its alive!!! 15-7 filmpje update and for sale:(

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Kan wel een foto opsturen naar je hoe dat eruitziet. Kan je namelijk zelf ook wel maken, beetje handig met slijptol en boormachine en je bent er al. Alleen als krukas heb je er wel 1 nodig die geen verdikking van 22mm heeft, anders past je lager niet tegen de wang aan. Maar dat snap je zelf waarscheinlijk ook wel.

gr roel.....
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

Sleutel schreef:
taz22 schreef:smering van het lager?
opgelost door middel van lagervet en een stofkapje:)
gr

Dat word een mooi projekt kerel!
Maar ik denk dat het arme krukaslagertje dat niet lang vol gaat houden.
Het lager heeft op deze manier geen spoeling, en dus ook geen koeling.
Waardoor hij dus bloedheet zal worden en hoogstwaarschijnlijk vastlopen :wink:


Gr Cees
euuhh
wil niks afstrijden maar heeft iemand wel eens naar de specs van de lagers gekeken die op een puch krukas gebruikt worden???????
even zo uit het hoofd mag dit type lager gevuld met vet een maximaal toerental draaien van 18000 rpm en een temperatuur tot 110 graden weerstaan.
een open lager die in olie draaid mag iets van 21000 rpm draaien.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

antonie schreef: euuhh
wil niks afstrijden maar heeft iemand wel eens naar de specs van de lagers gekeken die op een puch krukas gebruikt worden???????
even zo uit het hoofd mag dit type lager gevuld met vet een maximaal toerental draaien van 18000 rpm en een temperatuur tot 110 graden weerstaan.
een open lager die in olie draaid mag iets van 21000 rpm draaien.
Tja antonie, dat zijn mooie gegevens uit een boekje. Maar je kan daar niet blindelings van uitgaan. Houd jouw boekje ook rekening met temperaturen, wisselende belastingen, trillingen, en eventuele axiale belastingen. Een beetje praktijk ervaring hierbij zegt mij dat het geen lang leven beschoren is wanneer je het lager niet koelt en dat zou zonde zijn van het werk wat er al in het blokje zit.
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

volgen mij heeft wim ook het carter afgezaagt en omgedraait onder zijn bike gezet moet je hem even vragen dat weet antonie ook ! weet alleen niet hoe hij dat met het lager heeft opgelost maar die bike loopt super snel

grt tonny :wink:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

cracy frog schreef:volgen mij heeft wim ook het carter afgezaagt en omgedraait onder zijn bike gezet moet je hem even vragen dat weet antonie ook ! weet alleen niet hoe hij dat met het lager heeft opgelost maar die bike loopt super snel

grt tonny :wink:
Die heeft hem ongetwijfeld gewoon omgedraaid en smeerkanaaltje er bij gemaakt :wink: Ben zelf ook bezig met een dergelijk blokje, had een ander idee er voor maar weet nog niet zeker of ik het zo ga doen :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

Raytje192 schreef:
cracy frog schreef:volgen mij heeft wim ook het carter afgezaagt en omgedraait onder zijn bike gezet moet je hem even vragen dat weet antonie ook ! weet alleen niet hoe hij dat met het lager heeft opgelost maar die bike loopt super snel

grt tonny :wink:
Die heeft hem ongetwijfeld gewoon omgedraaid en smeerkanaaltje er bij gemaakt :wink: Ben zelf ook bezig met een dergelijk blokje, had een ander idee er voor maar weet nog niet zeker of ik het zo ga doen :wink:
kan je dat eventueel pben? misschien kan ik je helpen?

@ roel: naja fototje moet ook wel werken denk ik.
bij mijn krukas hebben de linker en rechterkant allebij de zelfde diameter:)

wel leuk dat jullie mee denken met mij:) bedankt allemaal.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

antonie schreef:
euuhh
wil niks afstrijden maar heeft iemand wel eens naar de specs van de lagers gekeken die op een puch krukas gebruikt worden???????
even zo uit het hoofd mag dit type lager gevuld met vet een maximaal toerental draaien van 18000 rpm en een temperatuur tot 110 graden weerstaan.
een open lager die in olie draaid mag iets van 21000 rpm draaien.
Ik ben het helemaal met je eens Antonie, maar wat Roel al aangeeft, praktijk wijst toch anders uit.
Het grootste probleem blijft toch de koeling.
De 110 graden die je aangeeft, is bij een gesloten lager met vet gevuld,
geplaatst in een blokje(wat zoiezo al een aardige warmte bron is) zo bereikt.
En dan gaat het lager toch echt moeilijk doen.Afbeelding
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

zoals jullie gelezen hebben in de verkoop sector:

hoi allemaal

en treurig bericht van mijn kant:'(
wegens tijd en geld gebrek kan ik niet meer verder met m'n minibike hobby.
het inline hockey en paintballen verbruikt teveel geld en tijd en dus moet een andere hobby hier plaats voor maken.

