its alive!!! 15-7 filmpje update and for sale:(
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
its alive!!! 15-7 filmpje update and for sale:(
heey allemaal.
na een tijdje niks gedaan te hebben en nog wat onderdelen thuis te hebben had ik besloten om een puch blok te gaan verkrachten naja wat ik er allemaal mee ging doen had ik nog niet besloten, maar dat duurde niet lang. omdat ik minibike/minibike scooter blokjes mooi vind had ik besloten om de verkrachting goed te doen en gebruik te gaan maken voor droge minibike koppeling/koppeling huis, minibike ontsteking en ik niet weer afhankelijk wou zijn van een boormachine (dit is erg irritant) ook maar gelijk een trekstarter.
als eerst maar het blok open gehaald en kijken wat overbodig. pff.... dat is veel:)
toen met viltstift gekeken waar ik de zaag in kan zetten. ook heb ik gebruik gemaakt van een dremel met slijpschijfje. dit werkt wel goed, alleen braken ze steeds af:(
tada dit is wat afval:
dit hou je dan nog over na wat vlak frees werk (wel lastig om te doen hoor).
naja ik vond dat hij nog een stukje smaller mocht worden dus nog maar even ingespannen. nog aan een kant 6mm verder en andere kant ook nog een paar mm (blok is best smal geworden:)).
trekstarer en ontsteking erop proberen te maken. ik maak gebruik van een paar mm (4 of 6, weet niet meer pressies hoeveel) aluminium, dan gebruik ik ook nog een m6 moertje die ik uitgeboord heb als spacer (vindingrijk he:)).
naja genoeg geluld, hier 2 foto's
om het vliegwiel te bevestigen moest ik wat van m'n krukas afdraaien, en ook nog wat afdraaien voor m'n koppeling te bevestigen.
hier 2 fotootjes daarvan. de foto is tijdens het draaien genomen en dus nog niet af. hier moest nog een conus op die ik berekend heb:) (slimme ikke).
voor de koppeling heb ik gekozen voor een iets stevigere schetsplaat.
op het werk wat aluminium gevonden waar ik mooi een ring van kon maken. dit is het eindresultaat van de ring. hier moest ook nog een stukje aan de achterkant af gefreesd worden zodat mooi aan zou sluiten met het randje van de bout om het carter dicht te draaien.
het tussenresultaat ziet er dan ongeveer zo uit.
heb vandaag even een gaatje geboord in de krukas bij de ontsteking zodat ik daar een soort van spietje in kan doen, dit moet nog wel wat beter gedaan worden maar voor tijdelijk is dit goed zat.
tomos cilinder gemonteerd (waarom tomos? tja hier had m'n collega nog een cilinder van liggen thuis en die mag ik even lenen). verloop busje gemaakt zodat ik de 12mm carburateur (van een schakelbrommer:S met een veel te grote sproeier (85 op een originele tomos cilinder)) kan monteren. ook heb ik overal nieuwe lagers en keringen en pakkingen tussen zitten, nieuwe bougie, bougie kabel en bougie dop. (daar ging weer een deel van m'n loon....)
weer een lang verhaaltje dus weer wat foto's om het te compenseren:
ja blokje ziet er mooi uit zo. hij heeft vandaag voor het eerst gegromd, en klink best leuk zo:)in het begin had ik wat probleempjes met de ontsteking, maar dit was zo opgelost. daarna heel even draaien en hij liep (eerst proberen met boormachine, ja ik weet het ben lui ) toen trekstarter gemonteerd, 1x trekken = lopen (niet slecht voor een veel te grote sproeier).
gasreactie kan beter, maar dit komt omdat ik nog wat met de ontsteking moet spelen en hij nog goed afgesteld moet worden.
dit word allemaal gedaan zodra ik een frame heb.
over het frame gesproken......
dit word iets wat je nog nooit gezien hebt.
ik zal gebruik maken van naafbesturing, mono achterbrug, zelfgemaakte uitlaat aan de zijkant langs (denk hierbij aan grc lazer), frame en uitlaat helemaal gemaakt van rvs (goedkoop voor mij), een aantal laser gesneden onderdelen, en zo kan ik nog heel lang doorgaan.
hier een klein voorproefje op hoe het frame er ongeveer uit komt te zien (plannen zijn al weer voor een groot deel gewijzigd) dus moet maar weer opnieuw beginnen met ontwerpen.
kappen?
