[ZB] Barry Poeg UPDATE 11-11-08 Verkocht
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
- jordy 15
- forum gebruiker
- Berichten: 3177
- Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
- Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
- Contacteer:
Ik heb ook een jaar lang met een getunede polini 65 gereden..
Alleen uiteindelijk heeft hij het begeven.. Dat kwam door een gebroken pistonpen naaldlager (Ja die ook al!)
Verder waren er al beste slijtsporen tezien.
Dus hij was al aan vervanging toe..
Maar wat ik hier al eerder heb gelezen, geschreven door fokko geloof ik.
Dat de zuiger aan de bovenkant niet stuk gaat door die dunne spijl.
Maar aan gaat lopen door de vervorming van de cilinder bij het aandraaien van de bouten van het membraanhuis. Omdat dit allemaal heel ielletjes is.
Dus niet strak aandraaien! En het beste nog; alles ff een beetje vlakken.
Succes!!
Alleen uiteindelijk heeft hij het begeven.. Dat kwam door een gebroken pistonpen naaldlager (Ja die ook al!)
Verder waren er al beste slijtsporen tezien.
Dus hij was al aan vervanging toe..
Maar wat ik hier al eerder heb gelezen, geschreven door fokko geloof ik.
Dat de zuiger aan de bovenkant niet stuk gaat door die dunne spijl.
Maar aan gaat lopen door de vervorming van de cilinder bij het aandraaien van de bouten van het membraanhuis. Omdat dit allemaal heel ielletjes is.
Dus niet strak aandraaien! En het beste nog; alles ff een beetje vlakken.
Succes!!
- basjee
- forum gebruiker
- Berichten: 2818
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
- Locatie: wageningen
- Contacteer:
Ik zal Fokko niet in zijn ongelijk stellen, maar dat de zuiger op die plek geen smering heeft/krijgt zal ook een rol spelen.jordy 15 schreef:
Maar wat ik hier al eerder heb gelezen, geschreven door fokko geloof ik.
Dat de zuiger aan de bovenkant niet stuk gaat door die dunne spijl.
Maar aan gaat lopen door de vervorming van de cilinder bij het aandraaien van de bouten van het membraanhuis. Omdat dit allemaal heel ielletjes is.
Dus niet strak aandraaien! En het beste nog; alles ff een beetje vlakken.
Succes!!
Als de zuiger geen smering krijgt, zet hij verder uit door de hitte dan een zuiger die geen smering krijgt, dus komt hij 'eerder' tegen de inlaatspijl aan.
Oftewel, maak een smeerstipje in je zuiger of een smeergaatje in je spijl, of beide natuurlijk. En draai je inbusbouten van je inlaat traject niet te strak aan.
Lijkt mij dat hij dan langer ' leeft' dan wanneer je 1 van de 2 uitvoert of geen.
Maar, wat ik mezelf wel eens afvraag, waarom geen 70 cc Athena AJH Membraan cilinder? Deze lopen nagenoeg even hard, misschien zelfs harder, Of een 70cc 6p met een membraan inlaat op de carter, dit loopt ook erg lekker. al helemaal als je blokje onderhanden genomen is door Roel Loos> rkpdude
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
- Erik de Wit
- forum gebruiker
- Berichten: 485
- Lid geworden op: za 19 feb 2005, 22:22
- Locatie: Hoogwoud
- Contacteer:
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
eigenlijk welErik de Wit schreef:en omdat hij verder niks beters te doen heeft........
Gr. Erik
Ben vrijdag speciaal naar jps geweest onderdelen halen, had hij me lagers niet ! @@#$#% vanmiddag ga ik ergens anders lagers halen anders bestel ik ze . hij zou ze wel hebben maar toch niet raar .. was wel ff van 10 tot 3 onderweg ..
Maarja barry kan anders ook niet rijden he
Wat een gaar blok je oude blokje btw! kom je weinig tegen dat alles nog zo vast zit bij een blokje die onder een minibike vandaan komt .
-Vliegwiel zat vastgeroest
-5 Inbus blokbouten waren dol aan de inbus kop
-koppelingsmoer zat lekker vast maar daar heb ik een luchsleutel voor haha
enz
Voor de rest was het blokje redelijk normaal, niks aan getuned, alleen de koppeling is iets verlicht. Of dat goed is moet je later bekijken.
Je lagers zijn van bijde blokjes niet goed, spreek me maar even aan op msn.
Blok is nu helemaal uit elkaar, even alles op orde krijgen, opmaat maken en dan kan het weer dicht.
Groeten,
Lars
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Barry
- forum gebruiker
- Berichten: 1360
- Lid geworden op: za 08 mar 2008, 09:10
- Minibike:: Grc RRz 12
- Locatie: Schalkwijk
Thx nog hoor het nog wel van je.Geplaatst: Ma Apr 28, 2008 12:44 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Erik de Wit schreef:
en omdat hij verder niks beters te doen heeft........
Gr. Erik
eigenlijk wel
Ben vrijdag speciaal naar jps geweest onderdelen halen, had hij me lagers niet ! @@#$#% vanmiddag ga ik ergens anders lagers halen anders bestel ik ze . hij zou ze wel hebben maar toch niet raar .. was wel ff van 10 tot 3 onderweg ..
Maarja barry kan anders ook niet rijden he
Wat een gaar blok je oude blokje btw! kom je weinig tegen dat alles nog zo vast zit bij een blokje die onder een minibike vandaan komt .
-Vliegwiel zat vastgeroest
-5 Inbus blokbouten waren dol aan de inbus kop
-koppelingsmoer zat lekker vast maar daar heb ik een luchsleutel voor haha
enz
Voor de rest was het blokje redelijk normaal, niks aan getuned, alleen de koppeling is iets verlicht. Of dat goed is moet je later bekijken.
Je lagers zijn van bijde blokjes niet goed, spreek me maar even aan op msn.
Blok is nu helemaal uit elkaar, even alles op orde krijgen, opmaat maken en dan kan het weer dicht.
Groeten,
Lars
Gr barry
GRC RRz 12
Bzm40cc 09
Bzm40cc 09