Puch Zelfbouw 70cc!!

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Timotje231 »

Oh oke, nu snap ik het wel!, had zelf eigelijk wel een b1 rep liever willen gehouden, maar helaas had ik die al verkocht...

Maar ik kom beetje bij beetje dichterbij:p
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Timotje231 »

Woensdag haal ik een werkende puch zelfbouw op, die het teminste wel doet :P , Dat betekent niet dat ik met dit project ga stoppen, maar dan kan ik teminste soms rijden, en ondertussen met me andere sleutelen totdat ze het allebei doen, en dan heb ik ook nog een reserve.

dit is hem
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr

Wat vinden jullie ervan?, de voetstepjes lijken me tever naar achteren, maar ik denk dat ik andere stepjes naar voren ga zetten

Gr Timo
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Lg tweewielers »

jonge pak het puch werkplaats handboek bouw je bike netjes op en klaar..

Middag werk en hij is als nieuw...
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Timotje231 »

Lg tweewielers schreef:jonge pak het puch werkplaats handboek bouw je bike netjes op en klaar..

Middag werk en hij is als nieuw...
Dat boekje heb ik helaas niet. En er moet redelijk veel werk nog gebeuren hoor, Blokje werd bij vorige eigenaar niet heel goed verzorgd. Maar waarschijnlijk weet ik al waar hij valse lucht pakt. Zou dat bij de uitlaatflens kunnen zijn?
Maar ik heb liever 2 bikes voor de zekerheid.

Gr Timo
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Lg tweewielers »

Dat boekje e.c. staat gewoon online.

De uitlaat maakt niks uit.

Je ontsteking moet goed vonken en op tijd staan.
Je cilinder e.c. moet luchtdicht zijn.
Je inlaat moet goed afsluiten en de carb schoon zijn. Ook moet hij lucht aan kunnen zuigen.

Dat is alles. Niks makkelijkers dan een puchblok.
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Timotje231 »

Lg tweewielers schreef:Dat boekje e.c. staat gewoon online.

De uitlaat maakt niks uit.

Je ontsteking moet goed vonken en op tijd staan.
Je cilinder e.c. moet luchtdicht zijn.
Je inlaat moet goed afsluiten en de carb schoon zijn. Ook moet hij lucht aan kunnen zuigen.

Dat is alles. Niks makkelijkers dan een puchblok.
Cillinder is luchtdicht, inlaat is goed afgesloten op me luchtfilter, lucht zuigt ie volgensmij gewoon goed af, zou het misschien nog helpen al doe ik een airco voor me luchtfilter?, En de bougie vonkt goed, maar hoe moet ik testen of ie optijd staat?, paar maanden geleden stond ie goed volgensmij, en ik heb er helemaal niets aan de ontstekingen, dus daar kan het ook niet aan liggen

Dus het moet wel valse lucht zijn.

Jullie horen nog wel van me of het is gelukt.

Zou je ps de link kunnen sturen naar me met dat boekje via pb ofso?

Gr Timo
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Timotje231 »

Net ben ik even naar me garage gegaan om te kijken wat er aan de hand was, en het probleem is bekend!, Het ligt wss aan de benzine leiding/toevoer

Had even met een injectiespuitje wat benzine in me cillinder gespoten, en hij starte meteen, alleen hij ging meteen volgas, en viel 3 seconden erna uit. Dus het ligt denk ik aan me leidingen.

Ik zal woensdag even alles schoonmaken inclusief me carb weer.

Gr Timo
Picobello
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:30
Minibike:: GRC GP Midi replica
Blata Minimotard 2.6
Locatie: Oss

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Picobello »

Mooi laten staan die andere zelfbouw. Is ook een bouwpakket. Uitlaat die erbij zit werkt niet. Gezien de lengte heben ze hem gemaakt voor 25000 toeren, zo kort ist ie. Puch velgjes met rolstoelbandjes die kunnen klappen als ze warm worden.

Maak nou eerst dat ding af wat je aan het bouwen bent en maak het blokje weer origineel. Het blokje liep toen ie onder dat rode frame uit kwam. Spruitstuk terug en carburateur terug. Dat het blokje als je benzine in de cilinder spuit in een keer vol gas gaat lopen zegt mij al genoeg. Hij trekt valse lucht langs de carburateur en waarschijnlijk niet zo´n klein beetje ook, anders kan ie niet volgas lopen met de gasschuif beneden.

Je wil te veel dingen in een keer doen en doet de verkeerde dingen.

Eerst rijdend maken en daarna opvoeren met de juiste en passende spullen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
maar kijk uit voor de ezel die erop zit.
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Timotje231 »

Picobello schreef:Mooi laten staan die andere zelfbouw. Is ook een bouwpakket. Uitlaat die erbij zit werkt niet. Gezien de lengte heben ze hem gemaakt voor 25000 toeren, zo kort ist ie. Puch velgjes met rolstoelbandjes die kunnen klappen als ze warm worden.

Maak nou eerst dat ding af wat je aan het bouwen bent en maak het blokje weer origineel. Het blokje liep toen ie onder dat rode frame uit kwam. Spruitstuk terug en carburateur terug. Dat het blokje als je benzine in de cilinder spuit in een keer vol gas gaat lopen zegt mij al genoeg. Hij trekt valse lucht langs de carburateur en waarschijnlijk niet zo´n klein beetje ook, anders kan ie niet volgas lopen met de gasschuif beneden.