tuurlijk:)
deze zullen voor 80/90% zelf ontworpen worden, het enigste wat ik gebruik kwa vorm van andere minibike is de tank van een 49cc en het stukje van het zitje wat om de tank zit.
kontje word zelf bedacht, spatbord zelf gemaakt (voor nog niet zeker of ik hier een spatbord op doe) aan de onderkant een klein kuipje met aan de bovenkant een klein speedfighter kuipje of een volle kuip hier ben ik nog niet over uit.
naja geef maar wat reacties. zodra er weer een update komt zet ik die in m'n eerste post en een kopie ervan als bericht ofzo.
ohja voor ik het vergeet....
al deze bewerkingen zijn gedaan op het machine parkje (draai en freesbank) die ik thuis heb staan. ik neem ook werk aan voor andere mensen. zo heb ik bijvoorbeeld een balhoofd gedraaid een voor een street magic en een balhoofd en naven voor de zijspan van royal.
groeten en tot ooit
-----------------------------------------------------------------------------------
update 15 juli 2008
hier even een filmpje van hoe hij loopt. denk er aan dat hij nog niet is afgesteld en de ontsteking nog niet helemaal goed is.
gr
http://www.youtube.com/watch?v=eBlVEX66uQ4
kwaliteit is een beetje laag, maar je snapt het probleem
LET NIET OP MIJN KAPSEL! weddenschapje:) heb dus 1 week met een hanekam gelopen omdat we naar rosrock gingen.
na een tijdje niks gedaan te hebben en nog wat onderdelen thuis te hebben had ik besloten om een puch blok te gaan verkrachten naja wat ik er allemaal mee ging doen had ik nog niet besloten, maar dat duurde niet lang. omdat ik minibike/minibike scooter blokjes mooi vind had ik besloten om de verkrachting goed te doen en gebruik te gaan maken voor droge minibike koppeling/koppeling huis, minibike ontsteking en ik niet weer afhankelijk wou zijn van een boormachine (dit is erg irritant) ook maar gelijk een trekstarter.
als eerst maar het blok open gehaald en kijken wat overbodig. pff.... dat is veel:)
toen met viltstift gekeken waar ik de zaag in kan zetten. ook heb ik gebruik gemaakt van een dremel met slijpschijfje. dit werkt wel goed, alleen braken ze steeds af:(
tada dit is wat afval:
dit hou je dan nog over na wat vlak frees werk (wel lastig om te doen hoor).
naja ik vond dat hij nog een stukje smaller mocht worden dus nog maar even ingespannen. nog aan een kant 6mm verder en andere kant ook nog een paar mm (blok is best smal geworden:)).
trekstarer en ontsteking erop proberen te maken. ik maak gebruik van een paar mm (4 of 6, weet niet meer pressies hoeveel) aluminium, dan gebruik ik ook nog een m6 moertje die ik uitgeboord heb als spacer (vindingrijk he:)).
naja genoeg geluld, hier 2 foto's
om het vliegwiel te bevestigen moest ik wat van m'n krukas afdraaien, en ook nog wat afdraaien voor m'n koppeling te bevestigen.
hier 2 fotootjes daarvan. de foto is tijdens het draaien genomen en dus nog niet af. hier moest nog een conus op die ik berekend heb:) (slimme ikke).
voor de koppeling heb ik gekozen voor een iets stevigere schetsplaat.
op het werk wat aluminium gevonden waar ik mooi een ring van kon maken. dit is het eindresultaat van de ring. hier moest ook nog een stukje aan de achterkant af gefreesd worden zodat mooi aan zou sluiten met het randje van de bout om het carter dicht te draaien.
het tussenresultaat ziet er dan ongeveer zo uit.
heb vandaag even een gaatje geboord in de krukas bij de ontsteking zodat ik daar een soort van spietje in kan doen, dit moet nog wel wat beter gedaan worden maar voor tijdelijk is dit goed zat.
tomos cilinder gemonteerd (waarom tomos? tja hier had m'n collega nog een cilinder van liggen thuis en die mag ik even lenen). verloop busje gemaakt zodat ik de 12mm carburateur (van een schakelbrommer:S met een veel te grote sproeier (85 op een originele tomos cilinder)) kan monteren. ook heb ik overal nieuwe lagers en keringen en pakkingen tussen zitten, nieuwe bougie, bougie kabel en bougie dop. (daar ging weer een deel van m'n loon....)
