ZELFBOUW go kart

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Go-kart of Mini Mustang?

Go-kart
2
29%
Mini Roll Roys Phantom
3
43%
Mini Mustiang '05
2
29%
 
Totaal aantal stemmen: 7

Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

ZELFBOUW go kart

Bericht door peter80 »

hallo,
even iets heel anders als hier eigenlijk allemaal op het forum staat, maar vond het wel een leuk project duss..
ik had deze 2 al eerder gekocht
Afbeelding
en de linker gebruik ik voor dit project.
Afbeelding
voor het project van de rechter mini crosser KLIK HIER !
zoals je al ziet in de titel, ik ga een go kart bouwen. Wel een kleintje maar dat maak toch niet zo veel uit.
ik zag deze staan bij de kringloop voor 15 euro en ik kon hem niet laten staan. Meteen mee naar huis genomen en wat fototjes geschoten. Hierbij een paar foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik weet het, het is paars en roze, maar wees gerust het word nog gespoten.

eerst ff het stoeltje en de kettingkast eraf slopen
Afbeelding
Afbeelding
er zat een of ander raar systeem in zodat je het tandwiel van de aandrijving kon af houden of zoiets :oops:
Afbeelding
bijna alles eraf gehaald, behalve de voor wielen. ik ben namelijk bang dat ik het anders kapot maak
Afbeelding
omdat ik het frame een stukje langer wil maken heb ik het stuur van de mini crosser afgehaald en die in stukken geslepen met de slijptol.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
toen heb ik het frame ook in stukken geslepen (met de slijptol natuurlijk :mrgreen: )
Afbeelding
de stukjes van het stuur komen dus tussen het frame en dat stukje boven op; daar komt de remhendel
Afbeelding
de plaat waar het blok op komt te staan heb ik van het mini crosser frame afgeslepen
Afbeelding
Afbeelding
ik moet alleen nog ff kijken waar ik het blok zal plaatsen, als iemand nog wat suggesties heeft graag een reactie ! :wink:
hier het resultaat van vandaag
Afbeelding
Afbeelding

me opa gaat het lassen want als ik hetdoe wordt het weer een rotzooi :oops:
wat vinden jullie? voetpedalen of remhendels voor gas en rem?

Update 5-9-12
jow bikers!
i'm back, dit keer met maar een kleine update, gewoon even laten zien wat ik heb gedaan, zaterdag ga ik er echt weer aan werken. Maar helaas mn las apparaat is kapot :( . hij staat al bij de reparateur, maar waarschijnlijk krijg ik hem pas over 2weken terug, omdat ze het erg druk hebben en ik om een reparatie en een grote beurt heb gevraagd. (olieën, invetten, mig draad weer bijvullen en gewoon een grote schoonmaak)
Dus het lassen zal nog even gaan duren.... maar, we hebben natuurlijk ook nog het blok!
dat is dus waar ik aan zou willen werken deze 2 weken. Er zal denk ik maar 1 update per week zijn, vanwege school (4havo) maar hoplijk is dat genoeg voor jullie, in deze updates wil ik zo veel mogelijk laten zien!
genoeg gepraat, hier komen de foto's.

dusja, de gokart ligt er nu zo bij...
Afbeelding
wat ik als eerst heb gedaan is die stuurbeugel weggehaalt, hierdoor zou ik namelijk mijn pedaal niet op de plek kunnen krijgen weer ik hem graag wou... hier het resultaat
Afbeelding
en zo was die eerst.
Afbeelding
deze grijze buis heb ik van de mini crosser afgehaald, je zal wel denken.. huh? waardan? nou kijk maar, HIER!
Afbeelding
deze mini crosser ligt er trouwens verschikkelijk bij, het doet me bijna pijn haha :oops:
Afbeelding
het pedaaltje is ook gelast, dit heb ik zelf gedaan en je ziet wel weer, wat een rotzooitje, maargoed het is stevig en daar gaat het allemaal om toch! misschien las ik er met de tig lasser nog wel een mooi aluminium plaatje op.
Afbeelding
en de andere kant...
Afbeelding
en hier wil ik het pedaal hebben, lijkt me wel een mooi plaatsje ervoor. er word ook een plaat opgelast waar mijn voet kan steunen.
Afbeelding
mijn opa had een rare manier bedacht om het frame te verlengen en meteen het blok te plaatsen, ik vond het zelf niet zo een goed idee maar hij is 23 jaar leraar hts Arnhem geweest dus ik geloof hem.
kijk, zo wou hij dit hier tussen zetten
Afbeelding
dan deze 6mm dikke plaat eronder
Afbeelding
dan hier een stukje plaat lassen
Afbeelding
en hier een stukje plaat lassen en het zo verbinden
Afbeelding
hier komt een staafje met een klein tandwiel links en het grote tandwiel rechts ( een staafje bedoel ik mee waar dat stukje staaf van het tandwiel doorheen gaat en dan zo kan draaien. Hier wou ik trouwens wel een lager inzetten)
Afbeelding
hier nog wat overige onderdeeltjes, als je iets weet wat ik er mee kan, zet dan even een reactie :)
Afbeelding
en een paar schroefjes
Afbeelding
ook ben ik bezig met een mini bike, CHINEES VOOR LIFE :oops: haha, als jullie geintreseert zijn in dit project zet dan OOK even een reactie, dan begin ik vanaf nu met foto's maken en posten op een ander forum.
Afbeelding
en de andere onderdelen...
Afbeelding
ook ff een nieuwe slijptol gekocht, de andere zat er echt doorheen...
Afbeelding

dat was het weer, zaterdag ook weer een update, dat is wat ik beloofd had, maar sorry het word zondag, hoop niet dat dat veel uitmaakt voor jullie :)
to-do lijst is ook bijgewerkt.

UPDATE 9-9-2012
dit keer maar een hele kleine update omdat er met dit weer echt niet te werken is, dus ik heb maar een paar dingetjes gedaan, ik heb de beugel van de stuuras mooi egaal gemaakt en het gat erin geboord.
hier een paar foto's

zo zag de beugel er eerst uit.
Afbeelding
Afbeelding
zo ziet hij er nu uit! al gemonteerd enal
Afbeelding
Afbeelding
er zit nog een beetje ruimte tussen maar daar verzin ik wel wat op.
Afbeelding
en hier moet het gelast worden.
Afbeelding
ook alvast wat metingen gedaan waar ik moet boren en zagen voor het motorblok
Afbeelding

dat was et weer voor vandaag :wink:
UPDATE 10-09-12
vandaag ff lekker aan het blok je gewerkt, als eerst even helemaal uit elkaar gehaald,
Afbeelding
ik heb 100 % een nieuwe koppeling nodig want dit ding kan zo de prullenbak in
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de bobine heeft zn tijd ook wel gehad, overal roest! ik ga denkik een nieuwe kopen, of kan ik het en gewoon met bijvoorbeeld korrel 400 afschuren?
Afbeelding

de cilinder zat echt vol met diepe krassen...
Afbeelding

en ik had deze 44 mm cilinder nog liggen dus ik ga die erop zetten, maar de zuiger die erbij hoort is een 12mm piston en er zit een 10 mm piston krukas in dus ik ga een 10mm 44mm zuigersetje halen.
Afbeelding

fototje van de 12 mm piston 44mm zuiger
Afbeelding

er was een pootje afgebroken bij de linker carter..
Afbeelding

dus ben meteen even langs de kringloop geweest en daar had ik dit setje gevonden, was maar 2 euro dus meteen meegenomen! gek genoeg waren de carters oranje gespoten?
Afbeelding

ff alle pakkingen van de carters afgehaald en meteen in een vaas met benzine gegooid, dit blijft hier ff een dag of 5 in liggen weken, want de carters waren echt vies/oranje.
Afbeelding
Afbeelding
ook al even de vertragings kast opengehaald, zag er nog goed uit , lagers waren nog perfect. ik heb al het vet eruit gehaald en er nieuw vet ingedaan (hiervan helaas geen foto's)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


dat was het weer voor vandaag, update komt gauw weer.
ook ben ik aan het denken geweest om er als het ware een mini auto van te maken, maar daar is nog niets zeker van, laterzz


schetsen
hier even 2 HELE makkelijke schetsen van de mini auto,
Afbeelding
Afbeelding

ik weet het ze kloppen niet hele maal maar dit is wat ik wil, dit word gemaakt van gaas pur en plamuur

UPDATE 13-9-12

jo bikerssss,
vandaag de carters, carburateur en vertragingskast schoon gemaakt. Ook het vliegwiel verlicht en wit gespoten. De bobine is ook weer roest vrij :D
Hier de foto's
Afbeelding
ikzelf vond de linker carter er weer beeldschoon uitzien, het oranje was er toch wat moeilijker af te halen dan dat ik dacht, maar ik ben vanplan de carter mooi hoog-glans zwart te spuiten.
Afbeelding
dit zijn de spullen die ik opnieuw wil kopen.
Standaart koppeling met verbeterde remschoentjes + veren, fiberglas membraan, 11 tands vertragingskast tandwiel, 12 mm piston standaart krukas
Afbeelding

ff een fototje wat ik toen nog ff moest onderhanden nemen
Afbeelding

ik heb het vliegwiel 9 tandjes lichter gemaakt en een mooi wit kleurtje gegeven
Afbeelding
Afbeelding

dat was het weer,

laterzz

spullen die ik wil gaan bestellen:
Afbeelding

laterzz 8)

UPDATE 16-9-12
jow bikerss,
vandaag heb ik mn mini scooter opgehaald, deze staat nu op het zolder omdat ik hier nu 4 project heb thuis staan, die ik eerst wil afmaken! haha het is een elektrische mini scooter maar ik wil er zelf een chineesje onder bouwen.
Maar even ONtopic nu...
vandaag heb ik ook het blok van mn mini bike uit elkaar gehaald om deze weer te laten lopen.. maar wat trof ik daar aan: je raadt het bijna wel, een 12 mm krukas !!
Afbeelding
Afbeelding
onder tussen had ik mijn schoongemaakte carters al in de lak gezet. En ik had al nieuwe pakkingen bij de mini bike zaak hier in Doetinchem gehaald, dus hij kon zo in elkaar! De koppeling in dit blok was redelijk, de schoentjes waren vol, maar de veringen waren slecht, dus ik heb de goede veringen van de oude koppeling hier in gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
daarna over de pakkingen tussen gezet, trekstarter en de carb. en de vertragings kast erop en dit is het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

ff gemonteerd op mijn mini bike als steun, tankje aangesloten en er een beetje benzine in gegeooid, LOOPT ALS EEN ZONNETJE!

pfoe ben ik daar ook weer klaar mee, kzag der wel een beetje tegen op als ik eerlijk ben :oops: :oops: :oops:

Zoals ik al in het begin van de update zei, ik heb nu een mini scooter, komt er dus binnenkort een nieuw project aan!!

laterzzz

Update 18/10/12
Joww,
ff bijgewerkt, want word een ander onderwerp
niks mustang meer rolls royce phantom!

Afbeelding

Dat word em!
kleine update waar eigenlijk niks in te vertellen is, LOL, maar toch. Na de vakantie springt ook dit project weer tot leven.

LaterZ

Update 25-10-12

Joww bikerss,
vandaag ff alles binnen gezet want het begint koud te worden.. brrr
En als ik het dan zo opstel krijg ik toch wel weer zin in dit project :oops:
Ook wil ik dit project nu snel af hebben omdat het niet echt thuishoort op dit forum denkik.
Gaas is al gehaald, pur heb ik al 5 flessen van thuis staan en plamuur heb ik altijd genoeg! haha
Dus het enigste wat er dus nog moet gebeuren is het frame en uitlaat lassen en dan kabvels aansluiten.
Ik wil sowieso een rondje hebben gereden voordat ik aan het uiterlijk ga beginnen.
Hier een paar fototjes gewoon omdat ik er weer zin in heb haha!

Het frampje in stukken opgezet, in totaal 120 cm, ik hoef ook niet meer. Is lang genoeg. Het is desnoods ook een mini go kart he :P
Afbeelding

Ook het uitlaat van mijn ouwe mini bike afgehaald, dit word mijn uitlaat voor de go kart! ( energie blikje ja :P )
Afbeelding

Zo komt die eronder
Afbeelding

Wel iets tekort, maar word verlengt want anders zou het niet mooi aansluiten..
Afbeelding

Dus net onder de demper ga ik hem verlengen.
Afbeelding

ik wil 2 ophangpunten maken exclusief de bevestiging bij de cilinder, want wil niet dat et ding gaat trillenn, hier komt er zeker weten 1 over de andere moet ik nog ff denken haha :P
Afbeelding

Ik zit echt heel erg te twijfelen over welke auto ik nou zal gaan namaken.. heb er zo veel gezien..
ik zit nu te twijfelen tussen:
- Dodge challenger '70
- Dodge charchcer '69
- Ford Mustang '66
- Roll Royce Phantom '03
- Ford Mustang '05
- Ford Thunderbird (T-Bird) '64
- 442 (!!!!!!)
- Pontiac Firebird '64
- Camero SS '12
- Hotrod ( motor van hout.. ) 'wtf hotrod komen uit alle jaren?!

Wauw dat zijn er veel haha :oops:
geef jullie meningen graag van welke auto ik zou moeten doen..
Project gaat binnenkort weer van start ..


LaterZ

p.s. de to-do lijst + uitgavelijst is ook weer bijgewerkt.

Update 27-12-12
Joww boys,
vandaag het frame bijna in elkaar gelast, hoef alleen nog maar de voorkant en de achterkant aan elkaar te maken.
lasnaden zijn mooi gelukt!
hier een paar foto's.

Eerst alles las-klaar maken (tot op het metaal slijpen ect.)
Afbeelding

en daarna lassen natuurlijk!
Afbeelding

helft van het frame al klaar..
Afbeelding

de stuurhendel bevestiging
Afbeelding
Afbeelding
en zo heb ik hem erbij laten liggen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen las ik hem af!

LaterZ



frame laten lassen
frame spuiten
evt kappen maken?
velgen spuiten
ander stuurtje(evt zelf maken)
remschijf aan achteras lassen


Wat ik al heb gedaan:
heel skeltertje schoonmaken
kettingkast + trappers verwijderen
frame in stukken slijpen
stuurtje in stukken slijpen
uitzoeken waar ik het blok het best kan plaatsen
blok schoonmaken en laten lopen
frame laten lassen



Kosten:
Mini skelter €15
Donor blokken €0
Rol gaas €15
5flessen pur incl. verzenden €37

Totaal: €67
Laatst gewijzigd door peter80 op do 27 dec 2012, 22:48, 21 keer totaal gewijzigd.
Neem het beste, maak het beter
jelleb10
forum gebruiker
Berichten: 133
Lid geworden op: za 28 jul 2012, 22:47
Minibike:: geen
Locatie: grootegast

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door jelleb10 »

ik wens je er veel succes mee ik denk dat het wel wat word
Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door peter80 »

Dankjewel man! Ja ik zie het zelf ook wel zitten haha !

Latrz
Neem het beste, maak het beter
jelleb10
forum gebruiker
Berichten: 133
Lid geworden op: za 28 jul 2012, 22:47
Minibike:: geen
Locatie: grootegast

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door jelleb10 »

mischien is het een idee het achter een beetje te verlengen en daar dat blok te bouwen? :?: :?: :?: :?:
jelleb10
forum gebruiker
Berichten: 133
Lid geworden op: za 28 jul 2012, 22:47
Minibike:: geen
Locatie: grootegast

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door jelleb10 »

je moet om die anderre minicrosser minibike wieltjes zetten dat ziet er nice uit =P~ =P~
Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door peter80 »

jelleb10 schreef:mischien is het een idee het achter een beetje te verlengen en daar dat blok te bouwen? :?: :?: :?: :?:
Maar zal et ding dan niet de heletijd achteruit vallen? Mini bike bandjes moet ik nog ff kijken miscchien wel ren goed idee
Neem het beste, maak het beter
jelleb10
forum gebruiker
Berichten: 133
Lid geworden op: za 28 jul 2012, 22:47
Minibike:: geen
Locatie: grootegast

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door jelleb10 »

oja daar zit je natuurlijk ook mee hmm ja het blok in het midden zou een optie zijn maar ik weet niet of dat heel lekker zit
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door Timotje231 »

word denk ik wel een mooie project, alleen ik maak me zorgen om 1 ding:
ik denk dat een chinees minibike blokje de skelter niet aankan, dus dat word even flink sleutelen, ik zou je aanraden om een puch eronder te zetten, of iets anders zoals 125 cc lifan

Hou ons wel op de hoogte Ja?


Greaatz Timo
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door Lg tweewielers »

Beetje oud topic om op te reageren he !

En ja een chinees blok is zinloos.. misschien als leuk hulpmotor kan het maar het zal eruit gereden worden door een sparta met..

Niet meer reageren als de topicstarter dat niet doet!

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door Timotje231 »

Lars, de topic is zo oud toch niet, hij heeft voor het laatst gereageerd rond 1 maand geleden,
maar ik denk dat je het best er een slotje op kan doen, omdat ie toch niet meer reageerd
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door Lg tweewielers »

Timotje231 schreef:Lars, de topic is zo oud toch niet, hij heeft voor het laatst gereageerd rond 1 maand geleden,
maar ik denk dat je het best er een slotje op kan doen, omdat ie toch niet meer reageerd

Niet oud maar wel dood, en je vind zelf ook dat hij een slotje mag.. dus oud ;)
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door peter80 »

Jongens het is niet oud. Ik ben op vakantie dan is het toch wel logisch dat ik niets plaats, binnen 1 week ga ik weer posten dus geen slotje!!
Neem het beste, maak het beter
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door Lg tweewielers »

We wachten af (A)

Ik zou voor het pitbike blok gaan btw
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door Timotje231 »

pitbike blok is oook wel mooi ja, een 125cc lifan ofso,
maar als je pitbike blok gaat doen, zou ik wel de achtertandwiel versterken, omndat deze ziet er niet zo sterk uit, en betere banden


Greaatz Timo
Gebruikersavatar
peter80
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 16 jul 2012, 21:19
Minibike:: mini mustang (in progress), mini aerox (in progress)
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: ZELFBOUW go kart

Bericht door peter80 »

Er staan filmpjes op youtube van 49 cc gokarts en daar zit dit motortje op!! Dus ik ga het gewoon proberen, trekt die het niet dan krijgt mn broertje em :)
Neem het beste, maak het beter
Gesloten