Pocket/Honda 108cc = Update achterkant
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Pocket/Honda 108cc = Update achterkant
Heb ooit eens een pocketbike gehad, maar is niet echt mijn ding, heb het meer op 4-taktjes,
Nu heb ik me vandaag even bezig gehouden, gisteren een pocketbike gekocht voor 30€ en dit ervan gemaakt
Kga hem maar 2x meepakken naar een meeting om er daar dan 200meter mee te rijden ofzo
zo dus aangekocht:
Na 5min:
Na wat slijpwerk:
Beetje aanpassen en lassen:
Een pocketbike is véél te hoog, dus fourche nog 4cm ingekort
Begint terug vorm te krijgen:
Om een idee te krijgen van de hoogte:
Voorlopige fase:
Het achterste ga ik er terug afslijpen, en in een betere hoek zetten, niet zo stevig/mooi nu, dan nog wat details op aanbrengen, voor nafttank moet ik nog zien
Nu staat hij zo, morgen nog wat verder aan werken
Nu heb ik me vandaag even bezig gehouden, gisteren een pocketbike gekocht voor 30€ en dit ervan gemaakt
Kga hem maar 2x meepakken naar een meeting om er daar dan 200meter mee te rijden ofzo
zo dus aangekocht:
Na 5min:
Na wat slijpwerk:
Beetje aanpassen en lassen:
Een pocketbike is véél te hoog, dus fourche nog 4cm ingekort
Begint terug vorm te krijgen:
Om een idee te krijgen van de hoogte:
Voorlopige fase:
Het achterste ga ik er terug afslijpen, en in een betere hoek zetten, niet zo stevig/mooi nu, dan nog wat details op aanbrengen, voor nafttank moet ik nog zien
Nu staat hij zo, morgen nog wat verder aan werken
Laatst gewijzigd door breezy op zo 11 jan 2009, 18:21, 3 keer totaal gewijzigd.
- *minibiker*
- forum gebruiker
- Berichten: 397
- Lid geworden op: do 03 jul 2008, 19:48
- Locatie: back
- *minibiker*
- forum gebruiker
- Berichten: 397
- Lid geworden op: do 03 jul 2008, 19:48
- Locatie: back
- *minibiker*
- forum gebruiker
- Berichten: 397
- Lid geworden op: do 03 jul 2008, 19:48
- Locatie: back
grappig
Maar waarom zo laag?
en komt je voorwiel niet tegen je cilinder kop aan ?
En wat gaat de topsnelheid worden ?
Gr.
Maar waarom zo laag?
en komt je voorwiel niet tegen je cilinder kop aan ?
En wat gaat de topsnelheid worden ?
Gr.
Laatst gewijzigd door *minibiker* op za 03 jan 2009, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Moet ik nog zien waar ik de voetstuenen zet, zou ze graag wat naar achter zetten en dan schakelpootje omgekeerd plaatsen...
Nu ben ik aan het denken om eventueel een volledig kader opnieuw te lassen (buizenframe). Want schoon is ook iet anders, maar tis maar snel snel in elkaar gezet...
Uitlaat ga ik nog bijplooien, maar benen zullen er niet tegenkomen hoor
Voorwiel komt net niet tegen de cilinderkop
Topsnelheid toen hij op mijn 10"er stond was 105km/uur op GPS.
Groetjes
Nu ben ik aan het denken om eventueel een volledig kader opnieuw te lassen (buizenframe). Want schoon is ook iet anders, maar tis maar snel snel in elkaar gezet...
Uitlaat ga ik nog bijplooien, maar benen zullen er niet tegenkomen hoor
Voorwiel komt net niet tegen de cilinderkop
Topsnelheid toen hij op mijn 10"er stond was 105km/uur op GPS.
Groetjes
Mja, kan zijn dat ik er nog wat meer tijd voor neem, maar is eigenlijk even een tussendoortje,
De projecten waar ik meer tijd voor heb genomen, maar zijn niet echt pocket dus weet niet of ik ze hier mag plaatsen ?
Honda CZ100 van 1963, kmoet hem nog volledig restaureren, dient niet om mee te rijden, is meer collectors item...
En dan mijn Mini-4-takt waar ik meetings mee rijd en het meeste tijd in steek:
Als dagelijks vervoer heb ik nog een Honda CBF500
Nog even een vraagje, die kaders die jullie meestal lassen ?
Doen jullie het met TIG?
mvg
De projecten waar ik meer tijd voor heb genomen, maar zijn niet echt pocket dus weet niet of ik ze hier mag plaatsen ?
Honda CZ100 van 1963, kmoet hem nog volledig restaureren, dient niet om mee te rijden, is meer collectors item...
En dan mijn Mini-4-takt waar ik meetings mee rijd en het meeste tijd in steek:
Als dagelijks vervoer heb ik nog een Honda CBF500
Nog even een vraagje, die kaders die jullie meestal lassen ?
Doen jullie het met TIG?
mvg
- *minibiker*
- forum gebruiker
- Berichten: 397
- Lid geworden op: do 03 jul 2008, 19:48
- Locatie: back
- chineesefood
- forum gebruiker
- Berichten: 419
- Lid geworden op: zo 02 jul 2006, 22:51
- Minibike:: Grc RRz11 Bzm 4t
- Locatie: Haarlem
Inderdaad, ik kon alleen maar iets of wat naar links bochten, maar was geen drama
Update:
Heb het vandaag even totaal anders aangepakt,
Nu mijn bedoeling is totaal niet een racy pocketbike-achtig iets te bekomen, maar wil meer iets classic/custom
voor ik kritiek krijg, ik verkoop enkel lasmaterialen en mijn lassen zelf is NIET goed, nu alles zit stevig vast, en ik zal de lassen wat bijschuren zodat het wat toonbaarder is dan nu.
Even balhoofdje wat meer afgedraaid, dit komt nog van die chinees aangezien ik geen andere lagers enzo had:
Wat begonnen met uittekenen en basis te lassen:
Zo staat hij voorlopig, achterbrug wordt nog volledig zelf gemaakt uit buizen, maar had het voorlopig dit eventjes terug gezet. Hopelijk vind ik tegen volgende week velgen en dan las ik de achterbrug.
Achterste deel van kader wordt nog bij bewerkt, bovenste stangen worden iets korter en dan ga ik een schuine laten lopen naar mijn as van achterwiel, en van daaruit nog eentje naar bevestiging motorblok.
mvg
Update:
Heb het vandaag even totaal anders aangepakt,
Nu mijn bedoeling is totaal niet een racy pocketbike-achtig iets te bekomen, maar wil meer iets classic/custom
voor ik kritiek krijg, ik verkoop enkel lasmaterialen en mijn lassen zelf is NIET goed, nu alles zit stevig vast, en ik zal de lassen wat bijschuren zodat het wat toonbaarder is dan nu.
Even balhoofdje wat meer afgedraaid, dit komt nog van die chinees aangezien ik geen andere lagers enzo had:
Wat begonnen met uittekenen en basis te lassen:
Zo staat hij voorlopig, achterbrug wordt nog volledig zelf gemaakt uit buizen, maar had het voorlopig dit eventjes terug gezet. Hopelijk vind ik tegen volgende week velgen en dan las ik de achterbrug.
Achterste deel van kader wordt nog bij bewerkt, bovenste stangen worden iets korter en dan ga ik een schuine laten lopen naar mijn as van achterwiel, en van daaruit nog eentje naar bevestiging motorblok.
mvg