Sleutels ZB Zundapp (update.14-09-2008 pagina 19 vast loper)

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Heey ,

Denk niet dat Cees je hulp nodig heeft 8), Enigste wat nog iets op Zundap lijkt zijn de mooie koelribben en het laatste stukje carter.

Mja aardig bedoeld :wink: misschien kom je nog aan de klets met Cees.

Groeten,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Ãœntiej#21 schreef:
rkpdude schreef:
jordy 15 schreef:Het blokkie en de rijder heeft afgelopen weekend de hele race Roel loos achter zich gehouden. Kan je nagaan hoe mooi die weer loopt ;)
Tja, ik blijf er gewoon netjes achter als het niet gaat :roll:
[-o< 1-0
Laten we het daar maar bij houden dan en ontopic gaan :P
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Talin schreef:
Cees,

volg al een tijdje je relaas over de Zundapp.
Heb vroeger jaren lang met Zundapp’s geraced, SOBW, zowel lucht als watergekoeld.
Eerste wat ik er aan veranderde waren de originele tapeinden ( M7 ) in plaats daarvan gebruikte ik tapeinden van een Honda MB of MT voordeel daarvan was dat ze M8 waren, dus een helicoil gebruiken in het blok en dat het trek tapeinden waren, ze konden dus wel wat kracht hebben.
Wel even de gaten in de kop en cilinder opboren naar 8,5.
Verder zie ik dat je nog de originele uitlaatklem gebruikt.
Daarvoor gebruikte ik trekveertjes, op de uitlaat 2 halve ringetjes lassen en van boven door de koelribben naar beneden boren om gaatjes te verkrijgen voor bevestiging aan de cilinder.
Kan je nog wel genoeg tips geven als je nog vragen hebt, zal vanavond ook nog eens in mijn dozen op zolder zoeken wat ik nog heb liggen, moet nog wel leuke dingen hebben.

na de brommerrace heb ik 125 Nk en Ek's gereden en zit nu te schipperen om volgend jaar eens aan de minibikes te beginnen, maarja...
waarmee.. nadat ik dit project gezien had begon het al te kriebelen.
het moet sowieso watergekoeld wordenmaar wat de opzet gaat worden..
als ik er uit ben zien we het wel maar zou dus nog wel eens een zundapp bij kunnen komen.

keep em rolin..
Hallo en welkom op het forum :D

Hartstikke leuk dat je mijn projektje wardeerd :D
Tapeinden heb ik opzicht geen problemen mee, vooral omdat ik hoge moeren gebruik zodat de draad niet snel dol is.
De uitlaat zat in eerste instantie met veren vast, maar dat was niet naar mijn zin.
Vandaar dat de klem er weer om zit.
Ik weet dat de bevestiging een zwak punt is, maar met de juiste klem en een beetje aandacht is het een prima systeem.

Maar het zou mooi zijn als er nog een dapje bij komt.
Watergekoeld zou helemaal mooi zijn 8)

Ik wacht met spanning af...


Gr Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Dap-cup ?
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Talin schreef:
Sleutel schreef:
Raytje192 schreef:
Cees,

na de brommerrace heb ik 125 Nk en Ek's gereden en zit nu te schipperen om volgend jaar eens aan de minibikes te beginnen, maarja...
waarmee.. nadat ik dit project gezien had begon het al te kriebelen.
het moet sowieso watergekoeld worden maar wat de opzet gaat worden..
als ik er uit ben zien we het wel maar zou dus nog wel eens een zundapp bij kunnen komen.

keep em rolin..
Hallo

Hierbij wil ik je graag aanmoedigen om met je minibike project te beginnen.
Gezien er in onze klasse zeker nog ruimte is voor een aantal rijders.
Mocht je beginnen en je nog wat advies nodig hebt, ik hou me aanbevolen om je van goede info te voorzien.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Talin schreef:]
Cees,

na de brommerrace heb ik 125 Nk en Ek's gereden en zit nu te schipperen om volgend jaar eens aan de minibikes te beginnen, maarja...
waarmee.. nadat ik dit project gezien had begon het al te kriebelen.
het moet sowieso watergekoeld worden maar wat de opzet gaat worden..
als ik er uit ben zien we het wel maar zou dus nog wel eens een zundapp bij kunnen komen.

keep em rolin..
Heel erg welkom!