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24780

hier kan je het hele verhaal vinden van het blokje.

http://www.youtube.com/watch?v=eBlVEX66uQ4

een mooi filmpje zodat je kan zien hoe mooi het blokje loopt okal is hij niet afgesteld en zit er een standard tomos cilinder op met een 12mm carb

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

bijna alles is binnenhuis gemaakt door mij.

hoe goed het blok heeft nieuwe lagers en keeringen gekregen toen ik hem in elkaar zette. hierna is hij nooit meer uit elkaar geweest.

de clinder, zuiger, carb, spruitstuk krijg je er niet bij omdat deze niet van mij zijn.

doe maar een leuk bod. prijs hoefd niet hoog te zijn omdat het voor mij ook maar een project was die ik meer voor de fun deed. ook omdat ik niet zeker weet hoe lang het allemaal werkt op langer termijn en er alleen maar goedkope b1 replica spullen op zitten. (deze kunnen overigens wel gewoon vervangen worden voor b1 en andere fabrieks spullen). wel krijg je nog mijn uitlaat erbij die ik op m'n 1e zelfbouw minibike gebruikt heb. deze past redelijk mooi okal ziet hij er zelf niet mooi uit. bij de uitlaat krijg je natuurlijk ook een demper zodat de buren niet zullen klagen over de herrie.

ook heb ik nog wat andere puch spullen tekoop zoals de orginele onsteking, koppelingskom, secundaire tandwiel (3 gelagerd blokje) en volgens mij nog wel wat spul. alle deze spullen mogen weg voor maar 15€

ook ligt hier nog een 49cc frame stof te happen die je voor 5€ mag komen ophalen. opsturen kan ook, maar dan kost dat duurder als het frame zelf.

ook bied ik mijzelf aan als er nog mensen zijn die iets gedraait moeten hebben of klein en simpel freeswerk hebben. ik heb bijvoorbeeld een keer een balhoofd gedraait voor een street magic, balhoofd/naven voor royal z'n zijspan en natuurlijk mijn blokje gemaakt.
ook zou ik tegen een kleine vergoeding willen proberen om jouw schooterblokje om te bouwen voor een minibike.

als je iets wilt ruilen doe ik dat tegen geld;) of paintball spullen, inline/ijs hockey handschoenen 14/15" shaft (mensen die het hebben weten wat ik bedoel), of een padded protective shirt (soort van body bescherming, maar dan kleiner voor de inline hockey)

groetjes en jullie nog veel minibike plezier.

voor vragen/meer foto's pb me maar.

ik plaats hem even hier zodat hij mooi bewaard is, en een toptic schupje zodat mensen het blokje zien.
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Gebruikersavatar
Rossifumi
forum gebruiker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 20 apr 2004, 19:22
Locatie: Ijsselstein (UT)

Bericht door Rossifumi »

Niet bieden in dit topic graag, stuur dan een PB...
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

Rossifumi schreef:Niet bieden in dit topic graag, stuur dan een PB...
ja. sorry dat ik dat er niet bij gezet heb.
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Normaal krijg je een weekban maar omdat je ermee kapt zie ik het door de vingers :mrgreen: hahaha

Het project was wel leuk, jammer dat je kapt. Ik had graag nog wel een goede bike van je gezien na je oude beun hok :lol:

Groeten,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

Lg tweewielers schreef:Normaal krijg je een weekban maar omdat je ermee kapt zie ik het door de vingers :mrgreen: hahaha

Het project was wel leuk, jammer dat je kapt. Ik had graag nog wel een goede bike van je gezien na je oude beun hok :lol:

Groeten,
ja ikke ook. maar m'n plannen begonnen uit de hand te lopen met m'n naafbesturing:D alleen de kosten daarvoor zouden al super hoog zijn.

ook moet je maar eens gaan paintballen:) (en dan bedoel ik niet zo'n 25€ 4 potjes, maar 5€ en dan de hele dag exc paint tegen semi pro's).
dat naar mijn idee ook veel vetter/gezelliger.
ik zal het project wat ik aan het bedenken ben wel ff in het offtoptic zetten zodra ik daaraan begin:) ff wat mensen over halen om te gaan paintballen.

ga ik alle account van jullie forum jatten naar het paintball forum:)
nee joh zo ben ik niet. dis een super goed forum. het beste nederlandse;) (en daar buiten ook wel hoor) minibike forum van wat ik gezien heb. kijk op veel buitelandse forums en vind die niet zo heel goed. jullie luisteren mooi naar wat de gebruikers willen enzo.

ik hoor jouw reactie nog wel op mijn pb als ik die nog niet binnen heb ondertussen:)

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Plaats reactie