Pagina 5 van 6

Geplaatst: do 02 dec 2004, 10:43
door guzzi
klopt : choke

Geplaatst: do 02 dec 2004, 12:36
door Markie
Hij is verekte mooi zeg!
Trouwens Mg = :shock: Zonde dat je hem in de prak heb gereden....

Geplaatst: zo 12 dec 2004, 21:45
door guzzi
Het is weer een tijdje geleden. maar intussen toch weer wat aanpassingen gedaan.
Voor mij is het duidelijk geworden dat het volgende frame aan de achterzijde toch wat breder opgebouwd gaat worden.
dit om meer ruimte voor een uitlaat te laten.
Inmiddels is dit de derde poging om een goed presterende uitlaat te monteren.
In de praktijk blijkt telkens weer dat de plaats op de rechter voetsteun toch te veel beperkt wordt door de uitlaat.
Dus afgelopen zaterdag een uitlaat gehaald om op de bike te plaatsen.
mijn voorkeur ging uit naar een proma cc, omdat ik begrepen had dat deze goede prestaties leverde en makkelijk aan te passen is.
Bij de winkel aangekomen bleek de proma niet meer voorradig.
een vervangende uitlaat met de zelfde prestaties is volgens de verkoper een tecno.
Deze uitlaat aangeschaft en vervolgens mee naar huis genomen om hem daar direct weer in stukken te slijpen.
Nu heb ik meerdere malen ergens op dit forum gelezen dat een tecno slecht aan te passen is.
Maar omdat mijn blok zowiezo niet allerdaags geplaatst is en de uitlaat absoluut buitenom moet leek de tecno nog niet zo,n slechte optie.
Uiteindelijk bleek de uitlaat de in mijn ogen "goede lijnen" van het frame goed te kunnen volgen termeer omdat de bocht zeer smal is.
De tailpijp is eenvoudig door het frame te leiden zodat de demper onder het kontje uitkomt.
Ik ben voorlopig tevreden over het resultaat en de prestaties vallen nog niet tegen.(maar dat zal ongetwijfeld aan mijn rijders kwaliteiten liggen)
De kleur heb ik inmiddels bepaald maar ik ben nu eerst bezig met het kloppen van een aluminium kuipje.

Bijgevoegd weer wat plaatjes.
Een zijaanzicht en een bovenaanzicht.
(om te laten zien dat de fiets toch behoorlijk slank is gebleven)

Afbeelding


Afbeelding


Groet Roger

Geplaatst: ma 13 dec 2004, 07:29
door Markie
Hallo,

Das al heel wat zo'n techno op een redelijke plek fixxen.
Die van mij lag na zo'n 3 uur onderin de zwarte bak..

Re uitlaat

Geplaatst: di 14 dec 2004, 01:01
door *HANK*
Hallo roger.

Dit ziet er een stuk beter uit als de vorige uitlaat en de de ruimte voor de voet is nu ook beter zie ik.
Komt er een volle kuip omheen?
En ik lees in je verhaal (bij een volgend frame) dus mijn vraag, gaat er al een volgend frame komen???

Gr Hank...

Geplaatst: di 14 dec 2004, 09:04
door guzzi
Hoi Hank,

Ik heb de smaak behoorlijk te pakken, en zoals ieder zelbouwer (denk ik) krijg je tijdens het bouwen van je bike weer ideeen die je zou willen uitvoeren, maar praktisch niet uitvoerbaar zijn in het frame waar je al zoveel tijd hebt gestoken.

Mijn insteek is, deze fiets goed lopend maken en voornamelijk ervaring opdoen!
Ten eerste in het tunen van tweetakten, ik ben "van huis uit" ook een "vonkentrekker" en weet eigenlijk niks van tweetakten.
Ten tweede in rijervaring.
Mogelijk dat ik in 2006 dan kan meerijden bij de NK.s (ik wil jullie nu nog niet in de weg zitten :) )

Geplaatst: di 14 dec 2004, 09:16
door Gast
guzzi schreef: Ik heb de smaak behoorlijk te pakken, en zoals ieder zelbouwer (denk ik) krijg je tijdens het bouwen van je bike weer ideeen die je zou willen uitvoeren, maar praktisch niet uitvoerbaar zijn in het frame waar je al zoveel tijd hebt gestoken.
Hmm waar ken ik dat van :-k
Ik heb ook weer zoveel nieuwe ideeën voor een ander frame opgedaan tijdens het bouwen en het kijken op dit forum.
Helaas heb ik nu weinig tijd daarvoor door de restauratie van mijn golfje 1 cabrio. :mrgreen: :mrgreen:

M.

