Pagina 11 van 42

Geplaatst: zo 05 jun 2005, 18:12
door tuindorper
ziet er egt heel mooi uit
veel suc6 met het frame en mono arm
en hoop snel weer wat te horen of te zien

tuindorper

Geplaatst: zo 05 jun 2005, 22:02
door üntiej#21
rossi-nr.1 schreef:
Jvdw#59 schreef:Wordt een zeer leuk apparaatje zo te zien! Goed bezig hoor :)
Hoe zat het nou.. ga je racen? Sorry.. ik ben te lui om het topic door te zoeken 8)

nee...just 4 fun...en wil wel kartbanen...of openbekerwedstrijdjes ofzo proberen...maar me stuurkunsten zullen nog onder nivo zitten..
Hmm.. denk er nog even over na... ik stapte ook de NKs in op een ongetunede, slecht afgestelde Puch .. en 2 keer 3uur getraind te hebben op de kartbaan... en het ging bijzonder goed !...

Het is wel een uitdaging om het gewoon te proberen.. je motor is (waarschijnlijk) snel genoeg... dus je kunt een hoop goedmaken op je (nog onder niveau staande) stuurkunsten.. Je leert snel en niemand zal het je kwalijk nemen dat je niet de snelste bent...

En van de snelle jongens leer je echt echt enorm veel.. ben ik nu ook al wel achter !..

Verder een super bike.. mooi, strak en beloofd veel... je kap zou opzich nog wel iets hoger kunnen aan de achterkant... welke maat hou je nu aan ?? want de hoogte word niet naar gekeken... en het zal een stuk fijner zitten (combi van zithoogte, stepjes, grondspeling van je lichaam en je stuur)..

Succes ! en zie je miss op de banen :wink:

Geplaatst: ma 06 jun 2005, 09:42
door rossi-nr.1
zithoogte is 420mm d8 ik...
en maximale hoogte op de bike mag 620 zijn...dus 8erkant van de kap bijv.??
ik vind hem zo goed staan..ipv schuin..maar ik zal hem is bijstellen...kijken of het beter kan..

over dat racen...

tja...ik ga het proberen..schaam me niet voor stuurkunsten omdat ik gewoonweg geen sportracer maar hobbyracer ben..

strax ben ik wel natuurtalent:P

Geplaatst: ma 06 jun 2005, 16:54
door *HANK*
Hallo

Ik ben ook een hobbyracer, maar na 3 jaar gaat het steeds beter kwa sturen en zonder dat je er erg in hebt ga je voorin meerijden, ja en dan wordt het dubbel zo leuk.
Dan worden al je inspanningen van het bouwen ook nog eens beloond met goede resultaten, en dat geeft dan toch een extra kick.
En inderdaat je hoeft je zeker niet te schamen, ik werdt in mijn eerste jaar ook op 5 rondjes gezet door de kop van het veld.

Geplaatst: ma 06 jun 2005, 17:01
door üntiej#21
Ja inderdaad... je voelt je echt lekker als je een leuk resultaat behaald !..

ik behaalde in zwolle een 11e, en twee keer een 12e plek !.. dit gaf echt een super gevoel !... vooral omdat het m`n allereerste race was..

Je zult groeien.. en de resultaten beter zien worden.. en de rondetijden vliegen omlaag !.. je voelt dat je harder gaat, en je merkt ook dat je steeds meer snelle jongens bij kunt houden..

Echt super :wink:

Geplaatst: ma 06 jun 2005, 18:43
door rossi-nr.1
lijkt me idd ook niet gek om mee te gaan doen met nk's...maar het kost ook aardig wat geld..

niet dat ik dat er niet voor over heb..maar er zijn nog andere hobby's...
untiej...je hebt pb:)

Geplaatst: di 07 jun 2005, 10:10
door rossi-nr.1
Untiej Mini Racing schreef:

Het Verder een super bike.. mooi, strak en beloofd veel... je kap zou opzich nog wel iets hoger kunnen aan de achterkant... welke maat hou je nu aan ?? want de hoogte word niet naar gekeken... en het zal een stuk fijner zitten (combi van zithoogte, stepjes, grondspeling van je lichaam en je stuur)..

Succes ! en zie je miss op de banen :wink:
dat laatste zal er zeker van komen....zal je vast tegenkomen...
ik had maat 42...cm's hoogte....ik kan hem schuiner zetten...en op 43cm plaatsen..doen ze daar niet moeilijk over??
lijkt me ook mooier ogen...en beter zitten idd...

Geplaatst: di 07 jun 2005, 10:18
door üntiej#21
je moet je zitje plaatsen zoals je hem mooi vind..

naar de hoogte kijken ze echt niet !. ik zat daar in het begin ook erg overin.. vooral omdat m`n uitlaat iets achteruit steekt ( achter de lijn tussen zitje en het achterwiel).. maar daar kijken ze niet naar...