Kom volgend jaar gezellig Watergekookt rijden.. zoals Hank zegt, we kunnen nog wel een paar rijders gebruiken ! 7/8/9 of met geluk 10! starters aan de grid is natuurlijk veeel te weinig.

Voor info kun je bij best veel jongens terecht hier op het forum, Cees voor de Zundapp, Hank voor .... ja, waarvoor niet :D , bij mij voor allerlei dingetjes, en RKPdude van het forum rijdt ook watergekoeld.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Talin
nieuwe gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 14:02
Contacteer:

Bericht door Talin »

Sleutel schreef:
Hallo en welkom op het forum :D

Hartstikke leuk dat je mijn projektje wardeerd :D
Tapeinden heb ik opzicht geen problemen mee, vooral omdat ik hoge moeren gebruik zodat de draad niet snel dol is.
De uitlaat zat in eerste instantie met veren vast, maar dat was niet naar mijn zin.
Vandaar dat de klem er weer om zit.
Ik weet dat de bevestiging een zwak punt is, maar met de juiste klem en een beetje aandacht is het een prima systeem.

Maar het zou mooi zijn als er nog een dapje bij komt.
Watergekoeld zou helemaal mooi zijn 8)

Ik wacht met spanning af...


Gr Cees
Cees,

a.s. 4 Oktober is de laatste wedstrijd voor jullie in Stadskanaal zag ik op de kalender, ik was van plan om te komen kijken dus mocht er iemand heel geïnteresseerd staan te kijken zal ik het zijn.
HANK


Hallo

Hierbij wil ik je graag aanmoedigen om met je minibike project te beginnen.
Gezien er in onze klasse zeker nog ruimte is voor een aantal rijders.
Mocht je beginnen en je nog wat advies nodig hebt, ik hou me aanbevolen om je van goede info te voorzien.

Hank,
Ook UW verrichtingen op het minibike platform zijn mij niet ontgaan en met grote interesse de foto’s en bouw van de fiets gevolgd.
Er zullen van mijn kant nog wel aardig wat vragen komen ten tijde van de bouw van mijn apparaat.
Neem dit aanbod dan ook met 2 handen aan en dank alvast, mochten er vorderingen zijn dan zal ik daarvoor een topic openen, voordat dit topickaping van Cees zn vorderingen wordt.
Dank alvast.
Ãœntiej#21

Heel erg welkom!

Kom volgend jaar gezellig Watergekookt rijden.. zoals Hank zegt, we kunnen nog wel een paar rijders gebruiken ! 7/8/9 of met geluk 10! starters aan de grid is natuurlijk veeel te weinig.

Voor info kun je bij best veel jongens terecht hier op het forum, Cees voor de Zundapp, Hank voor .... ja, waarvoor niet :D , bij mij voor allerlei dingetjes, en RKPdude van het forum rijdt ook watergekoeld.
Ãœntiej#21, ( #21 was dat niet Franco BATTAINI?? die mafkees uit de Gp250 van jaaaren geleden waar iedereen bang voor was? )
Watergekookt… na de sportklasse, formuleklasse, expiklasse, de Nk125 en EK125 nu de waterkookklasse, ja !past wel in het rijtje.
Na aardig wat crashes in mijn laatste seizoen 125 alles in 1 x weg gedaan en eens fatsoenlijk gerevalideerd. Nu alles weer aardig op de plek zit en al een tijdje dit forum en minibikes gezien te hebben kriebelt het toch weer.
Minibiken lijkt mij een mooi iets om volgend jaar aan mee te doen.
Eendaagse evenementen, waar de kosten in de hand(zouden ) kunnen blijven ( een zuiger van een Dap kost 30 euro in tegenstelling tot een HRC Kit zuiger van 190 euro per stuk 2 in een weekend) standaard benzine in tegenstelling tot ELF race benzine van 9 euro de liter enz.

Maar zoals al eerder ik wil geen topic kaping doen en zal jullie op de hoogte houden, en tot volgend weekend!
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Talin schreef:Cees,

ik was van plan om te komen kijken dus mocht er iemand heel geïnteresseerd staan te kijken zal ik het zijn.
Moet je echt doen!
Kom dan gezellig een praatje maken, vinden wij zelfbouwers altijd leuk :wink:
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Plaats reactie