>>Zelfbouwer Puch++ Jonathan Boot<< UPDATE
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
- forum gebruiker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: di 18 sep 2007, 19:17
- Locatie: Nieuwerkerk (ZEELAND)
Ja dank je
Ja ik verwacht wel dat het een stuk sneller is dan een puntenontsteking, want je hebt veel minder gewicht op je krukas. Bij een puntenontsteking zit natuurlijk nog een vliegwiel en de punten kunnen gaan zweven. Als je zon ontsteking hebt moet je toch wel het een en andere aanpassen. De ontsteking past niet standaard op de krukas, dus moet je het conus uitdraaien. Je moet een grondplaat maken en je moet een stuk uit je carter slijpen want daar moet de grondplaat naar buitenkomen om de bobine op de zetten.
Groeten Jonathan
Ja ik verwacht wel dat het een stuk sneller is dan een puntenontsteking, want je hebt veel minder gewicht op je krukas. Bij een puntenontsteking zit natuurlijk nog een vliegwiel en de punten kunnen gaan zweven. Als je zon ontsteking hebt moet je toch wel het een en andere aanpassen. De ontsteking past niet standaard op de krukas, dus moet je het conus uitdraaien. Je moet een grondplaat maken en je moet een stuk uit je carter slijpen want daar moet de grondplaat naar buitenkomen om de bobine op de zetten.
Groeten Jonathan
De misdaad is al georganiseerd,
nu de politie nog....
nu de politie nog....
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
totdat je kontaktpunten gaan zweven zoals de topicstarter aangeeftrhcp schreef:veel snellere gas reactie krijg je daar door.
hij kan in houden op ze top omdat je vliegwiel zo licht is.. heeft te maken met een zwaar voorwerp draait harder als ie eenmaal op gang is.
Dus dit trekt harder op maar heeft wrs geen hogere top dan een vliegwiel.
Ik weet niet bij hoeveel toeren dat is maar ik ga uit van 10 a 12.000 rpm ? dan verlies je weer tov een hpi enz.
Leuk topic BTW !
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Raytje192
- forum gebruiker
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
- Locatie: Goes
- Contacteer:
Zo rond de 10.000 idd met kontaktpunten dacht ik, goed opgefokt setupje haalt zeker 12.000 dus daar win je mee, bovendien massa van de koppeling en het vliegwiel samen is echt wel genoegLg tweewielers schreef:totdat je kontaktpunten gaan zweven zoals de topicstarter aangeeftrhcp schreef:veel snellere gas reactie krijg je daar door.
hij kan in houden op ze top omdat je vliegwiel zo licht is.. heeft te maken met een zwaar voorwerp draait harder als ie eenmaal op gang is.
Dus dit trekt harder op maar heeft wrs geen hogere top dan een vliegwiel.
Ik weet niet bij hoeveel toeren dat is maar ik ga uit van 10 a 12.000 rpm ? dan verlies je weer tov een hpi enz.
Leuk topic BTW !
*Lg*
Met hpi win je nog meer omdat hier een curve in zit
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Ja logisch, kan je ook op HPI.be zien .. boven de 3a 3.2 mm krijg je hem ook niet meer afgesteld..jordy 15 schreef:Nog een leuk toevoeging;
Curve van een hpi houd in dat hij bij lage toeren bijvoorbeeld 3 mm voorontseking heeft. En namaten hij meer toeren maakt word het ontstekingsmoment steeds later. Bij 10.000 toeren bijv heeft hij nog maar 1,5 mm voorontsteking oid.
@ bootje ..
Je moet je bobine met een stroboscoob afstellen.
Als de motor in de lage toeren wegvalt moet je een verschuiving zien van het ontstekingsmoment. ( kan je voor ons ook wel een filmpje van maken )
Denk btw niet dat hij curvet ..
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
-
- forum gebruiker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: di 18 sep 2007, 19:17
- Locatie: Nieuwerkerk (ZEELAND)
Update 2
Hallo,
Weer ff een updatetje .
We zijn begonnen met de uitlaat,
Eerst hadden we een proma uitlaat besteld, maar daar hebben we een maand op gewacht en toen hadden ze bij de fietsenmaker de verkeerde besteld (een Leovinci HM)
Dus nu zijn we toch maar begonnen met een scooteruitlaad die we nog hadden liggen
Hier de fotos
Dit is de uitlaat, zoals jullie zien moeten we de bocht nog helemaal aanpassen. Hij is overigens al een keertje aangepast
Zo staat hij erbij zonder uitlaat .
Dit is de bike met uitlaat
Gr. Jonathan
Hallo,
Weer ff een updatetje .
We zijn begonnen met de uitlaat,
Eerst hadden we een proma uitlaat besteld, maar daar hebben we een maand op gewacht en toen hadden ze bij de fietsenmaker de verkeerde besteld (een Leovinci HM)
Dus nu zijn we toch maar begonnen met een scooteruitlaad die we nog hadden liggen
Hier de fotos
Dit is de uitlaat, zoals jullie zien moeten we de bocht nog helemaal aanpassen. Hij is overigens al een keertje aangepast
Zo staat hij erbij zonder uitlaat .
Dit is de bike met uitlaat
Gr. Jonathan
Laatst gewijzigd door Bootje80 op ma 25 feb 2008, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
De misdaad is al georganiseerd,
nu de politie nog....
nu de politie nog....
- Minibike-Tuner
- forum gebruiker
- Berichten: 1368
- Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 17:42
- Locatie: Rijen, Noord-Brabant