[ZB] Minibike piaggio blok70 cc.#NIEUWE A.B.T. UITLAATpag31#

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Ik zou voor 2006 een mini op Minarelli basis gaan gebruiken :twisted:
wevie666

Bericht door wevie666 »

Marvin15 schreef:Ik zou voor 2006 een mini op Minarelli basis gaan gebruiken :twisted:
Waarom?

-minarelli blok is veel breder
-Piagio is niet langzamer
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

rossi-nr.1 schreef:
Untiej Mini Racing schreef:
bekfire schreef:misschien je cilinder eens laten tunen :?: :twisted:
Misschien heeft dit monster vermogen genoeg ??!
onderin kan het nog stukken beter..geloof me..

ik heb ook met aad gesproken..die zei dat er aan gewerkt ging worden.

klopt dat hank?
Hij heeft idd topvermogen genoeg maar daar heb je niet alles aan, we hebben koppel nodig onderin en dat wil ik nog wat zien te verbeteren.
Ik ga samen met Aad nog wat proberen met uitlaten, en we denken erover om de cilinder wat lager te zetten, waardoor de poort timing ook wat meer in de richting van onderin vermogen komt.
Dus al met al veel testbanken deze winter.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Marvin15 schreef:Ik zou voor 2006 een mini op Minarelli basis gaan gebruiken :twisted:
Nee we blijven me Piaggio carter rijden is zeer goed bevallen, en gezien de ervaring die we nu met dit blok hebben lijkt het me niet slim om over te stappen op een ander carter.
We moeten alleen nog de laatste puntjes op de i zetten met dit blok, en dat gaat lukken ook.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

*HANK* schreef: Nee we blijven me Piaggio carter rijden is zeer goed bevallen, en gezien de ervaring die we nu met dit blok hebben lijkt het me niet slim om over te stappen op een ander carter.
We moeten alleen nog de laatste puntjes op de i zetten met dit blok, en dat gaat lukken ook.
Door-ontwikkelen noemen ze dat :)
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Trilling HPI binnen rotor.

Bericht door *HANK* »

Hallo

Zo na het race seizoen weer eens tijd voor wat minder belangrijke dingen, maar die uiteindelijk toch belangrijk zijn.
Daarom eens begonnen om te proberen de trilling in het blok wat te verminderen, liep al lange tijd rond met de gedachte dat de binnen rotor van de HPI niet helemaal in balans zou kunnen zijn.
Door hier achter te komen ben ik deze week met de binnen rotor op pad geweest om deze te laten balanceren, ik had van te voren een as gemaakt met een konus om de binnen rotor op te monteren, een as van rond 30mm met een lengte van 300 mm, dit is nodig om hem op de bank te monteren.

Afbeelding
hier een foto van de balanceer bank bij de fima GEFFEN-AMS

En mijn vermoedens werden bevestigt bij het dinamich balanceren (wordt links en rechts van de rotor gemeten) aan de linker zijde moest 3,1 Gr op 228 Grd worden toegevoegt en rechts 2,18 Gr op 38 Grd worden toegevoegt.
We konden geen gewicht weg halen dit omdat het ALU is en dan moet je wel heel veel weghalen om dit gewicht te kompenseren.
Inmiddels de rotor weer gemonteerd en ik moet zeggen dat er een duidelijke verbetering is waar te nemen.
Het is nog niet helemaal naar wens maar dat heeft nog een andere oorzaak, namelijk deze zomer is de krukas uitelkaar geweest i.v.m. een versleten koperen zijgeleidings ring van het bick eind.
Er zat een massieve pen in en bij de nieuwe set zat een holle pen dus daar is de gewichts verhouding ook verstoord en dat gaan we ook nog aanpassen.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Goed bezig Hank!
Dat wordt mooi volgend jaar!
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

het is echt geweldig hoe je dit allemaal aanpakt en dergelijke. Ik heb zeer veel respect voor je hoe je dit allemaal maakt :shock: :shock:

Als ik dit zie ben ik de grootste beunhaas die er is :lol:
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Trilling HPI binnen rotor.

Bericht door Lg tweewielers »

*HANK* schreef:Hallo

Zo na het race seizoen weer eens tijd voor wat minder belangrijke dingen, maar die uiteindelijk toch belangrijk zijn.
Daarom eens begonnen om te proberen de trilling in het blok wat te verminderen, liep al lange tijd rond met de gedachte dat de binnen rotor van de HPI niet helemaal in balans zou kunnen zijn.
Door hier achter te komen ben ik deze week met de binnen rotor op pad geweest om deze te laten balanceren, ik had van te voren een as gemaakt met een konus om de binnen rotor op te monteren, een as van rond 30mm met een lengte van 300 mm, dit is nodig om hem op de bank te monteren.

