Pagina 27 van 36

Geplaatst: do 15 dec 2005, 22:53
door *HANK*
Hallo

Ja het ziet er allemaal goed uit na de test, en voldoet aan onze verwachtingen.

Het top vermogen is er nu bij 12.000 toeren en is wel afgenomen +/- 14,2 Pk.

Maar we hebben ook met de vorige uitlaat nog getest en kwamen maar aan de 16 Pk, dus de afstelling is nog niet helemaal top ( denken ontsteking) we hebben dus ook in de oude setup nog 1,5 Pk te wijnig.

Maar als we dan kijken met de nieuwe uitlaat zijn we maar een klein 2 Pk kwijt.

Maar met nog wat fijn tunning komen we wel uit op een 15,5 Pk denk ik, en dat is dan zeer aceptabel.

Maar wat het vreemde is dat we een uitlaat voor onderuit ontworpen hebben ( wat ook echt werkt) en nu draaien we ook nog een 2000 toeren meer op max toerental.

En bij 17000 toeren komt er nog 8 Pk uit, terwijl er bij 14800 nog maar 4 Pk is, dus na de 15000 toeren leeft hij weer helemaal op :lol: :lol:

Aad ( A.B.T.) je hebt een wonder uitlaat voor mijn ontworpen. ( zit inmiddels patent op) :idea: :wink:

Binnen kort de uitdraai.

Zondag testen op de baan in Zaltbommel.

Geplaatst: do 29 dec 2005, 21:51
door *HANK*
Hallo


Hierbij de beloofde uitdraai :D

Ook de eerste test in zaltbommel is goed verlopen en bevallen, op de lekke koppakking na dan, maar dit lag aan de kop deze was niet geheel vlak en glad meer, is een nieuwe onderweg.

Het is duidelijk te merken dat hij van onderuit eerder en beter trekt, hierdoor is de bike veel gemakkelijker geworden om mee te rijden.

Door deze veranderingen staat de koppeling zo rond de 7000 toeren, en dat is aanzienlijk lager als voorheen (+/- 8800).

Alleen het dipje bij de 14000 toeren moet er nog uitgehaald zien te worden, maar dat gaat ook wel lukken denk ik.

En we hebben nu vanaf de 8500 rpm tot de 11700 rpm een zeer goed en vlak koppel. \:D/



Afbeelding

Geplaatst: do 29 dec 2005, 22:15
door Lg tweewielers
Mooi werk ... 8)

Is AB tuning een beetje aan te raden als je gaat racen ....

En Hank .. heb je de kerstkaart niet gehad :? ....

*Lg*

Geplaatst: vr 30 dec 2005, 10:17
door Gast
Zo, ik heb daarnet alle 27 pagina´s gelezen, wat een SUPER project.

Ook respect voor ABT met zijn wonder uitlaatjes 8)

Geplaatst: vr 30 dec 2005, 23:07
door Neluhz
mooie uitlaat, jammer van die dip@ 14.5k
dat hydroformen, is dat een beetje nouwkeurig te berekenen?

Geplaatst: za 31 dec 2005, 00:04
door *HANK*
Lg tweewielers schreef:Mooi werk ... 8)

Is AB tuning een beetje aan te raden als je gaat racen ....

*Lg*
Ik denk het wel he', kijk maar naar de testbank resultaten :wink:

Geplaatst: za 31 dec 2005, 00:09
door *HANK*
Neluhz schreef:mooie uitlaat, jammer van die dip@ 14.5k
dat hydroformen, is dat een beetje nouwkeurig te berekenen?
Nou het dipje komt ook wel goed denk ik.

Kwa diameter klopt het precies, alleen de hoek waarop hij ontworpen is niet.
Als b.v. 90 Gr wil dan wordt hij een 15 Gr meer, dus daar moet je rekening mee houden in de uitslagen.

Naar mijn mening is het ook iets voor als je meerdere uitlaten wil maken die het zelfde zijn.

Geplaatst: za 31 dec 2005, 00:21
door Gast
Ik moet zeggen wat een geweldige bike!
Helemaal top knotch getuned ;)
Als het OOOIT nog eens mogelijk wordt zou ik hem dolgraag in actie willen
zien!

Geplaatst: za 21 jan 2006, 10:40
door widoveldkamp
he hank, jouw bike blijft echt super bruut! nette uitlaat hoor petje af!
check mijne ook ff

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=7925

grt wido

Geplaatst: di 31 jan 2006, 01:20
door *HANK*
Hallo

Zo we zijn weer bezig geweest met de waterkoeler, want het topvermogen moest toch nog wat van terugkomen.

Dus Aad heeft de frees dan uiteindelijk maar in de cilinder gezet, en we hebben nog wat met de voorontsteking geprobeert.

En ja de Pk's komen weer lekker terug :lol: .

Nu moet alleen het dipje nog worden weggepoetst, ook hier zijn de stappen gezet, namelijk er is een progameerbare onsteking onderweg naar lekkerkerk, eens kijken of dat gaat werken.

Maar hierbij de uitdraai voor de huidige stand van zaken.

Afbeelding

Geplaatst: di 31 jan 2006, 08:21
door Marvin15
TOch weer netjes, dat eerste stukje :) . Waar denken jullie trouwens dat die dip bij +- 13750RPM vandaan komt?

Geplaatst: di 31 jan 2006, 12:20
door *HANK*
Marvin15 schreef:TOch weer netjes, dat eerste stukje :) . Waar denken jullie trouwens dat die dip bij +- 13750RPM vandaan komt?

Uitlaat lengte en temperatuur.

Geplaatst: di 31 jan 2006, 17:26
door steurtje
meschien uitlaat in korten..?
mja dan klopt het natuurlijk nie meer..
maar is toch wel weer netjes die 16,5 pk..
Goed Bezig..!!! :wink:

Geplaatst: di 31 jan 2006, 17:53
door rossi-nr.1
met uitlaat inkorten haal je dat niet denk ik.

dan moet je namelijk weer op een ander gebied inleveren.

top hank!..ziet er allemaal veelbelovend uit..

maar toch mis ik die inventortekeningen nog !

gr.

erwin

hey hank

Geplaatst: wo 01 mar 2006, 17:26
door bubke
hey , hank hoe ver ben je inmiddels met je nieuwe project ?
graag foto :D
enja nog een vraag hoe gaat de zelfbouw dit jaar nu rijden das nog steeds de vraag voor de rijden hoor ik hier en daar duz als je er inmiddels uitbent... :D misschien niet , misschien wel . ( we hopen het van wel ) :wink: zouja zouden wij het graag te horen willen krijgen.. of anders ergens iets of wat op het forum zetten ofso.. hey hank als vast bedankt voor de moeie he :wink: en ja jouw zal ik dit jaar wel voorbij zien vliegen zo te zien :D :wink: ziet er allemaal al keurig uit.. :wink:
nouja we spreken elkaar nog wel mzl bob#63