weer een lang verhaaltje dus weer wat foto's om het te compenseren:
ja blokje ziet er mooi uit zo. hij heeft vandaag voor het eerst gegromd, en klink best leuk zo:)in het begin had ik wat probleempjes met de ontsteking, maar dit was zo opgelost. daarna heel even draaien en hij liep (eerst proberen met boormachine, ja ik weet het ben lui ) toen trekstarter gemonteerd, 1x trekken = lopen (niet slecht voor een veel te grote sproeier).
gasreactie kan beter, maar dit komt omdat ik nog wat met de ontsteking moet spelen en hij nog goed afgesteld moet worden.
dit word allemaal gedaan zodra ik een frame heb.
over het frame gesproken......
dit word iets wat je nog nooit gezien hebt.
ik zal gebruik maken van naafbesturing, mono achterbrug, zelfgemaakte uitlaat aan de zijkant langs (denk hierbij aan grc lazer), frame en uitlaat helemaal gemaakt van rvs (goedkoop voor mij), een aantal laser gesneden onderdelen, en zo kan ik nog heel lang doorgaan.
hier een klein voorproefje op hoe het frame er ongeveer uit komt te zien (plannen zijn al weer voor een groot deel gewijzigd) dus moet maar weer opnieuw beginnen met ontwerpen.
kappen?
tuurlijk:)
deze zullen voor 80/90% zelf ontworpen worden, het enigste wat ik gebruik kwa vorm van andere minibike is de tank van een 49cc en het stukje van het zitje wat om de tank zit.
kontje word zelf bedacht, spatbord zelf gemaakt (voor nog niet zeker of ik hier een spatbord op doe) aan de onderkant een klein kuipje met aan de bovenkant een klein speedfighter kuipje of een volle kuip hier ben ik nog niet over uit.
naja geef maar wat reacties. zodra er weer een update komt zet ik die in m'n eerste post en een kopie ervan als bericht ofzo.
ohja voor ik het vergeet....
al deze bewerkingen zijn gedaan op het machine parkje (draai en freesbank) die ik thuis heb staan. ik neem ook werk aan voor andere mensen. zo heb ik bijvoorbeeld een balhoofd gedraaid een voor een street magic en een balhoofd en naven voor de zijspan van royal.
groeten en tot ooit
-----------------------------------------------------------------------------------
update 15 juli 2008
hier even een filmpje van hoe hij loopt. denk er aan dat hij nog niet is afgesteld en de ontsteking nog niet helemaal goed is.
gr
http://www.youtube.com/watch?v=eBlVEX66uQ4
kwaliteit is een beetje laag, maar je snapt het probleem
LET NIET OP MIJN KAPSEL! weddenschapje:) heb dus 1 week met een hanekam gelopen omdat we naar rosrock gingen.
Laatst gewijzigd door taz22 op ma 08 sep 2008, 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
- Minibike_J
- forum gebruiker
- Berichten: 1410
- Lid geworden op: vr 29 feb 2008, 13:11
- Locatie: Soesterberg
- Contacteer:
naja zoals je kunt zien op de laatste foto valt de ruimte wel mee, het !CENSUUR! (mag dat?) is dat de cilinder diagonaal staat (vind ik mooier:P) hierdoor past je uitlaat bijna niet bovenlangs dus moet hij eigenlijk wel onderlangs. ook is het probleem dat de uitlaat van een 70cc dikker is als die van een 50cc, dus verbruikt ook meer ruimte. en maak ik gebruik van een nogal grote dikke filter omdat ik deze wel mooi kwijt kan en thuis heb liggen:)
hierdoor zou je de uitlaat dus tussen het blok en je achterwiel omhoog kunnen laten lopen, maar omdat ik appart ben doe ik dat lekker niet;)
ik ga m'n blok een paar cm hoger zetten en laat ik m'n uitlaat allemaal bogjes maken onder het blok. dan komt er alleen het eind stukje/tailpijpje aan de zijkant van m'n bike langs waardoor ik nogsteeds vlak de hoek om kan gaan.
probleem is namelijk met de uitlaat die ik nu bedacht heb dat de maximale hoek maar 30 graden is. en dat is te weinig.
gr
ps,
deze vraag voorzie ik al.
over de setup? naja dit weet ik al, de rest nog niet
cilinder: ?
