Pagina 7 van 36

Re koppeling

Geplaatst: wo 08 dec 2004, 22:17
door *HANK*
Hallo Hans.

Ik heb de koppeling gehouden zoals hij was dus een recht gat van 10 mm met spiebaan.
Krukas ingekort en achter de koppeling een borstje laten staan waar de koppeling tegen aan rust, spiebaan in de krukas gemaakt en aan de voor zijde draad M 10 x 1.
Door de moer aan te draaien wordt de koppeling opgesloten.
Werkt goed ben er tevreden mee.

Gr Hank...

koppeling

Geplaatst: wo 08 dec 2004, 22:50
door Hans Boot
ik dacht dat er op een krukas van piaggio altijd spie-vertanding zat aan de vario kant?

groeten Hans

Geplaatst: wo 08 dec 2004, 23:16
door *HANK*
Klopt maar doordat de krukas een eind is ingekort is deze komen te vervallen.
En de spie vertanding is dikker dus wat er over blijft draai je er af.

Gr Hank...

Geplaatst: do 09 dec 2004, 16:59
door Xander
16 pk, heb ik dan verkeerd gelezen...
tinotje??? haah onze BOr :P
heb ej zen nieuwe pasini 4 takters al gezien??? rijden TE IDIOOT!!!
nog gekker als dat blata ding van em.

ben benieuwd of ej die kwijtrijd, dies al te snel, om fatsoenlijk op te rijden..

Xander.

Re Xander

Geplaatst: do 09 dec 2004, 20:44
door *HANK*
Hallo Xander.

Ik geloof dat je het nog niet goed gelezen hebt, het is een 16 mm carberateur en een top vermogen van 18 Pk.
Ken je Tino, moet je het maar eens vragen aan hem hij heeft hem zelf getest op de testbank.
Testbank van hem geloofwaardig?

Gr Hank.....

Geplaatst: do 09 dec 2004, 22:55
door killerbeast
ja voor scooters wel dus voor minibike's ook wel denk ik.

mzzl

Geplaatst: do 09 dec 2004, 23:01
door knuckle
Zeeer mooi project.
Ook zeer nette vermogen, zeker met een 16mm.
Ik zie op je uitdraai dat deze gecorrigeerd is.

Voor killerbeast, ik denk dat je in de war bent met tino die bij Ruud Frederiks in Goes werkt. Dat is een ander dan tino tweewielers

Geplaatst: do 09 dec 2004, 23:03
door killerbeast
oh foutje sorry maar bij tino tweewielers test een maat van me zijn scoot ook en die pk's kloppen ook wel aardig met andere testbanken

mzzl

Geplaatst: do 09 dec 2004, 23:05
door knuckle
Ik weet niet of tino tweewielers nog een bank thuis heeft staan, wel weet ik dat ie er een in zijn bus gemonteerd heeft. Maar daar past volgens mij geen scooter op. Misschien dat t.s. dat weet.

Geplaatst: vr 10 dec 2004, 12:40
door killerbeast
hij test daar bijna iedere zaterdag wel hij gaat morgen weer een middag testen. en had al 19.2 op die bank.

mzzl

Geplaatst: zo 12 dec 2004, 17:10
door Gast
he Hank

ik ben zelf ook bezig met een piaggo zip sp blok. ik had gezien dat je een blata koppeling had gebruikt. Hoe heb je deze aan je krukas vastgemaakt. En wat voor koppeling is ,het gewoon een blata drieschoens??
Ook nog een vraag over je tank/zit combi. Welke is dat, welk merk??

mvg laurens

Re vraag Laurens

Geplaatst: zo 12 dec 2004, 17:34
door *HANK*
Hallo Laurens.

Ik heb een BLATA 3 schoens koppeling en kom gebruikt.
Heb alleen de schoentjes van de koppeling van ander friktie materiaal voorzien, ik was niet helemaal tevreden over het friktie materiaal, wat ik nu heb gaat langer mee.
De bevestiging is van de koppeling hetzelfde gebleven, de krukas is aan gepast korter gemaakt en de as is afgedraait naar rond 10 mm met een stukje draad aan het einde van M10 x 1 mm.
Het zitje is van een GRC R1 (het nieuwste model van GRC) gekocht bij HOP motorsport.

Gr Hank....

Geplaatst: ma 13 dec 2004, 17:02
door Gast
heyy

oke bedankt. Ik zag dat je aan het begin van deze topic een email naar iemand had gestuurd met foto's en tekeningen van het blok. Ik zou graag ook zo'n tekening van die platen willen, of een mooie detail foto. Heb je misschien ook een foto van het blok zonder die platen erop. Dan kan ik ff zien wat je allemaal hebt weggereesd enz.
Mijn email adres: laurens_pluimers@hotmail.com

bvd

Re laurens

Geplaatst: di 14 dec 2004, 00:50
door *HANK*
Hallo laurens.

Foto's komen morgen hierbij te staan.
Over die email, dat staat inmiddels allemaal op deze topic, van de plaaten heb ik geen tekeningen gewoon pas gemaakt op het blok.

Gr Hank....

Foto's blok

Geplaatst: wo 15 dec 2004, 00:40
door *HANK*
Hier zijn ze dan de foto's die ik belooft had.


Afbeelding
Dit is de ontstekings zijde waar alleen het buitenste opstaande randje is weggefreest,
hier ook te zien dat het carter is vergroot voor de pollini evo cilinder en ook de kanalen t.b.v. de smering van de lagers zijn vergroot.
Afbeelding
Nog een foto van de ontstekings zijde.
Afbeelding
Dit is de koppelings zijde alleen de bev is blijven staan.
Afbeelding
Voor de rest is alles weggefreest behalve rechts boven een klein nokje wat in de plaat valt die er op komt en links is het snaarwieltje te zien van de waterpomp.
Ook de carter inlaat is grooter gemaakt om de tweekleps membraam van POLLINI kwijt te kunnen.
Afbeelding
Hier alle onderdelen die ook nog zijn aangemaakt, links plaat t.b.v. de koppeling, midden 3 stuks ringen en plaat t.b.v. de ontsteking, rechts koppelingshuis en de krukas met koppeling.
O ja de werkbank heb ik ook nog zelf gemaakt, op de LTS nog hahaha maar metaal is leuker hoor, maar ja een beetje ervaring in hout is ook niet weg weer gebruikt om mijn huis te verbouwen.

Zo dat was het weer kan een ieder weer aan de slag.

Gr Hank.....