Re NK 2006

Geplaatst: di 14 dec 2004, 23:35
door *HANK*
Roger

Rij je in 2005 toch een of twee open bekerwedstrijden om te proberen.
Is meestal wat kleiner startveld kun je vast wat oeffenen en de smaak te pakken krijgen.

Gr Hank...

Re: Re NK 2006

Geplaatst: do 16 dec 2004, 11:33
door guzzi
*HANK* schreef:Roger

Rij je in 2005 toch een of twee open bekerwedstrijden om te proberen.
Is meestal wat kleiner startveld kun je vast wat oeffenen en de smaak te pakken krijgen.

Gr Hank...
Lijkt mij nog niet eens zo,n slecht idee.

Is hier een licentie voor nodig?

Groet Roger

Geplaatst: do 16 dec 2004, 11:57
door guzzi
Het einde in zicht!

Er zijn nog een aantal kleine dingetjes te doen. (dat ik weet)
Zoals: killswitch, en het borgen van de carterpluggen. en natuurlijk een kleurtje geven. al zal dit wel beperkt worden tot het zitje.
Ongetwijfeld zijn er mensen die mij nog tips kunnen geven, dingen waar ik niet aan gedacht heb!
Maar voorlopig kan ik rijden en zal de komende tijd dus zo veel mogelijk de kartbanen in Huizen en Nijverdal bezoeken. om de problemen er uit te filteren en aan te passen.

Het kuipje heb ik geklopt van aluminium.
Ik ben er vrij zeker van dat ik de enige minibiker ben die kan zeggen dat hij delen gebruikt die normaal op een Aston Martin DB7 zitten.

Ik ben in het bezit van 2 afdekkappen welke normaal de covers zijn voor de frontlampen van een DB7.(meegenomen van een verpakkingsbeurs)
En juist dit materiaal heb ik gebruikt om een windschermpje van te maken :D

Op de bijgevoegde foto,s is dit te zien.




Afbeelding

Een lampcover van de DB7, (de fabrikant liet zien dat hij twee kleuren in een keer kan spuitgieten.)

Afbeelding

het resultaat van het gemonteerde kuipje.

Afbeelding

Ik laat de aluminum delen ongespoten ,want ik vind de combinatie met het geborstelde RVS wel mooi.

Groet Roger

Geplaatst: do 16 dec 2004, 12:20
door Koen
Dit ziet er echt goed uit!

Ik hoop je snel weer te spreken, dan kunnen we even bij praten.

Geplaatst: do 16 dec 2004, 13:35
door Marvin15
Dat is een donders mooie mini! Vooral die kuip, dat vind ik echt zo knap, heb je dat gewoon uit een vlakke plaat geslagen? :shock:
Ik woon in Deventer, dus mischien zie ik hem weleens rijden in Apeldoorn als mijn mini af is.
En, als je het frame wegdoet, heb ik mischien wel intresse :wink:

Geplaatst: do 16 dec 2004, 13:52
door tuindorper
lijkt me niet dat ie dat frame weg zou doen

maar egt hele mooie bike :shock:

Geplaatst: do 16 dec 2004, 19:49
door Gast
Wauw! je blijft me verbazen met elke stap die dit project verder gaat zeg petje af!

mark

Re NK 2006

Geplaatst: vr 17 dec 2004, 00:41
door *HANK*
Hallo Roger.

Je kan gewoon rijden je moet dan alleen een dag licentie kopen kost 17,50 dacht ik, en het inschrijfgeld dan nog.
Maar om te proberen is het zeker de moeite en het geld waard.
Je ziet de datums wel op het forum verschijnen hoor.

Gr Hank....