its alive!!! 15-7 filmpje update and for sale:(
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
haha, naja aan het blok word nu zo min mogelijk gedaan:) hierdoor kan ik het niet slopen;)
maar je wilt een nog uitgebreidere uitleg? pff..... ik denk dat dat niet zal gaan. ik vind de uitleg nogal uitgebreid. het is gewoon een kwestie van een zaag gebruiken en een freesbank, eerst een kant afgevlakt en toen pas de andere kant (zodat je een vlak ondergrond hebt om het in te klemmen)
in het begin zal ik op deze minibike gewoon met deze setup rijden. ik gok dat hij dan al fel genoeg is om alles uit te kunnen testen.
frame kan ik pas aan beginnen als ik m'n naafbesturing af heb. naafbesturing kan ik pas aan beginnen als ik m'n velgen heb, velgen kan ik pas kopen als ik geld heb en iemand gevonden heb die nog goedkope pmt velgen verkoopt.
ohja, natuurlijk heb ik het idee een beetje na geaapt van fokko, dus wil niet alle eer krijgen. hem heb ik ook gevraagd voor een beetje raad enzo.
vandaag weer een keer laten lopen om aan een maatje te laten zien/horen en krijg steeds meer zin om een framepje te gaan bakken:)
ik denk dat ik aankomende week ga beginnen aan een lasmal om te beginnen aan het frame. als de naafbesturing dan niet door gaat kan ik die mal altijd nog voor andere dingen gaan gebruiken. helaas gebruikt zo'n ding nogal wat ruimte dus zijn ze er het er thuis niet mee eens dat ik zo'n ding thuis neer zet. dus moet het een soort opvouwbaar dingetje worden. heb nog geen idee hoe ik het ga maken:)
naja jullie horen het nog wel hoe het verder gaat. ik zal in ieder geval nog met regelmaat updaten.
groeten
maar je wilt een nog uitgebreidere uitleg? pff..... ik denk dat dat niet zal gaan. ik vind de uitleg nogal uitgebreid. het is gewoon een kwestie van een zaag gebruiken en een freesbank, eerst een kant afgevlakt en toen pas de andere kant (zodat je een vlak ondergrond hebt om het in te klemmen)
in het begin zal ik op deze minibike gewoon met deze setup rijden. ik gok dat hij dan al fel genoeg is om alles uit te kunnen testen.
frame kan ik pas aan beginnen als ik m'n naafbesturing af heb. naafbesturing kan ik pas aan beginnen als ik m'n velgen heb, velgen kan ik pas kopen als ik geld heb en iemand gevonden heb die nog goedkope pmt velgen verkoopt.
ohja, natuurlijk heb ik het idee een beetje na geaapt van fokko, dus wil niet alle eer krijgen. hem heb ik ook gevraagd voor een beetje raad enzo.
vandaag weer een keer laten lopen om aan een maatje te laten zien/horen en krijg steeds meer zin om een framepje te gaan bakken:)
ik denk dat ik aankomende week ga beginnen aan een lasmal om te beginnen aan het frame. als de naafbesturing dan niet door gaat kan ik die mal altijd nog voor andere dingen gaan gebruiken. helaas gebruikt zo'n ding nogal wat ruimte dus zijn ze er het er thuis niet mee eens dat ik zo'n ding thuis neer zet. dus moet het een soort opvouwbaar dingetje worden. heb nog geen idee hoe ik het ga maken:)
naja jullie horen het nog wel hoe het verder gaat. ik zal in ieder geval nog met regelmaat updaten.
groeten
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
een klein updateje, vandaag het frame opnieuw bedacht, hij is ongeveer hetzelfde gebleven alleen is de onderste buis wat omhoog gedaan (hij zit nu op de zelfde hoogte als de naaf). ook alle buizen wat rechter gemaakt en een extra erbij gezet. malletje ben ik nog aan het bedenken hoe ik die ga maken enzo.
groeten.
groeten.