uitlaat: zelfgemaakt van een 70cc scooter uitlaat
carb: 21mm dellorto
filter: de grote hebo filter
krukas: orgineel of misschien een andere (eerst hou ik deze nog even)
onsteking: b1 replica (kan vervangen worden door orgineel blata ofzo)
koppeling: b1 replica (word vervangen voor een betere)
spruitstuk: zelf gebakken
kop: berekend met losse inzet stukjes of gewoon een passende voor m'n clinder
hierdoor zou je de uitlaat dus tussen het blok en je achterwiel omhoog kunnen laten lopen, maar omdat ik appart ben doe ik dat lekker niet;)
ik ga m'n blok een paar cm hoger zetten en laat ik m'n uitlaat allemaal bogjes maken onder het blok. dan komt er alleen het eind stukje/tailpijpje aan de zijkant van m'n bike langs waardoor ik nogsteeds vlak de hoek om kan gaan.
probleem is namelijk met de uitlaat die ik nu bedacht heb dat de maximale hoek maar 30 graden is. en dat is te weinig.
gr
ps,
deze vraag voorzie ik al.
over de setup? naja dit weet ik al, de rest nog niet
cilinder: ?
uitlaat: zelfgemaakt van een 70cc scooter uitlaat
carb: 21mm dellorto
filter: de grote hebo filter
krukas: orgineel of misschien een andere (eerst hou ik deze nog even)
onsteking: b1 replica (kan vervangen worden door orgineel blata ofzo)
koppeling: b1 replica (word vervangen voor een betere)
spruitstuk: zelf gebakken
kop: berekend met losse inzet stukjes of gewoon een passende voor m'n clinder
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
- Phantom-Kenny
- forum gebruiker
- Berichten: 594
- Lid geworden op: ma 19 nov 2007, 19:25
- Locatie: in een kartonnen doos onder je bed
heel mooi, vooral dat naafbestuuring ben ik benieuwd naar!!!
Ik ga het zeker in de gaten houde,
Suc6 !!!
Trouwens, weet je mischien van de Vyrus met naafbestuuring, is mischien een voor beeld, ik weet niet of je die al ken?
grt phantom kenny
Ik ga het zeker in de gaten houde,
Suc6 !!!
Trouwens, weet je mischien van de Vyrus met naafbestuuring, is mischien een voor beeld, ik weet niet of je die al ken?
grt phantom kenny
*GM-Phantom '08*
[url=http://www.jdkracingteam.tk][img]http://img382.imageshack.us/img382/8960/phantomforumbalk2ia9.jpg[/img][/url]
[url=http://www.jdkracingteam.tk][img]http://img382.imageshack.us/img382/8960/phantomforumbalk2ia9.jpg[/img][/url]
yep die ken ik,Phantom-Kenny schreef:heel mooi, vooral dat naafbestuuring ben ik benieuwd naar!!!
Ik ga het zeker in de gaten houde,
Suc6 !!!
Trouwens, weet je mischien van de Vyrus met naafbestuuring, is mischien een voor beeld, ik weet niet of je die al ken?
grt phantom kenny
daar heb het van afgekeken:)
nu even geld sparen en dan kijken of ik iemand kan vinden met goedkope 2dehands pmt velgjes die ze zonder banden/naven wilt verkopen.
gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
- Minibike_J
- forum gebruiker
- Berichten: 1410
- Lid geworden op: vr 29 feb 2008, 13:11
- Locatie: Soesterberg
- Contacteer:
- robin_blata_b1_racer
- forum gebruiker
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: wo 07 mar 2007, 21:44
- Locatie: DenHaag
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Pleaaaasee dont !CENSUUR! up the frame!
Je bent super mooi onderweg maar laat het frame nog geen mm in de buurt komen bij je oude frame dat zou zonde wezen!
Orginele timing in de tomos cilinder?
Mooi project hoor !
Groeten,
Je bent super mooi onderweg maar laat het frame nog geen mm in de buurt komen bij je oude frame dat zou zonde wezen!
Orginele timing in de tomos cilinder?
Mooi project hoor !
Groeten,
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen
@ lg: haha.... naja vorig frame had ik voor 100% thuis gemaakt met slecht gereedschap (zaag, slijptol, electrode lassen enzo) en tja, met een beetje meer aandacht had het frame er veel beter uit gezien, enigste nadeel was dat ik daar de tijd/geld niet voor had toen. nu ben ik wat ouder/wijzer geworden dus komt het allemaal iets beter uit. ook werk ik nu in een bedrijf waar we van alles van RVS maken. dus heb een laser snijder, kantbanken, zaagmachines, TIG lasapperaten, goede kolomboormachines/freesbanken en een kleine cnc bank (moet dan alleen uitvogellen welk programma ik nodig heb voor het programmeren)
ook gaat dit frame vanuit een staande mal gemaakt worden (dus waar de wielen en blok in hangen en daar omheen een frame bakken). hierdoor word het allemaal iets minder krom en word het een iets beter geheel.