Afbeelding
hier een foto van de balanceer bank bij de fima GEFFEN-AMS

En mijn vermoedens werden bevestigt bij het dinamich balanceren (wordt links en rechts van de rotor gemeten) aan de linker zijde moest 3,1 Gr op 228 Grd worden toegevoegt en rechts 2,18 Gr op 38 Grd worden toegevoegt.
We konden geen gewicht weg halen dit omdat het ALU is en dan moet je wel heel veel weghalen om dit gewicht te kompenseren.
Inmiddels de rotor weer gemonteerd en ik moet zeggen dat er een duidelijke verbetering is waar te nemen.
Het is nog niet helemaal naar wens maar dat heeft nog een andere oorzaak, namelijk deze zomer is de krukas uitelkaar geweest i.v.m. een versleten koperen zijgeleidings ring van het bick eind.
Er zat een massieve pen in en bij de nieuwe set zat een holle pen dus daar is de gewichts verhouding ook verstoord en dat gaan we ook nog aanpassen.
Heey ,

Dat wou ik ook met de rotor gaan doen ... omdat mijne 2e hands is en hij lijkt me niet helemaal 100 :?

Ik heb mijn krukas wel laten balanceeren voor mijn scooter aangezien deze achtelijk veel toeren draaid ..
ik neem aan dat het toch wel een bepaald gedeelte van de slijtage , vermogen/snelheid zal beinvloeden .. Want het is altijd het mooist om bewegende delen in balans te hebben , zodat eventuele onbalans geen invloed meer heeft :wink:

Heel mooi dat u de rotor zo heeft bewerkt 8) alles voor het beste resultaat :P

Suc6 verder
het is echt geweldig hoe je dit allemaal aanpakt en dergelijke. Ik heb zeer veel respect voor je hoe je dit allemaal maakt

Als ik dit zie ben ik de grootste beunhaas die er is
Iedereen is dat dan bijna want wie heeft er nu al deze apperatuur :wink: zou mooi wezen :P

De iedeeén zijn er wel maar de apperatuur vaak niet en het is heel mooi dat HANK dit tot zijn beschikking heeft of niet dan 8)

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Ik heb deze apperatuur ook niet hoor, maar met een beetje zoeken zijn er bedrijven die dat wel hebben en dat (tegen betaling) gewoon voor je doen.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

*HANK* schreef:Hallo

Ik heb deze apperatuur ook niet hoor, maar met een beetje zoeken zijn er bedrijven die dat wel hebben en dat (tegen betaling) gewoon voor je doen.
Volgens mij had ik het bij MRA laten doen .......

ga je ook nog een nieuwe testbank grafiek uploaden :P

En is jouw mini niet getund en heet hij 19 PK ( mag officieel niet meer is nu allenmaal KW ) :wink:
Dat hoorde ik ergens maar dat kijn volgens mij nooit ......

*Lg*
Gast

Bericht door Gast »

Hoiiii Hank

Dat balanceren is zeer zeker zinvol voor alle draaiende delen in je blok. Behalve de kopling want de schoenen zullen nooit gelijkmatig slijten dus zal altijd onbelans in blijven. Maar minimaal.
Heel GOED bezig man!! Gaat vermogen bij komen .

Ga je ook nog zo ver om b.v de drijfstang te verlichten enz? (weet uit ervaring dat bij 4 takt motoren dat allemaal zeer zinvol is.) Maar ja dit is 2takt en ben ik beginner in, op dit gebied . Ik ga deze topik heel goed volgen .En hoop dat je er een uitdraai van de testbank hier post zo dat we het verschil kunnen zien .Zeeeeeeeer interecant

Groenten
Leon
manta400dw

Bericht door manta400dw »

Oeps vergeten in te loggen. Bovenste bericht is dus van mij .

Groenten
Leon
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Anonymous schreef:Hoiiii Hank

Dat balanceren is zeer zeker zinvol voor alle draaiende delen in je blok. Behalve de kopling want de schoenen zullen nooit gelijkmatig slijten dus zal altijd onbelans in blijven. Maar minimaal.
Heel GOED bezig man!! Gaat vermogen bij komen .

Ga je ook nog zo ver om b.v de drijfstang te verlichten enz? (weet uit ervaring dat bij 4 takt motoren dat allemaal zeer zinvol is.) Maar ja dit is 2takt en ben ik beginner in, op dit gebied . Ik ga deze topik heel goed volgen .En hoop dat je er een uitdraai van de testbank hier post zo dat we het verschil kunnen zien .Zeeeeeeeer interecant

Groenten
Leon
Hallo

Of het vermogen gaat opleveren moeten we nog maar zien, ik doe dit vooral de lagers een langere levensduur te bezorgen.
Daarnaast alle trillingen van het blok lopen door heel de minibike heen en komen uiteindelijk ook bij het stuur terecht, wat bij langere tijd om je mini zitten tintelende vingers tot gevolg heeft.


Gezien ik een POLLINI EVO krukas heb denk ik dat dat al redelijk goed zit, ik denk dat de mensen die deze krukas ontworpen hebben al wel kennis van zaken hebben.
Wat betreft het balanceren van je krukas zelf dat is zo eenvoudig nog niet namelijk de krukas moet dan uitelkaar en er moet een balans factor bepaald worden dit ter compesatie van het gewicht van je drijfstang en zuiger, en dat is voor elk toepassing weer anders, aldus het bedrijf waar ik geweest ben.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Een Evo Krukas is wel goed ja!
Plaats reactie