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
leuk beginnetje, maar een cam pakketje heb je niet nodig voor 2 / 2-1/2 D werk hoor. rekenmachine is tog genoegtaz22 schreef: een kleine cnc bank (moet dan alleen uitvogellen welk programma ik nodig heb voor het programmeren)
Maar der is genoeg gratis frees software te vinden op internet. Kijk BV is bij leeuwinga, staat een gratis prog. ( Deskcnc ). klein probleempje waar jij denk tegen aan gaat lopen is dat je de poostprocessor niet hebt. Weet niet wat voor besturen erop zit ( fanuc gok ik ).
http://www.freebyte.com/cad/cadcam.htm#cadcamsystems
Ook nog het een en het ander te vinden. Ik zelf heb wat anders, dit is alleen niet gratis.
Niels
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
hier even een filmpje van hoe hij loopt. denk er aan dat hij nog niet is afgesteld en de ontsteking nog niet helemaal goed is.
gr
http://www.youtube.com/watch?v=eBlVEX66uQ4
kwaliteit is een beetje laag, maar je snapt het probleem
LET NIET OP MIJN KAPSEL! weddenschapje:) heb dus 1 week met een hanekam gelopen omdat we naar rosrock gingen.
gr
http://www.youtube.com/watch?v=eBlVEX66uQ4
kwaliteit is een beetje laag, maar je snapt het probleem
LET NIET OP MIJN KAPSEL! weddenschapje:) heb dus 1 week met een hanekam gelopen omdat we naar rosrock gingen.
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
smering van het lager?Raytje192 schreef:Ben benieuwd hoe je de smering heb opgelost aangezien dat uit je foto's niet val af te leiden, neem aan dat je dat wel heb opgelost?
opgelost door middel van lagervet en een stofkapje:)
dit heb ik nagevraagd aan de eigenaar van emot (kreidler race spul enzo) en hij zei dat het geen probleem zou zijn aangezien een crossmotor dit ook had/heeft (weet ik niet meer presies)
natuurlijk zal het wel wat sneller slijten, maar aangezien ik geen dunne binnensteekbeitel kan vinden moet het maar zo.
gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
taz22 schreef:smering van het lager?
opgelost door middel van lagervet en een stofkapje:)
gr
Dat word een mooi projekt kerel!
Maar ik denk dat het arme krukaslagertje dat niet lang vol gaat houden.
Het lager heeft op deze manier geen spoeling, en dus ook geen koeling.
Waardoor hij dus bloedheet zal worden en hoogstwaarschijnlijk vastlopen
Gr Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
Ben het helaas voor jou met cees eens. Op deze manier is dat blokje zo kapot. Er is eigenlijk maar 1 oplossing, en dat is lager en keerring omdraaien. helaas moet je dan wel een groef in je carter draaien, en je lager op een andere plek op de krukas opsluiten. en een olie kanaal maken in het carter, net zoals aan de andere kant zit. Tis wel wat werk en zonder de juiste machienes wordt het moeilijk, maar zeker niet onmogelijk.
steekbeiteltje maak ik zelf van een oud tappie en van een stukje staf maak je een houder.
succes.....
steekbeiteltje maak ik zelf van een oud tappie en van een stukje staf maak je een houder.
succes.....
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
aha, zou jij voor mij zo'n dingetje kunnen maken (tegen betaling? en wat kost dat dan?)rkpdude schreef:Ben het helaas voor jou met cees eens. Op deze manier is dat blokje zo kapot. Er is eigenlijk maar 1 oplossing, en dat is lager en keerring omdraaien. helaas moet je dan wel een groef in je carter draaien, en je lager op een andere plek op de krukas opsluiten. en een olie kanaal maken in het carter, net zoals aan de andere kant zit. Tis wel wat werk en zonder de juiste machienes wordt het moeilijk, maar zeker niet onmogelijk.
steekbeiteltje maak ik zelf van een oud tappie en van een stukje staf maak je een houder.
succes.....
oliekanaal geen probleem, span hem nog wel een keertje in in de freesbank:) of ga er ff met de dremel heen.
gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]