Maak het niet TE bont.. maar ik denk dat je met een afwijking van 10cm nog gewoon goedgekeurd word.. weet het eigenlijk wel zeker

kijk bv naar Hank, Marty Linders... deze mannen hebben ook allemaal een erg hoge achterkant... hoger als de maten denkik.. Word niks over gezegd, en is ook geen probleem hoor..mits het maar goed in elkaar zit

Dingen waar je wel op moet letten: goeie bevestiging van stepjes, genoeg profiel op de banden, goeie remmen, geen spelingen, stabiel en goed stuur.. maar deze dingen kom je dan wel achter..

Nog even voor de duidelijkheid:

Wielbasis: max 730mm ( van as tot as )
Lengte: max 1060mm
Zithoogte: max 460mm
Hoogte (achterkant zitje bv): max 620mm

Op deze maten geld geen tollerantie, waar dat eerder nog 5% was.

Geplaatst: di 07 jun 2005, 10:47
door rossi-nr.1
ik zit nu op school idd ff op die goedkeuringspapieren van rap etc te kijken..

en zag opeens ook 460mm...dus dat ga ik ff aanpassen:)

remmen etc zit wel goed denk ik...en speling krijg ik waarschijnljk ook niet..

de lengte heb ik idd op 1060mm....maar de wielbasis van 730 heb ik nog niet naar gekeken..

tnx anyways...

edit...ik kijk nu zo is naar die wielbasis..die zit op 770:)...maar de buitenmaat van banden zit wel op 1060mm....
wat moet ik aanhouden...aslengte??

Geplaatst: di 07 jun 2005, 15:25
door guzzi
rossi-nr.1 schreef: edit...ik kijk nu zo is naar die wielbasis..die zit op 770:)...maar de buitenmaat van banden zit wel op 1060mm....
wat moet ik aanhouden...aslengte??
Een kortere wielbasis is gunstiger voor scherp sturen lijkt mij!

Geplaatst: di 07 jun 2005, 15:31
door üntiej#21
guzzi schreef:
rossi-nr.1 schreef: edit...ik kijk nu zo is naar die wielbasis..die zit op 770:)...maar de buitenmaat van banden zit wel op 1060mm....
wat moet ik aanhouden...aslengte??
Een kortere wielbasis is gunstiger voor scherp sturen lijkt mij!
dat kan kloppen, maar met een iets langere bike heb je meer ruimte... zorg er sowieso voor dat je voldoende ruimte hebt voor het blok / uitlaat / radiateur..

de 1060 van de wielen gewoon aan houden.. en de 770 wielbasis kun je gewoon zo laten hoor

Geplaatst: vr 17 jun 2005, 20:39
door rossi-nr.1
@ untiej...tnx..heb je advies in praktijk gebruikt:P

ik ben dus is weer wat bezig geweest...

heb een frame gemaakt...
beide kanten zijn niet gelijk..maar het ene deel van de kap wel..
maar door demper etc moet de andere pijp vanaf de kapronding anders lopen:)

daarbij heb ik nog hulp gehad van 2 maatjes...
bert de alleskunner:P en jeroen de commentator en de ....??(nee hoor !CENCUUR!..je helpt wel goed..)
..hierbij hebben wij het volgende gedaan in 2 weekjes:

- frame gemaakt.
- 8errem gefixt.
- binnenrotor erop gemaakt...cdi kast..bobine ophangpunten..
- uitlaat beter pasgemaakt...en beginpijp begon te roesten..dus hittebestendig zwartgespoten..
- radiateur ophangpunten gemaakt.
- tankzitcombinatie erop pasgemaakt..goed zitvlak eropgemaakt..
- vast nog meer wat ik vergeten ben:P

hier ff de laatste foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

foto's zeggen meer als woorden uiteraard...ben zelf best tevreden...

ik heb dus nu een goede uploadserver van een maatje..
dus alle foto's van imageshack ga ik vervangen door de nieuwe serf.

brand los!

Geplaatst: vr 17 jun 2005, 20:51
door mark007
WOOW in 1 woord geweldig :shock: die kappen staan echt hardstikke mooi 8)

Geplaatst: vr 17 jun 2005, 20:53
door Markie
Vet!

Als ie klaar is kom ik kijken!

Dat heb ik nog een keer beloofd!

kom ik naar Dord samen met inieminie!

Geplaatst: vr 17 jun 2005, 21:06
door Gast
WWHHHHHHHHAAAAAAAAAATTTTTTTTTT!!!!!!!!! :shock:

die is echt vet mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock: