[ZB] Minibike piaggio blok70 cc.#NIEUWE A.B.T. UITLAATpag31#

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Lg tweewielers schreef: Maar ff ontopic ' kan iemand het goede andwoord geven over de pk ver schillen .

Heeft het nu te maken met een gewichts - tandwiel verhouding :?:

*Lg*
Deze Evo van hank heeft dus +- 18PK... met 16mm...

Een scooter met Evo 70 / 20mm en bijv: C16 uitlaat kan ook 17/18 PK hebben... Ligt puur aan je afstelkunsten !!

En iemand die 10pk haalt met een 70 Evo... heeft tog echt iets niet goed gedaan...

Waarom hank zoveel PK`s haalt met een standaard EVO ?

Denk aan perfect afstelling... 100% goeie koppeling + Juiste aangrijpmoment... Berekende Uitlaat.... membraan + spruitstuk is over nagedacht.. denk aan de lengte daarvan....Krukas... moment van ontsteking....Afwerking van spoelpoorten, flow, cilinderkop.

Al deze factoren brengen het geheel tot een goed resultaat.. OF niet..

Bij hank is dit dus wel gebeurd..

Het kan ook gebeuren...als je gaat tunen... dat de motor meer topvermogen gaat leveren, en misschien iets in zal leveren op trekkracht !
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hoi ,

Ik zelf heb mijn scooter nog nooit op een test bank gehad omdat hij niet gebouwd is voor een topklasse ofzo ..

Maar een volledig berekende scooter met alles van het snelste spul .. berekend enz enz heeft ook maar 21 pk ...

Dus is het wel veel vermogen daarom vind ik het raar ..

Ik zal niet zeggen dat het Bull shit is want HANK heeft wel bewezen dat hij er verstand van heeft . de testbank grafiek liegt ook niet :P maar alsnog is het wel apart maar wel heel mooi gedaan =D>

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
stefano

Bericht door stefano »

@lg

Hoe weet je dan dat hij 21 pk heet?? :roll:

Stefan
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

stefano schreef:@lg

Hoe weet je dan dat hij 21 pk heet?? :roll:

Stefan
http://www.watbenjedan.nl/

LEZEN !

:wink:

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Lg tweewielers schreef:2 takt is officieel duits , 2 slag is de nederlandse benaming en aangezien we niet in duitsland wonen is het 2 slag :wink:

En uit een scooter krijg je nooit geen 19 pk uit een standaard evo :!:

Daarom de vraag aan HANK ... voor info over zijn pk's

*ff over de taal .......

Pk zijn ook niet meer toepasbaar in de techniek . Is ook een volksmond uitspraak van nu .

Het zijn nu alleen KW ( Killo Whatt )

Maar ff ontopic ' kan iemand het goede andwoord geven over de pk ver schillen .

Heeft het nu te maken met een gewichts - tandwiel verhouding :?:


*Lg*
Als je een motor van een porsche die 500pk heeft, en 100kg weegt in een brandweer auto legt die 10.000kg weegt, heeft de motor niet opeens nog maar 100pk. Dat is dus uitgesloten.

Wat kan het wel zijn? Dat is de tegene die het heeft in elkaar gestoken. Je moet goede dingen bij elkaar weten te zoeken, en goed kunnen afstellen.

Ohja en KW is gewoon Kilo Watt, en geen Killo Whatt.

En PK is nog echt wel een redelijk begrip, alleen je moet weten of het europese of americaanse PK'tjes zijn.

Niels
Neluhz

Bericht door Neluhz »

dat hank veel pk's heeft kan aan goede afstelling liggen, aan de testbank, ik weet niet wat voor bank het is, als het bijv. een bank van frits overmars is, die ijn soms nog al enthousiast met pk'tjes.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

pwja, lg, je loopt nu wel een beetje de taalpurist uit te hangen, maar je zegt in dezelfde reply "scooter"
#mikey#

Bericht door #mikey# »

Denk dat hank het echt wel snapt hoor, en al dat getreuzel over PK's lekker belangrijk , kijk eens naar het koppel van die bike als je er een beetje verstand van heb had je al lang gezien dat dat ding weg spuit volgens de test!!!
al heb ej 100 pk in je bike met een koppel van 1 nm krijg je dat niet op het asvalt.

owh ja het enige wat niet helemaal klopt aan die test grafiek is dat PK'S altijd worden gemeten met 20 graden buiten temp en 1000 mbar lucht druk

en dat is hier niet het geval zou je dat terug rekenen heb je een half pktje minder .
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

score van dynojet bank is de score..

en gecorrigeerd gemeten toch hank?