over de timing: dit is gewoon een orginele tomos 50cc silinder met membraan (e50 heet dat blok als ik het goed heb). hier is nog helemaal niks aan gedaan. tijdens het starten gewoon zonder uitlaat herrie!!!!! maar liep wel mooi/klonk ook wel lol. bankschroef thuis los geschroefd en met een lijmtang op de workmate gezet, hier toen het blok op ingespanen aan de schetsplaat van de ontsteking.
mag het namelijk niet van mijn moeder binnen starten omdat haar slaapkamer boven de schuur zit en ze dan nogal pissed off word:) (vind het stinken ofzo......).
@ crazy frog:
ja was een lekkere verkrachting;) en het gevolg was geen gezeur/rechtbank maar veel plezier wat mij overhaalt om het meer te gaan doen. ik heb al wel plannen gemaakt om nog een paar setjes te gaan maken en deze te gaan verkopen, maar eerst even kijken hoe dit blokje gaat lopen/hoelang alles heel blijft. omdat ik 1 lager niet kan laten smeren door middel van mengsmering, maar deze word gesmeerd met lagervet, dit zal de levensduur aanzienlijk vermideren denk ik.
ook zijn er samen met m'n collega nog plannen om 2 tomos blokjes onder het mes te nemen (naja freesbank/draaibank). 1 oud model en 1 nieuw model. dit blok zal dan meer geld gaan opslurken dan het puch blokje dus zal het puchblokje de verkoop in gaan. het tomos blokje zal dan gebruik gaan maken van roterende inlaat (cool he?
) aangezien ik hier iemand voor gevonden hebt die het voor een deel wilt sponseren.
ohja lg, kan jij even kijken voor mij hoe hoog je krukas zit ten opzichte van de grond op jouw fabrieks dingetje? mijne staat op de tekening in lijn met de hart van de wielen, maar dit is te laag en wil weten hoe hoog hij bij die fabrieks dingen hangt.
dankje,
leuk die reacties allemaal. groeten!!
ook gaat dit frame vanuit een staande mal gemaakt worden (dus waar de wielen en blok in hangen en daar omheen een frame bakken). hierdoor word het allemaal iets minder krom en word het een iets beter geheel.
over de timing: dit is gewoon een orginele tomos 50cc silinder met membraan (e50 heet dat blok als ik het goed heb). hier is nog helemaal niks aan gedaan. tijdens het starten gewoon zonder uitlaat herrie!!!!! maar liep wel mooi/klonk ook wel lol. bankschroef thuis los geschroefd en met een lijmtang op de workmate gezet, hier toen het blok op ingespanen aan de schetsplaat van de ontsteking.
mag het namelijk niet van mijn moeder binnen starten omdat haar slaapkamer boven de schuur zit en ze dan nogal pissed off word:) (vind het stinken ofzo......).
@ crazy frog:
ja was een lekkere verkrachting;) en het gevolg was geen gezeur/rechtbank maar veel plezier wat mij overhaalt om het meer te gaan doen. ik heb al wel plannen gemaakt om nog een paar setjes te gaan maken en deze te gaan verkopen, maar eerst even kijken hoe dit blokje gaat lopen/hoelang alles heel blijft. omdat ik 1 lager niet kan laten smeren door middel van mengsmering, maar deze word gesmeerd met lagervet, dit zal de levensduur aanzienlijk vermideren denk ik.
ook zijn er samen met m'n collega nog plannen om 2 tomos blokjes onder het mes te nemen (naja freesbank/draaibank). 1 oud model en 1 nieuw model. dit blok zal dan meer geld gaan opslurken dan het puch blokje dus zal het puchblokje de verkoop in gaan. het tomos blokje zal dan gebruik gaan maken van roterende inlaat (cool he?
) aangezien ik hier iemand voor gevonden hebt die het voor een deel wilt sponseren.
ohja lg, kan jij even kijken voor mij hoe hoog je krukas zit ten opzichte van de grond op jouw fabrieks dingetje? mijne staat op de tekening in lijn met de hart van de wielen, maar dit is te laag en wil weten hoe hoog hij bij die fabrieks dingen hangt.
dankje,
leuk die reacties allemaal. groeten!!
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
- *minibiker*
- forum gebruiker
- Berichten: 397
- Lid geworden op: do 03 jul 2008, 19:48
- Locatie: back