien, met daarin 2 achterwiellagers met een gat van 10mm daarin, in de kroonplaten ook een gat van 10mm, en daar kan je zo een originele vooras van een polini of grc wieltje doorheen doen..

klaar..! :wink:
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
racertje

Bericht door racertje »

ja simpel maar handig
succes verder. :!:
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

na mijn mening de handigste en snelste manier..!:)
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Je bent al aardig onderweg zie ik. Verbaas me alleen een beetje over de dikte van de kroonplaten. Je maakt ze uit aluminium waarschijnlijk vanwege het gewicht, maar met deze dikte is direkt al je voordeel weer weg (je kunt natuurlijk ook zelf op dieet gaan :) ). Ook de verhouding tussen frame en voorvork is naar mijn idee erg scheef.

Voordeel van een zelfbouwvork is dat je deze helemaal naar je eigen idee kunt vormen en er iets erg moois van kunt maken. Zou zelf geneigd zijn tot een redesign.

Succes verder met de verdere bouw van je bike.
Plaats reactie