terechte score gewoon...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Neluhz schreef:pwja, lg, je loopt nu wel een beetje de taalpurist uit te hangen, maar je zegt in dezelfde reply "scooter"
En ik vind dat iedereen mag zeggen wat hij wil als hij anderen niet gaat zitten uitdagen , schelden , vernederen e.d.
En ik vind jouw een beetje aanvallend / bijdehand doen ... gewoon normaal regeeren kan ook.. toch :P

Ik ga alleen door op PK omdat ik zelf geen enkel iedee hebt hoeveel pk mijn scooter heeft omdat dit niet getest is.
Iedereen zegt wel dat scooters maar dom zijn maar dan vind ik ook niet dat diegene een echte passie hebben voor techniek . Het gaat er niet om wat voor een brommer,motor,auto het is het gaat om het racen, sleutelen en de lol in de techniek en niet wat voor iets het is ....

Anders is de overstap naar kW niet moeilijk , een omreken formule ...

Een paardenkracht is ook gelijk aan 75 meter * kilogram-kracht per seconde, dus de kracht die nodig is om een gewicht van 75 kg in 1 seconde 1 meter hoog te tillen ik denk dat als je 75*18=1350 kg dat zou een mini bike dan omhoog moeten kunnen trekken ... dat word moeilijk :P

De eenheid paardenkracht vervangen door de Watt (W). Een pk is 740 Watt ofwel 0,74 kilo Watt (kW)
Dus de mini bike van HANK heeft 18*0.74=13.32 kW

En het was een gein uitspraak omdat er een verbetering was van pollini en dat het polini moest zijn.... iedereen weer blij :P

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Ik wil nog even reageren op het Pk verhaal.

Het aantal Pk's is leuk maar niet doorslaggevend in de ronde tijden op de baan, en zeker met een minibike is koppel de belangrijkste sleutel in het verhaal.
Ja en 18 Pk (is op 2 verschillende banken gemeten) heeft er vanaf het begin ingezeten, na vorig seizoen zijn we met een andere uitlaat gaan rijden en er onderin koppel en vermogen bijgekregen maar top vermogen nagenoeg gelijk gebleven.
Dit heeft mijn ook altijd verbaast. :D
Daarnaast nog wat geprobeert met andere membraam en een korter inlaat gedeelte (carburateur dichter op het membraam) maar dat had alleen maar minder vermogen tot gevolg, tot nu toe hebben alle wijzigingen aan de setup niet geleid tot meer vermogen of koppel (behalve de uitlaat dan).
Dus het komt er op neer dat het allemaal optimaal staat afgesteld en dat alle komponenten juist op elkaar zijn afgestemd, oftewel soort van geluk gehad met het bij elkaar zoeken van de onderdelen.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hey ,

Dat klink goed :P

Maar hoezo was die andere piaggio mini bike sneller dan u :?: lag dat aan de rijder of aan het motorische gedeelte ...

En heeft u die mini bike ook gemaakt :?: want hij lijkt erg veel op die van u.

( ik heb het over de piaggio mini bike die te koop stond , die groene )

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Marty Linders kan gewoon heel goed sturen, maar buiten dat heeft die minibike waarschijnlijk iets meer koppel.

Dat is iets waar vd winter aan gewerkt gaat worden, toch Hank ? :D
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

ab-tuning schreef:Marty Linders kan gewoon heel goed sturen, maar buiten dat heeft die minibike waarschijnlijk iets meer koppel.

Dat is iets waar vd winter aan gewerkt gaat worden, toch Hank ? :D
Zeker weten :D :idea: :idea:
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Neluhz

Bericht door Neluhz »

Carlos Keutel schreef:
Markie schreef:Goh,

Dat verlies door het uitblijven van de vario valt toch wel mee, Dit is ook ongeveer het aantal van een scooter zelfde setup met vario.
Knap werk, :wink:
Dat heb je fout. De vario zorgt er voor dat je scooter de hele tijd op het goede toerental (waar hij de meeste pk's heeft) blijft trekken terwijl het achterwiel wel harder draaid. Maar de pk's zonder vario zijn op het beste toerental (waar de vario op af zou gestemd zijn) gemeten. Dus maakt het helemaal geen verschil, het kan zelfs beter zijn omdat een vario riem wrijving heeft.
maar hoe komt het dat een scooter op een punt het meeste vermogen heeft?
juist ja, door de powerband.
en wat is zo bepalend voor de powerband?
juist ja, de uitlaat.
dus om een minibike goet te moeten laten lopen, zul je een uitlaat moeten hebben met een bredere powerband, en dat kost vermogen :wink:
Plaats reactie