Je wil te veel dingen in een keer doen en doet de verkeerde dingen.

Eerst rijdend maken en daarna opvoeren met de juiste en passende spullen.
Oke, dan zal ik het niet doen, ik had nog 1 nieuwe paar puchnaafjes, Ik vondt hem er ook al vreemd uitzien:P, maar het kan ook dat ie normaal volgas gaat, omdat ik wist niet goed hoe je de gaskabel erin moest doen, omdat er zaten 2 gaatjes in waar ik de gaskabel in kon schuiven, en misschien heb ik de verkeerde gedaan. Zal even pakkingpapier kopen woensdag, en dan zal ik de pakkingen gaan plaatsen, maar hoe moet ik het nu oplossen met me spruitstuk?, omdat hij daar waarschijnlijk valse lucht trekt, en heb gwn nog dezelfde spruitstuk en carb erop zitten, alleen omdat de spruitstuk grotere diameter nu heeft, kan hij daar valse lucht trekken, moet ik daar vloeibaar metaal op zetten of wat anders?

Gr Timo
Picobello
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:30
Minibike:: GRC GP Midi replica
Blata Minimotard 2.6
Locatie: Oss

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Picobello »

Oude spruitstuk er weer op en oude carburateur er weer op. Blokje zo maken zoals hij onder de rode bike uitkwam.

Niet gaan liggen klooien met vloeibare pakking of vloeibaar metaal.
Ik vraag me alleen steeds meer af of het wel zo'n verstandige keuze van je was om een zelfbouw bike project te beginnen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
maar kijk uit voor de ezel die erop zit.
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Timotje231 »

Picobello schreef:Oude spruitstuk er weer op en oude carburateur er weer op. Blokje zo maken zoals hij onder de rode bike uitkwam.

Niet gaan liggen klooien met vloeibare pakking of vloeibaar metaal.
Ik vraag me alleen steeds meer af of het wel zo'n verstandige keuze van je was om een zelfbouw bike project te beginnen.

Oude carburateur zit er gewoon op met oude spruitstuk. Is nooit een andere opgezet.

Ik zit gewoon te denken om maar een nieuwe bing spruitstuk te kopen.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Lg tweewielers »

Alleen je spruitstuk zal hij niet niet door lopen :)
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Picobello
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:30
Minibike:: GRC GP Midi replica
Blata Minimotard 2.6
Locatie: Oss

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Picobello »

Timo, je hebt zelf geschreven dat je aan je spruitstuk of je carburateur gevijlt of gefreesd hebt omdat het niet paste. Nu zeg je weer dat er nooit een ander spruitstuk en carburateur op gezeten heeft #-o

Ik snap het even niet meer (maar dat zal wel aan mij liggen).

Wat heb je dan allemaal wel gedaan aan het blokje nadat ie onder de rode mini is uitgekomen? Alles wat er anders is als toen kan er voor zorgen dat je blokje nu niet goed start.

Waarschijnlijk is het verstandiger je bike naar iemand te brengen die er wel verstand van heeft en hem de bike af laten bouwen. Investeer daar een paar centen in dan weet je zeker dat je binnenkort kan rijden. Ik heb zo het gevoel dat je deze klus niet alleen gaat klaren....

Zoek eens contact met een zelfbouwer die technisch goed op de hoogte is van Puch blokjes en laat hem er eens naar kijken.
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
maar kijk uit voor de ezel die erop zit.
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Timotje231 »

Picobello schreef:Timo, je hebt zelf geschreven dat je aan je spruitstuk of je carburateur gevijlt of gefreesd hebt omdat het niet paste. Nu zeg je weer dat er nooit een ander spruitstuk en carburateur op gezeten heeft #-o

Ik snap het even niet meer (maar dat zal wel aan mij liggen).

Wat heb je dan allemaal wel gedaan aan het blokje nadat ie onder de rode mini is uitgekomen? Alles wat er anders is als toen kan er voor zorgen dat je blokje nu niet goed start.

Waarschijnlijk is het verstandiger je bike naar iemand te brengen die er wel verstand van heeft en hem de bike af laten bouwen. Investeer daar een paar centen in dan weet je zeker dat je binnenkort kan rijden. Ik heb zo het gevoel dat je deze klus niet alleen gaat klaren....

Zoek eens contact met een zelfbouwer die technisch goed op de hoogte is van Puch blokjes en laat hem er eens naar kijken.
Het enigste wat er veranderd is, dat er een grotere uitlaat onder is gekomen, dat ik dat gedeelte waar het spruitstuk in moet, is vergroot, omdat ik een andere spruitstuk erin wou doen, maar jullie dat later me afraden, en dat is het enigste.

Gr Timo
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Puch Zelfbouw 70cc!!

Bericht door Lg tweewielers »

Is er niemand in de buurt bij je die je kan helpen ? Ik wordt er moe van.. Je mag hier langskomen kost je een dagje maar dan heb je hem wel goed..

http://puchmaxi.nl/ontsteking_afstellen.php

http://www.puchforum.com/viewforum.php?f=20

Heb je de gasnaald enzo er wel goed in ? Je kan alles terug vinden op puchforum faq en puchmaxi.nl bij sleutelen.

Verder valt er niet veel uit te leggen..

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gesloten